Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

شکایت مادر ونکووری از سازندگان بازی فورتنایت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک مادر اهل ونکوور به دلیل آنکه پسرش بطور نامطلوب به بازی فورتنایت اعتیاد پیدا کرده یک شکایت گروهی علیه سازندگان این بازی ویدئویی تنظیم کرده است.

این زن با نام مستعار A.B. هفته گذشته شکایت خود را ثبت کرده و اظهار داشته شرکت Epic Games به عمد بازی فورتنایت را تا حد ممکن اعتیادآور طراحی کرده است.

بگفته وی در سال 2018 و زمانی که پسرش نه سال داشته بازی Fortnite Battle Royale را برای پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ، تلفن همراه و کامپیوتر دانلود کرده است.

بنابر ادعای وی پسرش پس از دانلود بازی دچار مشکلات روانی و فیزیکی شده که بر وضعیت سلامت و روابط او تاثیر منفی گذاشته است.

بگفته A.B. شرکت Epic Games از طراحی بازی خود و تاثیر مخرب آن بر کودکان کاملا آگاه است.

در بخشی از این شکایت آمده: “اگر Epic Games به A.B. درباره آثار منفی فورتنایت بر سلامت روانی و هزینه‌های مالی آن هشدار داده بود، او به C.D (پسر A.B.) اجازه دانلود بازی را نمی‌داد.

بگفته A.B. پسرش بدون اطلاع وی با کارت اعتباری او هزاران دلار در بازی هزینه کرده است.

او همچنین مدعی شده Epic Games بدون موافقت قابل استناد والدین، اطلاعات بسیاری را از بازی کودکان در فورتنایت جمع‌آوری می‌کند.

شاکی از طرف خودش، پسرش و کانادایی‌ها (به استثنای ساکنین کبک) که تحت تاثیر این بازی ویدئویی بوده‌اند، شکایت گروهی مذکور را مطرح کرده است.

A.B. بدنبال آن است تا از شرکت Epic Games به چندین دلیل ازجمله نقض قوانین تجاری و حمایت از مصرف کننده، اعتیادآور بودن بیش از حد بازی و عدم هشدار به کاربران درباره خطرات و هزینه‌های پزشکی مرتبط به اعتیادآور بودن فورتنایت ، خسارت دریافت کند.

این شکایت گروهی هنوز به تایید دادگاه نرسیده و هیچکدام از اتهامات مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

منبع: Daily Hive