Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

رشد 30 درصدی اجاره‌بها در کلگری طی یکسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در این روزها که قیمت مسکن در کلگری توجه بسیاری را به خودش جلب کرده نرخ اجاره‌بها نیز به رشد سرسام‌آور خود ادامه می‌دهد.

براساس آخرین گزارش Zumper هزینه اجاره‌بهای یک واحد تکخواب در کلگری 1,550 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 33.6 درصدی را نشان می‌دهد. این نرخ در مقایسه با ماه گذشته نیز 3.3 درصد بیشتر است.

نرخ اجاره‌بهای واحدهای دوخوابه نیز رشد 31.7 درصدی داشته و به 1,830 دلار رسیده است. افزایش اجاره‌بهای آن‌ها در مقایسه با ماه گذشته 5.8 درصد بوده است.

رشد اجاره‌بهای مسکن در کلگری موجب شده تا در لیست گران‌ترین شهرهای کشور برای اجاره خانه یک پله صعود کرده و از رده 15 به 14 برسد.

در این بین ونکوور همچنان گران‌ترین شهر کشور برای اجاره مسکن محسوب شده و اجاره‌بهای یک واحد تکخواب آن با رشد 0.4 درصدی به 2,480 دلار رسیده و اجاره‌بهای واحد دوخوابه همچنان بدون تغییر و برابر 3,500 دلار است. تورنتو نیز در جایگاه دوم باقی مانده و نرخ اجاره‌بهای واحد تکخوابه در آن 2,300 دلار است.

بطورکلی در ده رتبه نخست این لیست نه شهر از بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو به چشم می‌خورند.

شهر ادمونتون نیز جایگاه 21 گران‌ترین شهرهای کشور برای اجاره مسکن را بدست آورده و بیشترین رشد ماهانه اجاره‌بها را به خودش اختصاص داده است. بر این اساس نرخ اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه آن با رشد 5 درصدی طی یک ماه به 1,050 دلار رسیده است.

هزینه اجاره‌بهای واحد دوخوابه ادمونتون نیز با کمتر از 1 درصد رشد در مقایسه با ماه گذشته به 1,300 دلار رسیده است.

منبع: Daily Hive