Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

آتشسوزی گسترده در نزدیکی شهر بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

عصر چهارشنبه یک آتشسوزی برنامه‌ریزی شده در نزدیکی بنف از کنترل خارج شد و به شرق خیابان بنف رسید. در نتیجه این حادثه شهروندان و حیوانات مجبور به تخلیه نواحی اطراف شدند.

Parks Canada عصر چهارشنبه این آتشسوزی را خارج از کنترل خواند اما حدود ساعت 10:30 p.m. از بهبود شرایط خبر داد.

در ادامه سازمان پارک‌ها با اشاره به تلاش هلیکوپترها، آتشنشان‌ها و نیروهای کمکی از تحت کنترل درآمدن آتش گفت. آن‌ها پیشبینی کرده‌اند با توجه به تلاش نیروهای آتشنشان، شرایط جوی و منابع موجود آتش از کنترل خارج نشود.

بگفته سازمان پارک‌ها کانادا نیروهای آتشنشان در صورت لزوم به خاموش کردن آتش طی روزهای آتی ادامه خواهند داد.

در بخش دیگر اطلاعیه سازمان پارک‌های کانادا به برداشته شدن دستور تخلیه Rocky Mountain Resort اشاره شده و می‌افزاید میهمانان در حال بازگشت هستند.

مسئولان شهر بنف حدود ساعت 5 عصر چهارشنبه از سرایت یک آتشسوزی کنترل‌شده در Compound Meadow به شرق خیابان بنف در منطقه Mountain View Cemetry و مجموعه کانکس‌های اسب‌ خبر دادند.

طبق اطلاعیه سازمان پارک‌های کانادا تغییر ناگهانی جهت و سرعت باد در حدود ساعت 4 عصر موجب سرایت آتش به خارج از منطقه تحت کنترل شد. در نتیجه این رویداد حدود سه هکتار از اراضی خارج از منطقه تحت کنترل آتش گرفت و شدت آتشسوزی به حدی رسید که شعله‌ها و دود آن از خیابان بنف، بزرگراه 1 و شهر کنمور قابل مشاهده بود.

در ادامه RCMP از انجمن Light Horse در نزدیکی  Mountain View Cemetery خواست تا به تخلیه منطقه کمک کند.

شهروندان بنف با اشاره به بی‌سابقه بودن وقوع آتشسوزی در این فاصله نزدیک به شهر، شدیدا درباره تصمیم سازمان پارک‌های کانادا برای انجام عملیات آتشسوزی کنترل‌شده در هنگام وزش باد انتقاد کردند. آن‌ها از این سازمان خواسته‌اند چنین اشتباهی را هرگز تکرار نکند.

بطور کلی طی فصل بهار و پاییز حدود 300 هکتار از اراضی بصورت کنترل شده توسط سازمان پارک‌های کانادا سوزانده می‌شوند.

بگفته یکی از کارمندان Parks Canada این آتشسوزی‌ها با هدف مدیریت آتشسوزی‌های طبیعی انجام می‌شوند. او اظهار داشت در جریان این آتشسوزی‌ها عوامل گوناگون ازجمله علف‌ها، درختان، برگ‌های خشک و بوته‌ها می‌توانند به تشدید آتشسوزی و گسترش آن کمک کنند.

بنابر اعلام وبسایت Parks Canada آتشسوزی‌های کنترل‌شده با کاستن پوشش گیاهی قابل اشتعال به کاهش خطر آتشسوزی‌های طبیعی در اطراف شهر بنف کمک می‌‎کنند.

منبع: CBC