Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

لباس مناسب شنا برای استخرهای عمومی در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هیئت مدیره پارک ونکوور قصد دارد با هدف ایجاد محیط خانوادگی در مراکز تفریحاتی آبی، محدودیت‌هایی را بر نوع پوشش افراد اعمال کند.

پس از گزارش کارکنان شهرداری و اعلام نگرانی آنها در خصوص لباس شنا و نوع پوشش برخی افراد، هیئت مدیره پارک ونکوور به دنبال تعیین خط مشی واضح تحت عنوان لباس شنای مناسب است.

به گفته کارکنان شهرداری برخی لباس‌های شنا به دلیل ایجاد محدودیت حرکتی می‌توانند برای افراد خطرآفرین باشند. لباس شنای مناسب نباید ایمنی افراد و نجات غریق‌ها را به خطر بیندازد.

بر اساس این گزارش، لباس مناسب شنا به شرح زیر است:

  • مایوی یک تکه
  • شلوارک یا شورتک مخصوص شنا
  • تیشرت و شورت مخصوص شنا
  • بورکینی
  • مایوی اسلامی، لگینگ و تونیک
  • رش گارد
  • لباس غواصی

لباس‌های نامناسب شنا شامل لباس‌هایی نظیر لباس‌های سکسی و لباس‌هایی که از جذب آب بالایی برخوردار هستند و سنگین می‌شوند، و همچنین لباس‌هایی نظیر شلوار جین و شلوار ورزشی و لباس‌های بلند، می‌شوند. علاوه بر این، لازم است لباس شنا اندام تناسلی را کاملا بپوشاند.

همچنین قرار است در تاریخ ۲۴ آپریل در خصوص میزان برهنگی بالاتنه بانوان در استخرها رای‌گیری انجام شود.

کمیسر تام دیگبی در این خصوص می‌گوید: «من به این قانون رای می‌دهم. این موضوع با برابری اجتماعی در شهر ارتباط دارد و همین موضوع باعث پیچیده شدن آن می‌شود. امکان دارد فردی بخواهد به جای مایو از بیکینی نخی استفاده کند و همین تصمیم چندین خانواده محافظه‌کار را تحت تأثیر قرار داده و مانع حضور این خانواده‌ها در استخرها خواهد شد.»

به گفته دیگبی، شهرداری ونکوور به دنبال ایجاد فضای شهری دلپذیر برای خانواده‌ها است.

بر خلاف تصمیم دادگاه بریتیش کلمبیا که در سال ۲۰۰۰ از حق زنان بر برهنگی سینه‌ها در استخرها و انظار عمومی حمایت می‌کند، دیگبی اعتقاد دارد این قانون در استخرها زیاده‌روی است.

پیش از این، ادمونتون در ماه فوریه قوانین خود را مبنی بر پوشش بالاتنه اصلاح کرد. به طوری که تمامی افراد می‌توانند بدون توجه به هویت جنسی خود در استخرهای سر باز حضور داشته باشند.

با این وجود افرادی نظیر برایان بوهم این قوانین را چالش‌برانگیز می‌دانند. به گفته بوهم، این نوع قوانین موجب افزایش تبعیض بر افراد بزرگ جثه، ترنس و رنگین پوست می‌شود.

آندره وونگ نیز معتقد است برخورد با شناگران می‌تواند برای پلیس چالش‌برانگیز شود.

 

 

منبع: