Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

پنج مسیر پیاده‌روی تماشایی آلبرتا برای عکاسی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با از راه رسیدن بهار کوهستان راکی پر از زیبایی و جاذبه‌های حیرت‌انگیز شده که برای لذت بردن از آن‌ها باید وارد مسیرهای گوناگون در دل طبیعت شوید.

در این نوشتار سعی شده تعدادی از این مسیرها با چشم‌انداز تماشایی معرفی شوند؛ بنابراین اگر بدنبال ثبت تصاویر دیدنی هستید حتما آن‌ها را به خاطر بسپارید.

از آنجایی که طبیعت‌گردی نیازمند تجربه و آمادگی کافیست پیش از هر چیز چند توصیه‌ مهم را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

آمادگی کافی

بهترین زمان برای پیاده‌روی بعد از خوردن صبحانه و پیش از ناهار است. بصورت گروهی سفر کرده و با ایجاد سر و صدا حیوانات را از حضور خود باخبر کنید. حتما به دیگران درباره مقصد سفر و زمان تقریبی بازگشت خود اطلاع دهید. هنگام پیاده‌‍روی به نشانه‌های حضور حیوانات ازجمله رد پا، تغییر شکل خاک و فضولات توجه کنید. در صورت مواجه شدن با حیوان وحشی آرامش خود را حفظ کرده و واکنش مناسب نشان دهید. حتما از داشتن آب و غذای کافی، مخصوصا اگر مدت طولانی قصد سفر دارید، اطمینان حاصل کنید. حتما کیت کمک‌های اولیه همراه داشته باشید. ازجمله تجهیزات اساسی برای پیاده‌روی باتوم، کرامپون و پوشاک چندلایه است. اسپری خرس همراه ببرید. در نهایت باید آماده هرگونه خطر و رویداد باشید، پس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

مزاحم طبیعت نشوید

حتما راهنمای جامعه سازمان پارک‌های کانادا درباره چگونگی حفظ امنیت در طبیعت را مطالعه کنید. بدون شک مشاهده حیوانات در محیط طبیعی آن‌ها بسیار جذاب است، اما مسئولیت زیادی بهمراه دارد. در طبیعت به هیچ عنوان نباید به حیوانات غذا داده یا با رها کردن غذا امکان دسترسی آن‌ها را ایجاد کرد. خوردن این غذاها برای سلامت آن‌ها بد بوده، رفتار آن‌ها با انسان‌ها را تعییر می‌دهد و غیرقانونی است.

اگر سگ همراه شماست حتما قلاده آن را ببندید تا امنیت شما و حیوان خانگی حفظ شود. سگ‌های اهلی می‌توانند موجب وحشت حیوانات شده و منجر به خشم و حمله آن‌ها شوند. باید توجه داشت که در دل طبیعت تنها نیستید و حیوانات وحشی ازجمله گرگ‌، کایوت، گوزن، آهو، خرس، بابکت و گربه وحشی همیشه در اطراف شما حضور دارند.

اگر هنگام رانندگی حیوان وحشی را در حاشیه جاده مشاهده کردید از سرعت خود کاسته، از خودرو خارج نشده و به رانندگی ادامه دهید. تماشای خرس و گوزن از داخل خودرو بسیار هیجان‌انگیز است اما می‌تواند برای دیگر رانندگان ایجاد خطر کرده و حیوانات را نسبت به خطر خودروهای عبوری بی‌توجه کند.

در صورت مشاهده حیوانات وحشی به هیچ عنوان به آن‌ها نزدیک نشوید. این تجربه بی‌نظیر بوده اما همیشه باید فاصله خود را از آن‌ها بیشتر کرده و سعی نکنید به آن‌ها نزدیک شوید. رفتار حیوانات وحشی قابل پیشبینی نبوده و به نباید خود را در شرایط خطرناک قرار دهید.

توجه به شرایط مسیر

همیشه با رسیدن به انتهای مسیر و قدم گذاشتن بروی قله بسیاری برای تماشای مناظر به لبه پرتگاه می‌روند، اما باید مراقبت خطرات احتمالی بود. ثبت تصاویر تماشایی به قیمت به خطر افتادن جان منطقی نیست. پس همیشه از پرتگاه و نواحی پرشیب دوری کنید.

به محیط اطراف گوش دهید

در دل کوهستان همیشه باید اطراف را به خوبی تماشا کرده و با دقت به صدای محیط گوش دهید. به این ترتیب صدای وقوع بهمن احتمالی، ریزش سنگ، درخواست کمک یا نزدیک شدن حیوانات وحشی را شنیده و به موقع واکنش نشان می‌دهید.

هیچ ردی از خود برجای نگذارید

شما پس از قدم گذاشتن به طبیعت مسئول آثار بجای مانده از خود هستید. باید تا جای ممکن ردی برجای نگذاشته و از قبل قوانین و مقررات را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که روشن کردن آتش در برخی نواحی ممنوع بوده و کمپ یا ماهیگیری به مجوز نیاز دارد. از محل کمپینگ دور نشده و حتما در محل‌های مشخص که به گیاهان و محیط آسیب نمی‌رساند چادر بزنید. به هیچ عنوان در طبیعت زباله نریزید.

حال پس از مطالعه این توصیه‌ها با پنج مسیر پیاده‌روی حیرت‌انگیز در آلبرتا آشنا می‌شویم.

Yates Mountain via Prairie View Trail

پارکینگ مسیر در Barrier Lake، درست در حاشیه بزرگراه 40 واقع شده و برای پیدا کردن جای خالی باید خود را در ساعات اولیه روز به آنجا برسانید.

