Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

دلیل واریز نشدن مزایای فرزند خانواده‌های کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام آژانس درآمد کانادا آن‌ها مشغول رسیدگی به بدهی مالیات‌دهندگان کانادایی‌ هستند، اما طبق اظهارات بسیاری از خانواده‌ها در این بین پرداخت مالیات فرزندانشان تحت تاثیر قرار گرفته است. البته بگفته این آژانس چنین اقدامی نباید بر پرداخت Canada Child Benefit اثر بگذارد.

در بیانیه آژانس درآمد کانادا آمده: “باید توجه داشت برخلاف دیگر مزایا، Canada Child Benefit (CCB) تنها برای جبران بدهی CCB استفاده می‌شود. دیگر انواع مزایای فرزند نیز تنها برای جبران بدهی مربط به همان نوع مزایا قابل استفاده هستند.”

با اینحال والدین کانادایی در تاریخ 20 مارچ پس از آنکه متوجه شدند پرداخت‌های CCB حساب‌های بانکی آن‌ها کم، با تاخیر یا بدون واریز بوده در رسانه‌های اجتماعی از نگرانی خود گفتند. بگفته برخی از این والدین CRA تنها چند ساعت پیش از آنکه مبلغ پرداختی را دریافت کنند برایشان ایمیل ارسال کرده است.

بسیاری از والیدن اظهار داشتند هرگز برای Canada Emergency Response Benefit (CERB) درخواست نداده‌ و این رفتار CRA آن‌ها را سردرگم کرده است.

CRA در پاسخ به این اتفاقات گفت که تسویه مالیات روشی استاندارد بوده که آژانس پیش از همه‌گیری کرونا از آن برای جمع‌آوری بدهی مالیات‌دهندگان استفاده می‌کرد و هم‌اکنون پس از توقف برنامه به دلیل شیوع COVID-19، دوباره آن را از سر گرفته است.

در بخشی از این توضیحات آمده: “علاوه بر این CRA روند بازیابی اضافه پرداخت برای کمک هزینه فرزند یا CCB را شروع کرده است. اولین پرداخت CCB با رویه جدید در مارس 2023 واریز شد. چنانچه محاسبه مجدد نشان دهد فردی بیش از حد CCB دریافت کرده یک اخطار از طرف CRA دریافت می‌کند که در آن موجودی بدهی قابل مشاهده است. همچنین CRA ممکن است تمام یا بخشی از پرداخت‌های آتی CCB، بازپرداخت مالیات کالا و خدمات/مالیات فروش هماهنگ (GST/HST) را تا زمان بازپرداخت مانده بدهی نزد خود نگاه دارد.”

بگفته CRA این اطلاعیه‌های ارسالی که برای گیرندگان مزایا ارسال می‌شود خلاصه حسابداری را بهمراه مبالغ بدهی به اطلاعشان می‌رساند.

با تمامی اینها CRA اظهار داشته که سردرگمی مردم و ناتوانی آن‌ها برای دستیابی به تعهدات مالی قابل درک بوده و به حمایت از کانادایی‌ها ادامه خواهد داد.

در بخش دیگر توضیحات CRA آمده: “ما می‌خواهیم به حل هرگونه مشکل کمک کرده و نمایندگان ما بصورت موردی با افراد متضرر همکاری خواهند کرد. چنانچه مالیات‌دهنده باور دارد استفاده از مزایا یا اعتبارات بمنظور پرداخت بدهی باعث بروز مشکلات قابل توجه برای وی شده باید با شماره تماس 1-888-863-8662 تماس بگیرد.”

منبع: Daily Hive