Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

نقض قوانین حریم خصوصی توسط دوربین‌های فروشگاه کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش جدید Office of the Information and Privacy Commissioner of BC استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط شرکت Canadian Tire قوانین حریم خصوصی کانادا را نقض کرده است.

این تحقیقات به بررسی تکنولوژی تشخیص چهره استفاده شده در فروشگاه‌های Canadian Tire که با هدف جلوگیری از سرقت نصب شده بودند، پرداخته است. نتیجه تحقیقات نشان داده که فروشگاه‌‌ها اطلاعات کافی درباره این تکنولوژی به مشتریان ارائه نداده و اطلاعات شخصی مشتریان را بدون رضایت آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.

در بخشی از گزارش آمده: “حتی اگر فروشگاه‌ها رضایت مشتریان را دریافت می‌کردند، که این اتفاق نیافتاده، آن‌ها همچنان باید دلیلی قابل استناد برای جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از این تکنولوژی ارائه می‌دادند. بررسی‎‌ ما نشان داده که Canadian Tire در این مورد کوتاهی کرده است.”

طبق این گزارش شرکت Canadian Tire پس از آنکه در نوامبر 2021 از آغاز این تحقیقات باخبر شد بسرعت اقدام به جمع‌آوری سیستم‌های تشخیص چهره کرده است. در ادامه و پس از پیگیری‌های تیم تحقیقاتی و درخواست آن‌ها از فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان تکنولوژی برای دسترسی به داده‌ها، مشخص شد اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این تکنولوژی نابود شده است.

یکی از سخنگویان فروشگاه‌های زنجیره‌ای Canadian Tire در گفت‌وگو با دیلی‌هایو اظهار داشت که هم‌اکنون استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در تمام فروشگاه‌های آن‌ها ممنوع است.

او در اینباره گفت: “مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که هنگام خرید در فروشگاه‌های ما حریم شخصی آن‌ها حفظ می‌شود.”

این کمیسیون از دولت بریتیش‌کلمبیا خواسته تا با وضع قوانین برای فروش و نصب تکنولوژی‌های نظارتی که اطلاعات بیومتریک را جمع‌آوری می‌کنند، جلوی نصب مخفیانه این تجهیزات در فروشگاه‌ها را بگیرد. همچنین آن‌ها از دولت خواسته‌اند تا الزامات جدیدی برای کسانی که چنین اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند، ازجمله نیاز به اعلام موضوع به کمیسیون، تعیین کند.

چهره هر انسان منحصربفرد بوده و طبق این گزارش گسترش فناوری‌هایی که چهره افراد را در فضاهای عمومی ثبت و آن‌ها ار با یک پایگاه داده مقایسه می‌کند خطری نگران‌کننده برای حریم خصوصی و حق ناشناس ماندن افراد است.

این گزارش می‌افزاید که جمع‌آوری داده‌های بیومتریک می‌تواند تبعیض آمیز باشد، همانطور که در ایالات‌متحده یک مرد به دلیل تطبیق داده‌های بیومتریک خود با مردی در ایالتی دیگر به اشتباه دستگیر شد. همچنین به پرونده Madison Square Garden اشاره شده که ورود اعضای شرکتی حقوقی که با آن‌ها بر سر یک دعوای قضایی درگیر بودند را ممنوع کرده بود. در نهایت باید توجه داشت که داده‌های بیومتریک ارزش بسیار زیادی داشته و هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند.

منبع: Daily Hive