Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

برداشت از حساب‌های پس‌انداز راه‌حلی برای همگام‌سازی با تورم کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش بحران اقتصادی، بسیاری از کانادایی برای تأمین هزینه‌های زندگی به برداشت از حساب‌های پس‌انداز خود روی آورده‌اند.

گزارش مؤسسه Angus Reid، منتشر شده در ۶ آپریل، حاکی از آن است که شرایط اقتصادی کانادا منجر به کاهش هزینه‌های غیرضروری دو سوم کانادایی‌ها شده است.

این در حالی است که کاهش هزینه‌های غیرضروری به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و تورم کمکی به وضعیت اقتصادی کانادایی‌ها نمی‌کند.

دو نفر از هر پنج کانادایی (۴۰٪) برای پرداخت هزینه‌های زندگی از حساب‌های پس‌انداز خود برداشت کرده‌اند. علاوه بر این، ۳۵٪ جمعیت شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در حساب پس‌‌انداز بازنشستگی (RRSP) یا سرمایه‌گذاری معاف از مالیات (TFSA) خود را به تعویق انداخته‌اند.

اما بحران اقتصادی کانادا به اینجا ختم نمی‌شود. ۱۳٪ از شرکت‌کنندگان نظرسنجی Angus Reid اعلام کرده‌اند که به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور شده‌اند از خانواده یا دوستانشان پول قرض کنند، ۱۱٪ نیز مجبور به فروش دارایی‌های خود و  ۸٪ نیز برای دریافت وام بانکی اقدام کرده‌اند.

بررسی وضعیت اقتصادی کانادا نشان می‌دهد تورم در استان‌های مختلف این کشور افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. تورم در استان‌های بریتیش کلمبیا ۱۱٪، آلبرتا ۱۶٪، ساسکاچوان ۱۳٪، منیتوبا ۹٪، انتاریو ۸٪، کبک ۶٪ و در آتلانتیک ۲۰٪ تعیین شده است. نرخ تورم در آتلانتیک کانادا دوبرابر نرخ ملی تورم است.

اما تنها جوانان نیستند که تحت تأثیر بحران اقتصادی قرار گرفته‌اند.

دو نفر از هر پنج کانادایی (۴۰٪) ۴۵ تا ۵۴ساله و یک‌سوم (۳۵٪) افراد ۵۵ تا ۶۴ساله وضعیت اقتصادی دشواری را تجربه می‌کنند. همین موضوع می‌تواند دلیلی برای تعویق‌انداختن سن بازنشستگی معرفی شود.

Angus Reid در یک نظرسنجی دیگر دریافته است که ۳۱٪ از کانادایی‌ها معتقدند سال آینده شرایط مالی دشوارتری را تجربه خواهند کرد.

 

 

منبع: Dailyhive