Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بریتیش‌کلمبیا برخی از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری دنیا را در دل خود جا داده که از Stanley Park تا در دل طبیعت و جنگل‌های استان پراکنده هستند.

در ادامه با برخی از بهترین مسیرهای بریتیش‌کلمبیا برای دوچرخه‌سواری آشنا می‌شویم.

  1. Seymour Valley Trailway

این مسیر آسفالت تماشایی در ساحل شمالی Lower Seymour Conservation Reserve (LSCR) و از دل جنگل‌های زیبا عبور می‌کند. طول این مسیر 10 کیلومتر بوده و برای دوچرخه‌سواران مبتدی کاملا ایده‌آل است؛ بعلاوه مسیرهای پیشرفته‌تر نیز در آنجا یافت می‌شوند. از آنجایی که بیشتر بخش‌های مسیر در سایه درختان قرار دارد در روزهای داغ تابستان از نور خورشید در امان خواهید بود.

  • پارکینگ: محوطه‌های پارکینگ متعدد و رایگاه در این منطقه وجود دارد که بدون نیاز به رزرو می‌توان در آن‌ها پارک کرد.
  • نکات مهم: طی ماه‌های زمستان دسترسی به برخی نقاط محدود می‌شود. همچنین به دلیل نبود سطل‌ زباله در طول مسیر باید آن را همراه خود حمل کنید. نکات بیشتر را در اینجا ببینید.
  • آدرس: 2369 Lilloet Road, North Vancouver
  1. Central Valley Greenway

پیمودن این مسیر دیدنی بهترین روش برای گشت‌وگذار در شهر است. با طی کردن مسافت 24 کیلومتری آن که از ونکوور تا برنابی و در ادامه تا مرکز شهر New Westminster ادامه دارد از جاذبه‌های گوناگون دیدن خواهید کرد. خوشبختانه در طول مسیر پستی و بلندی چندانی وجود ندارد و از مناظر گوناگون لذت خواهید برد. شما می‌توانید با وارد شدن به مسیر BC Parkway آن را به یک لوپ 50 کیلومتری تبدیل کنید.

ازجمله جذابیت‌های مسیر می‌توان به Hume Park در New Westminster، Burnaby Lake و Telus World of Science در ونکوور اشاره کرد.

  • پارکینگ: این مسیر نقطه شروع مشخص ندارد اما می‌توان آن را از پارکینگ‌های رایگان مختلف آغاز کرد. بعلاوه می‌توان دوچرخه را با قطار حمل کرده و از ایستگاه‌های Millenium Line یا Expo Line SkyTrain سفر را شروع کنید.
  • نکات مهم: هم‌اکنون بخشی از این مسیر در ونکوور مسدود بوده و باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنید.
  1. Traboulay Poco Trail

عاشقان طبیعت حتما باید به این مسیر بروند. شما یک مسیر 25 کیلومتری یا بخش‌های کوتاه‌تر را در پیش خواهید داشت. بیشتر مسیر خاکی بوده و در امتداد ساحل شمالی و جنوبی Pitt River، Colony Farm، Minnekade Regional Park و برکه‌های گوناگون پرندگان امتداد دارد و با رسیدن به مرکز شهر Coquitlam تجربه‌ای کامل از جنگل و شهر خواهید داشت. از آنجایی که این منطقه زیستگاه خرس سیاه است باید در طول سفر حواستان به اطراف باشد.

  • پارکینگ: تعدادی پارکینگ رایگان در نقاط مختلف ازجمله Hyde Creek، Gates Park و Pitt River Road در Argue Street وجود دارد.
  • نکات مهم: سرویس بهداشتی و امکانات شست‌وشو متعدد در اطراف مسیر پیشبینی شده است.
  • آدرس: 2300 Lions Way, Port Coquitlam, BC
  1. Vedder Rotary Loop Trail

این مسیر لوپ بیش از 20 کیلومتر طول داشته و شما را به منطقه Vedder River در Chilliwack، بهشت دوستداران ماهی‌گیری و طبیعت‌گردی، می‌برد. این ناحیه تنها چند کیلومتر از دریاچه Cultus فاصله دارد، به خوبی علامتگذاری شده و در طول آن نقاط گوناگون برای توقف و استراحت پیشبینی شده است. اگر بدنبال مسیر کوتاه‌تر برای دوچرخه‌سواری می‌گردید می‌توان از پارک Vedder در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت وارد مسیر شنی شده و به طرف پل Keith Wilson حرکت کنید؛ در ادامه با عبور از روی رودخانه به پایان مسیر خواهید رسید.