این مسیر برای فصل بهار ایده‌آل بوده و با وجود لغزنده بودن بخش‌های پرشیب در بیشتر نقاط برف‌ها در حال ذوب شدن هستند. شما می‌توانید سگ خود را نیز در سفر همراه کنید اما حتما قلاده آن را ببندید. بیشتر مسیر از میان درختان عبور می‌کند و در انتها وزش باد در بیشتر روزها شدید است. مناظر پانوراما انتهای مسیر شما را مسحور خواهند کرد.

درجه سختی: متوسط

آدرس: شروع مسیر در محوطه Barrier Lake، درست در نزدیکی بزرگراه 40 (Bow Valley Wildland Provincial Park) واقع شده است

طول مسیر: 11.9 کیلومتر

ارتفاع: 699 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

Mist Mountain Peak Trail

این مسیر از کنار یک آبشار باشکوه و چشمه‌های آبگرم عبور کرده و چشم‌اندازهای بسیار متنوع از جنگل‌های انبوه تا دامنه‌های کوهستانی و صخره‌ای را تجربه می‌کنید. البته رسیدن به چشمه‌های آبگرم پس از یک بخش نسبتا ناهموار و دشوار امکان‎‌پذیر است.

مسیر Mist Mountain برای پیاده‌روی‌های صبحگاهی و تماشای طلوع آفتاب بسیار مناسب است. برای این منظور حتما پوشاک گرم و مناسب پوشیده و روشنایی کافی همراه داشته باشید. بدون شک حضور در کنار چشمه‌های آبگرم و تماشای مناظر آسمان صبحگاهی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

توجه داشته باشید که بزرگراه 546 که شما را به ابتدای مسیر می‌رساند بطور فصلی و از 1 دسامبر تا 14 می بسته است.

درجه سختی: دشوار

آدرس: شروع مسیر از بزرگراه 546 (Elbow-Sheep Wildland Provincial Park) قابل دسترس است

طول  مسیر: 9.8 کیلومتر

اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر: 1,253 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

Little Lougheed

مناظر این مسیر ارزش 5 کیلومتر پیاده‌روی را دارند. در طول سفر می‌توانید از چشم‌انداز پانوراما به کوهستان اطراف لذت برده و عکس‌ها تماشایی ثبت کنید. حتما مراقبت مسیر شنی و سنگ‌های ناپایدار در طول مسیر بوده و در بخش صخره‌ای از پرتگاه فاصله بگیرید.

اگر قصد دارید در اواخر زمستان یا ابتدای بهار به Little Lougheed سفر کنید حتما کرامپون و باتوم همراه داشته باشید. در این مسیر به دلیل بخش‌های پرشیب پوشیدن snowshoe توصیه نمی‌شود. وزش باد در بیشتر روزهای بهار و زمستان در قله مسیر شدید بوده اما پیمودن آن را شدیدا به شما توصیه می‌کنیم، زیرا مناظر اطراف شما را مسحور خواهند کرد.

درجه سختی: دشوار

آدرس: این مسیر از منطقه Spencer Creek در نزدیکی بزرگراه 742 (Bow Valley Wildland Provincial Park) شروع می‌شود

طول مسیر: 5 کیلومتر

اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر: 727 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

Gypsum Ridge Route

این مسیر تماشایی در نزدیکی Kananaskis قرار داشته و ترافیک آن نسبتا کم است. پیمودن Gypsum Rodge به افراد باتجربه توصیه می‌شود، به عبارت دیگر باید از آمادگی بدنی کافی برخوردار باشید. در قله مسیر با مناظر تماشایی به کوهستان اطراف و Blackshale Creek از شما پذیرایی می‌شود. داشتن کرامپون و باتوم برای عبور از مسیر در فصل زمستان و اوایل بهار الزامیست؛ بنابراین اگر برای اولین بار به اینجا می‌روید به شما فصل تابستان و روزهای گرم‌تر را توصیه می‌کنیم.

درجه سختی: دشوار

آدرس: شروع مسیر در نزدیکی بزرگراه 742 (Peter Lougheed Provincial Park) واقع است

طول مسیر: 4.8 کیلومتر

اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر: 434 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

King Creek Ridge

این مسیر همیشه شلوغ و پر از طبیعت‌گرد بوده و امکان همراه داشتن سگ، به شرط آنکه قلاده آن بسته باشد، وجود دارد. سفر در ماه‌های زمستان و بهار به King Creek Ridge جذابیت خاص خود را دارد، اما باید خود را برای حجم زیاد برف و بخش‌های لغزنده آماده کنید. بنابراین اگر در ماه‌های سرد به این منطقه سفر می‌کنید تجهیزات لازم ازجمله کرامپون و باتوم همراه داشته باشید. این مسیر ازجمله مقصدهای یخنوردی منطقه محسوب می‌شود.

درجه سختی: دشوار

آدرس: این مسیر در نزدیکی بزرگراه 40 (Peter Lougheed Provincial Park) قرار دارد

طول مسیر: 6.8 کیلومتر

اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر: 777 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

حتما پیش از برنامه‌ریزی سفر از آمادگی خود مطمئن شوید. شما می‌توانید اطلاعات لازم را در Albertaparks.ca  و AdventureSmart  بیابید. هیچ اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید، زباله‌ و لوازم خود را برگردانید، از مسیرهای علامت‌گذاری شده تردد کنید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. دستورالعمل‌های Parks Canada  برای گردشگران در اینجا قابل مشاهده هستند. هنگام گرفتن عکس‌های سلفی مراقب پرتگاه‌ و نقاط پرشیب باشید.

منبع: Daily Hive