Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

برنامه‌های جدید آلبرتا برای افزایش امنیت حوزه حمل‌ونقل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا قصد دارد اقدامات جدیدی را با هدف افزایش امنیت شهروندان در خیابان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام دهد.

روز سه‌شنبه نخست‌وزیر دانیل اسمیت بهمراه جیوتی گوندک، شهردار کلگری، و دیگر مسئولان این برنامه‌ها را معرفی کردند. بخشی از این اقدامات شامل استخدام و آموزش افسران پلیس بیشتر بمنظور رسیدگی به آنچه “عبور از خطر قرمز” عنوان شد، می‌شود.

طی 18 ماه آینده مقامات استانی برنامه‌ای برای استخدام 100 مامور خیابانی با هدف افزایش حضور مجریان قانونی در سطح کلگری و ادمونتون را دنبال خواهند کرد.

همچنین مقامات استانی از شهرداری‌های کلگری و ادمونتون خواسته‌اند تا فرماندهی افسران transit peace را به پلیس واگذار کنند تا واکنش بهتر و هماهنگ‌تری در حوزه جرایم حمل‌ونقل داشته باشند.

بین ماه جولای 2022 تا ژانویه 2023 مراکز LRT و حمل‌ونقل ادمونتون شاهد رشد 75 درصدی حوادث جنایی خشونت‌آمیز بودند.

در کلگری نیز بین سال‌های 2021 و 2022 مجموع جرایم رخ داده در ایستگاه‌های LRT رشد 46 درصدی داشته است.

دولت استانی علاوه بر استخدام نیروهای پلیس قصد دارد طی سه سال آینده حدود 8 میلیون دلار برای افزایش تعداد تیم‌های پلیس PACT در هر دو شهر کلگری و ادمونتون هزینه کند. تیم‌های PACT برای رسیدگی به تماس‌های 911 حوزه سلامت روان تشکیل شده و شامل نیروی پلیس و درمانگران سلامت روان هستند.

با تخصیص این بودجه تعداد تیم‌های PACT در کلگری از 12 به 24 تیم افزایش یافته و این تعداد در ادمونتون از 6 به 18 تیم خواهد رسید.

دیل مک‌فی، رئیس پلیس ادمونتون، در اینباره گفت: “این تیم‌ها به ما در رسیدگی به رشد فزاینده جرایم و خشونت در نواحی مختلف ازجمله مرکز شهر و ایستگاه‌های حمل‌ونقل کمک خواهند کرد. اولویت این تیم‌ها حمایت از شهروندان با تمرکز بر امنیت است. توجه زیاد به پلیس بعنوان رهبر این تیم نشان می‌دهد بدون ایمنی نمی‌توانیم رفاه داشته باشیم.”

علاوه بر این هرکدام از شهرهای کلگری و ادمونتون یک کمک مالی 5 میلیون دلاری برای پاکسازی پلتفرم‌های ایستگاه‌های قطار و وسایل حمل‌ونقل دریافت می‌کنند.