  • پارکینگ: آسان‌ترین محل برای پارک خودرو Vedder Park بوده و هزینه آن رایگان است؛ البته تعدادی محل نیز در Peach Park، Lickman Road و Hopedale Road وجود دارد.
  • نکات مهم: عاشقان پرندگان می‌توانند حین سفر در Great Blue Heron Nature Reserve Interpretive Centre توقف کرده و از این موجودات تماشایی بازدید کنند.
  • آدرس: 45450 Petawawa Road, Chilliwack
  1. Lochside Regional Trail

در اطراف جزیره مسیرهای بسیاری برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به Lochside Trail اشاره کرد که بین Swartz Bay Ferry Terminal تا ویکتوریا امتداد دارد. شاید پیمودن این مسیر 29 کیلومتری جاه‌طلبانه بنظر برسد اما اگر بخواهید طی چند ساعت زیبایی‌های جزیره ونکوور را ببینید بهترین گزینه است. این مسیر از میان مزارع Saanich Peninsula و جاذبه‌های گوناگون ساحلی عبور می‌کند. همچنین از آنجایی که با Galloping Goose Regional Trail تلاقی دارد، اگر بدنبال ماجراجویی بیشتر هستید می‌توان وارد آن شده و در مسیر 55 کیلومتری پیشین راه‌آهن ویکتوریا به Sooke دوچرخه‌سواری کرد. حتما از قبل محل کمپینگ و اقامت شبانه خود را تعیین کنید.

  • پارکینگ: شما می‌توانید دوچرخه خود را سوار کشتی کنید اما هزینه پارک خودرو در ترمینال رایگان نیست. اما اگر در جزیره هستید می‌توان خودرو را در پارک Lochside واقع در Saanich، پارک Cy Hampson در Central Saanich و پارک Tulista در سیدنی پارک کرد.
  • نکات مهم: چنانچه پیمودن این مسیر برای شما دشوار است امکان توقف در تعدادی ایستگاه اتوبوس در طول مسیر وجود دارد. با مراجعه به اینجا اطلاعات بیشتر در اینباره کسب کنید.
  • آدرس: 11300 Patricia Bay Highway, Sidney, BC
  1. Kettle Valley Rail Trail

مسیر Kettle Valley Rail Trail در Okanagan واقع شده و تقریبا بدون پستی و بلندی است. شما در این ماجراجویی بخش‌هایی از مسیر 650 کیلومتری Kettle Valley Railway که از سال 1915 متروکه شده را خواهید پیمود. شما می‌توانید این سفر را به یک گردش عصرگاهی یا سفر گروهی چند روزه بین Hope و نواحی جنوبی بریتیش‌کلمبیا تبدیل کنید. در طول سفر حتما از تاکستان‌های منطقه دیدن کرده و محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید.

  • نکات مهم: بازدید از Myra Canyon در جنوب شهر کلوونا را فراموش نکنید. در اینجا 18 پل چوبی هیجان‌انگیز و دو تونل وجود دارد.
  • آدرس: 1N0, Kettle Valley Rail Trail, Naramata (استفاده از این پارکینگ رایگان است)
  1. Arbutus Greenway

اگر نمی‌خواهید از خانه دور شوید به Arbutus Greenway در ونکوور بروید. این مسیر از سال 2016 آغاز به کار کرده و نه کیلومتر طول دارد. در طول آن مسیرهای انحرافی کوچک بسیاری پیشبینی شده و دوستداران دوچرخه‌سواری می‌‎توانند از حرکت بین False Creek تا Fraser River نهایت لذت را ببرند. در این بین استراحتگاه‌های متعدد پیشبینی شده و امکان سفارش غذا در برخی نقاط وجود دارد. اگر بخواهید مسیر طولانی‌تری را طی کنید امکان دوچرخه‌سواری از روی رودخانه و رفتن تا ریچموند هم وجود دارد.

