Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

فراخوان بیش از 350,000 تسلا به دلیل ایراد نرم‌افزاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام شرکت تسلا به دلیل بروز مشکل در نسخه بتا نرم‌افزار Full-Self Driving (FSD) مدل‌های Model S، Model X و Model Y این شرکت فراخوانده شده‌اند.

طبق گزارشی که شرکت تسلا منتشر کرده، آن‌ها این موضوع را به اطلاع اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ ایالات‌متحده (NHTSA) رسانده‌اند.

بگفته Transport Canada این ایراد در 20,667 خودرو در کانادا وجود دارد و به مالکین آن‌ها از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی شده است. همچنین یک بروزرسانی over-the-air برای حل این مشکل در دسترس قرار خواهد گرفت.

خودروهای Model S تولید سال‌های 2016 تا 2023، Model 3 تولید 2017 تا 2023 و Model Y تولید 2020 تا 2023 که دارای نسخه بتا نرم‌افزار FSD بوده یا در صف انتظار نصب این نرم‌افزار قرار دارند، فراخوانده شده‌اند.

در اطلاعیه فرخوان آمده: “نسخه بتا نرافزار FSD می‌توان موجب حرکت غیرایمن خودرو در اطراف تقاطع‌ها شود. ازجمله این خطرات می‌توان به حرکت مستقیم در تقاطع‌ها و در مسیر دوربرگردان، ورود بدون توقف کامل به تقاطع‌هایی که خودرو باید در آن‌ها ایست کامل داشته باشد و ورود ناگهانی به تقاطع در هنگام زرد بودن چراغ، اشاره کرد.”

علاوه بر این مشکلات، نرم‌افزار خودران ممکن است به تغییرات محدودیت‌ سرعت واکنش کافی نشان نداده یا به میزان کافی برای تنظیم سرعت خودرو توسط راننده در هنگام تجاوز از محدودیت‌های سرعت اعلام شده، تدابیر اندیشیده نشده باشد.

بنابر اعلام NHTSA تعداد 362,758 خودرو به دلیل بروز این مشکل فراخوانده شده‌اند.

این اولین فراخوان‌ در شرکت تسلا نیست و در پاییز سال گذشته نیز بیش از یک میلیون خودرو به دلیل وجود عیب در نرم‌افزار پنجره فراخوانده شدند.

منبع: Daily Hive