Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

طوفان یخی در کبک و قطع گسترده برق

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه وقوع طوفان یخی شدید در نواحی جنوبی کبک موجب قطع گسترده شبکه برق و مرگ حداقل یکنفر شد.

این طوفان موجب قطع برق بیش از یک میلیون شهروند در عصر چهارشنبه شد. تا ساعت 7:30 p.m. ET، یعنی حدود 24 ساعت پس از این قطعی، همچنان بیش از 800,000 شهروند در این نواحی بدون برق بودند.

نخست‌وزیر فرانسوا لگو از رفع این قطعی تا جمعه شب خبر داده، اما اظهار داشت احتمالا بین 300,000 تا 350,000 شهروند تا شنبه بدون برق خواهند بود.

او در جریان کنفرانس خبری خود در دفتر مرکزی Hydro-Quebec گفت: “از شهروندان می‌خواهم صبور باشند. این رویداد تکرار طوفان 1998 نیست زیرا در ماه ژانویه نیستیم، بنابراین انتظار نداریم باران یخی سه تا چهار روز ادامه پیدا کند.”

بگفته لگو بیشتر قطعی برق در منطقه مونتریال رخ داده است.

شرکت Hydro-Quebec حدود 1,100 نیرو را با هدف رفع مشکل قطع برق به کار گرفته، اما بگفته پیر فیتزگیبون، مقام مسئول منطقه مونتریال، آن‌ها باید به بیش از 2,200 قطعی رسیدگی کنند.

با اینحال بگفته فیتزگیبون 25 درصد این خاموشی‌ها گسترده بوده، یعنی هرکدام بیش از 1,000 شهروند را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به عبارت دیگر با رفع این دسته از قطعی‌ها تا اواخر وقت پنجشنبه برق یک سوم شهروندان دوباره وصل می‌شود.

بگفته رجیس تلیر، معاون عملیات و نگهداری Hydro-Quebec، اولویت آن‌ها رفع قطعی برق بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های شهری است. او اظهار داشت خسارت طوفان اخیر به هیچ عنوان به اندازه طوفان یخی 1998 نبوده و بیشتر آسیب‌ها به خطوط انتقال محلی وارد شده است.

روز پنجشنبه ترافیک خودروها در منطقه مونتریال نیز به دلیل خطر سقوط یخ از پل‌های شهری دچار مشکل شد و شاهد انسداد جزئی پل‌های Jacques-Cartier و Champlain بودیم.

همزمان نیروهای پلیس استانی از مرگ یک مرد حدودا 60 ساله در صبح پنجشنبه به علت سقوط شاخه درخت خبر دادند.

بارش‌های شدید علاوه بر خسارت به شبکه‌های انتقال نیرو موجب وقوع سیل نیز شد. بگفته Environment Canada روز چهارشنبه در منطقه مونتریال 40 میلی‌متر بارش داشتیم که بیشتر آن بصورت باران یخی بود که تنه و شاخته درختان را پوشاند.

این بارش در ادامه باعث بروز سیل در Chateauguay در ساحل جنوبی مونتریال شد. اریک آلارد، شهردار Chateauguay، این واقعه را هولناک توصیف کرده است.

در جریان این سیل حدود 200 خانه خسارت دیده و 10,000 خانه نیز به دلیل خطر سرریز شدن فاضلاب تخلیه شدند.

جاستین ترودو در واکنش به رویدادهای اخیر وعده حمایت دولت فدرال با هدف کمک به شهرداری‌ها و مقامات استانی برای پاکسازی خسارت‌های طوفان را داده است.

والری پلانت، شهردار منتریال، از شهروندان خواسته به دلیل خطر سقوط شاخه درختان بزرگ از رفتن به پارک‌ها خودداری کرده و از رانندگان خواسته خودروهای خود را از محل فعالیت تیم‌های عملیاتی Hydro-Quebec خارج کنند. با اینحال او اظهار داشت جریمه پارکینگ برای هیچ خودرویی صادر نمی‌شود.

شهرداری مونتریال قصد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی را با هدف ایجاد سرپناه برای شهروندان و شارژ وسایل برقی بازگشایی کرده و برخی مراکز ازجمله Centre Lasallien را برای استراحت شهروندان آماده کرده است.

علاوه بر این‌ها مراکز اورژانس برای اقامت شهروندان بدون برق در Cantley پیشبینی شده است.

بیشتر مدارس منطقه مونتریال نیز پس از وقوع این طوفان تعطیل شدند. والدین می‌توانند با مراجعه به وبسایت مدارس از وضعیت آن‌ها مطلع شوند.

منبع: CBC