Monday, April 29, 2024
6.7 C
Calgary

9 وسیله ضروری که باید در سفرهای طبیعت‌گردی همراهتان باشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد سفر به دل طبیعت را دارید باید پیش از هر چیز وسایل ضروری برای یک ماجراجویی جذاب، امن و آسوده را آماده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار تهیه چک لیست اقلام ضروری است.

مهم نیست مقصد شما دریاچه، جنگل یا قله‌های مرتفع است، در هر صورت باید این وسایل ضروری را همراه خود ببرید.

در ادامه نه وسیله ضروری که در طول سفرهای طبیعت‌گردی باید همراهتان باشد معرفی شده‌اند.

کوله‌پشتی

برای حمل وسایل در طول سفر به کوله‌پشتی با حجم و ابعاد مناسب نیاز خواهید داشت. اگر به پیاده‌روی سبک و یکروزه می‌روید کوله‌پشتی با حجم 20 تا 35 لیتر کافیست، اما برای سفرهای چندروزه به کوله‌پشتی بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت.

کیت کمک‌های اولیه

در طول سفر به مسیرهای پیشرفته احتمال بروز هر نوع حادثه وجود دارد، از اینرو داشتن کیت کمک‌های اولیه می‌تواند جان شما را نجات دهد. ازجمله اقلام اصلی کیت کمک‌های اولیه می‌توان به چسب زخم، پد الکل، گاز استریل، ضدعفونی‌کننده دست و چسب پارچه‌ای اشاره کرد.

پوشاک اضافی

آب‌وهوای کوهستان قابل پیشبینی نیست و به سرعت تغییر می‌کند. چنانچه پوشاک اضافی همراهتان باشد می‌توانید لباس خیس و کثیف را تعویض کرده و در صورت کاهش ناگهانی دمای هوا یک لایه بیشتر به لباسهای خود اضافه کنید.

غذا و آب

همراه بردن آب و غذا در طول سفر بسیار ضروری است. ازجمله خوراکی‌های مناسب می‌توان به پروتئین بار، غذاهای دارای کربوهیدرات، سیب و موز اشاره کرد. به هیچ عنوان با کمتر از 2 لیتر آب سفر خود را شروع نکنید. همچنین برای شرایط اورژانسی حتما قرص تصفیه آب در کوله‌پشتی داشته باشید.

کیسه آب

این کیسه‌ها به شما کمک می‌کنند بدون دردسر همیشه به آب دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید این کیسه‌ها را داخل کوله‌پشتی نصب کرده و لوله آن را بر روی دوش قرار دهید. به این ترتیب نیازی به باز کردن کوله در هر نوبت که قصد نوشیدن آب دارید نخواهید داشت.

اسپری خرس

همراه داشتن اسپری خرس بسیار ضروری است. خرس‌ها اهمیتی به برنامه‌ریزی شما نمی‌دهند و اگر با آن‌ها در طول سفر مواجه شوید شرایط بسرعت تغییر می‌کند. حتما اسپری را در دسترس قرار داده و آن را در کف کوله‌پشتی نگذارید. حتما شیوه استفاده از آن را تمرین کرده و خود را برای هر شرایط آماده کنید.

GPS

در دل طبیعت باید همیشه از موقعیت جغرافیایی خود مطلع باشید. برخی مسیرهای پیاده‌روی به خوبی نشانه‌گذاری شده‌اند، اما در مسیرهای دشوار و شرایط آب‌وهوایی خاص و مه‌آلود می‌توان به راحتی راه را گم کرد. در این شرایط داشتن GPS به راحتی موقعیت مکانی و مسیر صحیح را به شما نشان داده و جان شما را نجات می‌دهد.

اسپری حشرات

حشرات همیشه آزاردهنده هستند. استفاده از اسپری حشرات به شما کمک می‌کند تا از نیش آن‌ها در امان مانده و به بیماری‌های احتمالی مبتلا نشوید.

هدلامپ

سفر‌ ماجراجویانه با نور چراغ قوه تلفن امکان‌پذیر نیست. همیشه برای مواقع ضروری و ساعات شب یک هدلامپ باکیفیت بهمراه باتری کافی در کوله‌پشتی داشته باشید. استفاده از این وسیله آسان بوده و آزادی عمل بسیار بیشتری به شما خواهد داد.

منبع: Daily Hive