Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

افزایش 6.3 درصدی مالیات غیرمستقیم مشروبات الکلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی‌ها باید از تاریخ 1 اپریل و با افزایش مالیات غیرمستقیم مشروبات الکلی، پول بیشتری برای خرید آبجو، شراب و دیگر نوشیدنی‌ها الکلی پرداخت کنند.

طبق قانون نرخ مالیات غیرمستقیم هر ساله براساس شاخص Consumer Price Index  (نرخ تورم) در تاریخ 1 اپریل تعیین می‌شود. امسال دولت فدرال تصمیم گرفته به دلیل نرخ بالای تورم این مالیات را 6.3 درصد اعلام کند.

با اینحال پیش از رفتن به نزدیک‌ترین فروشگاه برای خرید عمده نوشیدنی‌های الکلی بهتر است به این نکته توجه کنید که این افزایش تنها برای مالیات محصولات بوده و تغییری در قیمت آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

آدرین واپشاس، دبیر مطبوعاتی نخست‌وزیر و دفتر وزیر دارایی، در گفت‌وگو با دیلی‌هایو اعلام کرد مالیات جدید که از تاریخ 1 اپریل اعمال می‌شود به ازای هر قوطی آبجو تقریبا سه چهارم سنت (0.0078 دلار) خواهد بود.

مالیات غیرمستقیم در مقیاس تولید و در زمان بسته‌بندی محصولات داخلی و در زمان واردات برای محصولات خارجی اعمال می‌شود. بگفته دولت فدرال بطور کلی مالیات غیرمستقیم بخش نسبتا کمی از هزینه مشروبات الکلی را تشکیل می‌دهد.

Beer Canada بعنوان نماینده شرکت‌های آبجوسازی کشور از دولت فدرال خواسته تا جلوی رشد خودکار و سالانه مالیات غیرمستقیم را بگیرد. بگفته آن‌ها تولیدکنندگان آبجو هم‌اکنون با چالش رشد هزینه‌ها مواجه هستند و افزایش مالیات می‌تواند تبعات منفی برای بیزینس‌ها و کارکنان بهمراه داشته باشد.

درآمدهای حاصل از مالیات الکل فدرال به حساب Consolidated Revenue Fund واریز شده که در نهایت برای پرداخت هزینه‌های دولت فدرال خرج می‌شود.

منبع: Daily Hive