Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

رونق اقتصادی کلگری در سایه شرایط بد زندگی شهروندان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش جدید Vibrant Communities Calgary بنظر می‌رسد مسئولان شهر کلگری راهی طولانی برای حل بحران فقر در میان شهروندان خود دارند.

طبق این گزارش آماری جامع کلگری پس از تورنتو دومین شهر کشور از نظر اختلاف طبقاتی است.

بگفته این سازمان مهمترین دلیل چنین وضعیتی رشد نرخ دستمزد قابل زیست (liveable wage) در شهر است.

در سال 2021 دستمزد قابل زیست در کلگری 18.60 دلار در ساعت بود اما این نرخ یکسال بعد به 22.40 دلار در ساعت افزایش پیدا کرد.

بر مبنای این گزارش بیش از 40,000 شهروند کلگری در شرایط بد مشغول به کار هستند، به عبارت دیگر دستمزد شغل جواب هزینه‌های رو به رشد زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

این وضعیت باعث شده تا شهروندان امکان داشتن مسکن مناسب را نداشته باشند. براساس این گزارش 18 درصد ساکنین کلگری به مسکن ارزان نیاز داشته و تقریبا 3,000 شهروند در سال 2022 بحران بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند.

تهیه غذا و خوراک نیز برای شهروندان کلگری تبدیل به یک چالش شده است. طبق گزارش مذکور 12 درصد خانواده‌های کلگری بصورت جزئی، متوسط یا شدید دچار ناامنی غذایی هستند.

بگفته Vibrant Communities Calgary شرایط در آینده می‌تواند بسیار بدتر شود زیرا تنها 60 درصد شهروندان قادر به تامین هزینه‌های تحصیلات عالی برای فرزندان خود هستند. این سازمان اظهار داشته هیچگونه اطلاعات دقیقی درباره تاثیر پاندمی و قرنطینه بر وضعیت دانشجویان طی سال‌های اخیر ندارد.

همچنین این گزارش می‌افزاید از آنجایی که 33 درصد خانواده‌های کلگری به خدمات ازران مراقبت از کودک دسترسی ندارند، مشکلات برای کودکان آن‌ها می‌تواند حتی پیش از مهدکودک آغاز شود.

در نتیجه‌گیری گزارش آمده: “یک شهر سالم یک شهر بدون فقر است. کلگری نقاط قوت و ضعف گوناگون دارد. اینکه راه‌حل‌ها چیست و چگونه باید آن را اجرا کرد نیازمند یک گفتگوی بسیار فراگیرتر و پیچیده بوده که فراتر از این گزارش است.”

داده‌های آماری این گزارش با استفاده از 2021 Cencus، نظرسنجی‌های Statistics Canada، داده‌های Community Data Program و گزارش Calgary Foundation’s 2022 Quality of Life گرداوری شده‌اند.

داده‌های کیفی گزارش نیز پس از 25 مصاحبه با گروه‌های متنوع از شهروندان کلگری تهیه شده است.

منبع: Daily Hive