  • پارکینگ: امکان پارک رایگان خودرو در حاشیه خیابان وجود دارد. همچنین اگر سفری طولانی در پیش دارید می‌توان با پرداخت مبلغ پارکینگ، خودرو را در Granville Island، که در فاصله چند بلوک از ورودی Kitsilano قرار دارد، پارک کنید.
  • نکات مهم: این مسیر شهری بوده و شهروندان از آن برای رفت‎وآمد، دویدن و تمرین دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنند، بنابراین حین عبور مراقبت دیگران باشید.
  • آدرس: از Fir Street درWest 5th, Vancouver شروع شده و تا Milton Street در West 75th, Vancouver ادامه دارد.
  1. Richmond’s West Dyke Trail

در طول این مسیر هیچ تپه‌ای وجود ندارد، تعداد زیادی رستوران فیش اند چیپس خواهید یافت و مناظر چشم‌نوازی متعدد وجود دارد. همین مناظر باعث شده تا بعنوان یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری ریچموند شناخته شود. در این ماجراجویی از تماشای پرندگان مهاجر، توقف در دهکده زیبای Steveston و چشم‌اندازهای دریایی گوناگون لذت خواهید برد.

  • پارکینگ: امکان پارک رایگان در Garry Point Park وجود دارد؛ همچنین معمولا تعدادی پارکینگ خیابانی در Steveston یافت می‌شود.
  • نکات مهم: مسیر اصلی دوچرخه‌سواری 6 کیلومتر بوده اما می‌توان در صورت تمایل وارد مسیر طولانی‌تر شد. سیستم دایک ریچموند به ونکوور و دلتا متصل شده و هرکدام از آن‌ها می‌تواند مقصد دور شما باشد.
  • آدرس: 12011 Seventh Avenue, Richmond, BC
  1. Fort-to-Fort Trail

در فاصله بین Douglas Park در Langley City تا Ridge Meadows Circle در Pitt Meadows و Maple Ridge مسیرهای دوچرخه‌سواری متعدد در حاشیه Fraser Valley وجود دارد، که ما در اینجا به یکی از بهترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم. مسیر Fort-to-Fort دوچرخه‌سواران با هر سطح از توانایی را به دل مناظر چشم‌نواز Fraser River و برخی از زیباترین مزارع منطقه می‌برد. بعلاوه این مسیر ارزش تاریخی بسیاری داشته و Fort Langley National Historical Museum را به ناحیه تاریخی Derby Reach متصل می‌کند.

  • پارکینگ: تعدادی پارکینگ رایگان در Fort Langley و Derby Reach Regional Park وجود دارد.
  • نکات مهم: با توجه به محل شروع سفر می‌توانید از یک پیکنیک دلنشین در حاشیه رودخانه یا ماجراجویی در رستوران‌ها و جاذبه‌های گوناگون Fort Langley لذت ببرید، بنابراین پیش از حرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.
  • آدرس: 10748 Allard Crescent, Langley, BC
  1. UBC

این مسیر ساحلی و قدری شیبدار در میان دوچرخه‌سواران بسیار محبوب بوده و در طول آن نقاط گوناگون برای کشف وجود دارد. بعلاوه در روزهای گرم تابستان امکان استراحت و توقف در سایه درختان خواهید داشت. مسیر لوپ UBC از NW Marine Drive و مناظر چشم‌نواز آن عبور کرده و سرانجام به زمین‌های دانشگاه وارد می‌شود. در طول سفر می‌توان در Wreck Beach (یکی از سواحل برهنه معروف) یا دیگر سواحل دیدنی توقف کرد تا انرژی لازم برای ادامه سفر در میان جنگل‌های Pacific Spirit Regional Park را داشته باشید.

  • نکات مهم: این مسیر تقریبا 30 کیلومتر طول دارد اما می‌توان با توجه به زمان و سطح توانایی بخش‌های کوتاه‌تر از آن را پیمود.
  • آدرس: از پارک Jericho Beach در 3941 Point Grey Road, Vancouver و دیگر نقاط در اطراف NW Marine Drive شروع می‌شود.

منبع: Daily Hive