Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

تورنتو در بین ثروتمند‌ترین شهرهای دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا Visual Capitalist لیست 20 شهر ثروتمند دنیا با در نظر گرفتن تعداد ساکنین میلیونر و بیلیونر را منتشر کرده است.

در این بین تورنتو که همواره بخاطر سطح بالای رفاه و امنیت شهرت داشته با پیشی گرفتن از دالاس، ژنو و پاریس بعنوان یکی از ثروتمند‌ترین شهرهای دنیا انتخاب شده است.

تورنتو در این لیست پایین‌تر از فرانکفورت و بالاتر از زوریخ در جایگاه 14ام قرار دارد. طبق براوردها 116,100 میلیونر و 17 بیلیونر در تورنتو سکونت دارند و همین موضوع آن را به تنها نماینده کانادا در لیست تبدیل کرده است.

بگفته Visual Capitalist تورنتو قطب تکنولوژی و ازجمله بازارهای پرطرفدار املاک بوده و این دو ویژگی ثروتمندان زیادی را به سوی آن کشانده است.

شهر نیویورک در این لیست جایگاه نخست را کسب کرده است. 345,600 میلیونر و 59 بیلیونر در نیویورک زندگی می‌کنند. پس از آن نیز توکیو، سان‌فرانسیسکو، لندن و سنگاپور در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

لیست کامل شهرها عبارت است از:

  1. نیویورک
  2. توکیو
  3. سان‌فرانسیسکو
  4. لندن
  5. سنگاپور
  6. لس‌آنجلس
  7. شیکاگو
  8. هیوستون
  9. بیجینگ
  10. شانگهای
  11. سیدنی
  12. هنگ‌کنگ
  13. فرانکفورت
  14. تورنتو
  15. زوریخ
  16. سئول
  17. ملبورن
  18. دالاس
  19. ژنو
  20. پاریس

بگفته نویسندگان گزارش بیشتر شهرهای لیست دهه‌هاست جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. با اینحال برخی شهرها به دلیل قدرت گرفتن صنایع نفت و گاز، اعمال سیاست‌های مالیاتی مناسب و استقبال از احداث دفاتر مرکزی شرکت‌ها در حال بهبود جایگاه خود در لیست هستند.

کیفیت بالای زندگی، دسترسی به خدمات پزشکی و بهداشتی، سیستم آموزشی موفق و امنیت بالا ازجمله ویژگی‌های مثبت تورنتو هستند که موجب شده با وجود بالا بودن قیمت مسکن و اجاره‌بها افراد ثروتمند به زندگی در آن ترغیب شوند.

منبع: Daily Hive