Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

پیشرفت تیم مهار آتش‌سوزی در شمال شرقی بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود پیشرفت تیم‌ آتش‌نشانی در مهار آتش‌سوزی دستور تخلیه مناطق مسکونی شمال شرقی بریتیش کلمبیا، مناطق مجاور مرز آلبرتا، همچنان باقی است.

این آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز یکشنبه آغاز گردید منجر به صدور دستور تخلیه فوری مناطق مسکونی شده است.

آتش‌سوزی مناطق Boundary Lake و Red Creek تحت کنترل قرار دارد و برای برخی نقاط Boundary Lake/ Goodflow هشدار تخلیه به اعلام خطر تغییر پیدا کرده است.

همچنان دستور تخلیه برای ۲۷ منطقه مسکونی بین جاده ۲۱۳ به سمت غرب بریتیش کلمبیا و شرق آلبرتا و ۶۱ خانه مسکونی نزدیک به Red Creek صادر شده است. ۲۳۹ خانه مسکونی تحت هشدار تخلیه قرار دارند. از روز شنبه نیز برای اقوام بومی ساکن در Doig River هشدار تخلیه صادر شده است.

با مهار آتش، منطقه McBride که در نزدیکی Teare Creek قرار دارد از دستور تخلیه خارج شده است.

به گفته شارون نیکل، کارشناس اطلاعات آتش‌نشانی Prince George، بارش ۲۰ میلی متری باران در ۲۴ ساعت گذشته نقش مهمی در مهار آتش ایفا کرده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود آتش از خطوط مهار بیشتر گسترش پیدا نکند.

آتش‌سوزی Red Creek از روز یکشنبه بیش از ۱۵٬۵ کیلومتر مربع و آتش‌سوزی Boundary Lake حدود ۳۰ کیلومتر مربع، چیزی حدود هشت برابر وسعت پارک استنلی، را سوزانده‌اند.

وزش باد در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده منجر به گسترش هر دو آتش‌سوزی واقع در ۱۳۰۰ کیلومتری شمال شرقی ونکوور خواهد شد.

به گفته لئونارد هیبرت، رئیس هیئت مدیره منطقه، با افزایش آتش‌سوزی مدرسه Clearview واقع در Flatrock، بریتیش کلمبیا، روز دوشنبه تعطیل خواهد بود. وی با اشاره به دستور تخلیه به ساکنین منطقه هشدار داد به سرعت منطقه را ترک کنند.

هیبرت در ادامه افزود: «ما استرس مردم را از ترک خانه‌هایشان درک می‌کنیم. اما برای کمک به نیروی پشتیبانی که جان خود را در این مسیر به خطر انداخته‌اند لازم است مردم به سرعت به این هشدارها واکنش نشان دهند.»

نیکل با بررسی رفتار باد در چند روز آینده گفت: «وضعیت آب‌وهوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه ثابت است. اما نیمه غربی Prance George بارش باران را مشاهده خواهد کرد. در منطقه Peace نیز بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»

به گفته سازمان آتش‌نشانی خشکسالی باعث تشدید آتش‌سوزی در مناطق شمال شرقی شده است. این وضعیت در مناطق مجاور آلبرتا، جایی که هزاران تن از ساکنین مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، نیز مشاهده می‌شود.

در حال حاضر یک تیم ۱۶ نفره مدیریت بحران همراه با نیروهای حفاظت سازه و تیم پشتیبانی از بریتیش کلمبیا به آلبرتا اعزام شده‌اند.

 

 

منبع: cbc