Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

پایان اعتصاب کارمندان CRA

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرانجام کارمندان آژانس درآمد کانادا (CRA) پس توافق آزمایشی اتحادیه‌ای آن‌ها با دولت، به اعتصاب خود پایان دادند.

صبح پنجشنبه اتحادیه Public Alliance of Canada (PSAC) که نمایندگی 35,000 کارمند CRA را بر عهده دارد از از انعقاد توافق آزمایشی با دولت خبر داد. طی روزهای اخیر این کارمندان یکی از بزرگترین اعتصاب‌های کارگری تاریخ کانادا را رقم زده بودند.

در یک اطلاعیه‌ مطبوعاتی که در آن به جزئیات توافق اشاره شده آمده: “اعضای PSAC-UTE باید حداکثر تا ساعت 11:30 am ET تاریخ 4 می به محل کار خود بازگردند. چنانچه ساعت شروع کار شما پیش از این زمان است خواستاریم طبق آن به محل کار بازگردید، زیرا کارفرما می‌تواند شما را ملزم به رعایت آن کند.”

در روز دوشنبه PSAC به یک توافق آزمایشی دیگر برای 120,000 کارمند Treasury Board دست یافت و آن‌‌‍‌ها را به چهار گروه چانه‌زنی تقسیم کرد.

طبق توافق مذکور دستمزد این گروه از کارمندان در مجموع 12.6 درصد نرخ تجمیعی قرارداد سال‌های 2021 تا 2024 افزایش پیدا می‌کند، اما طی سال چهارم از کارمندان در برابر تورم محافظت می‌شود.

این قرارداد اطمینان داده که یک پرداخت تک‌نوبت 2,500 دلاری (3.6 درصد میانگین حقوق کارکنان CRA) برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته شود.

همچنین این قرارداد زبان مورد استفاده در دورکاری، حق بیمه شیفت، ساعات کار، مرخصی‌ها، امنیت شغلی و قرارداد و شرایط محل کار را مطابق خواسته‌های کارکنان اصلاح کرده است.

منبع: Daily Hive