Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

پیک آتش‌سوزی آلبرتا در راه است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته مقامات آتش‌نشانی تعداد آلبرتایی‌هایی که در خطر آتش‌سوزی غیرقابل کنترل هستند در ۲۴ ساعت گذشته افزایش چشمگیری داشته‌اند.

با گسترش آتش‌سوزی بیش از ۱۹٬۰۰۰ تن از ساکنین منطقه دستور تخلیه خانه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

هم‌اکنون ۸۶ آتش‌سوزی فعال در استان وجود دارد که ۲۴ مورد آنها تحت عنوان غیرقابل‌ کنترل رده‌بندی شده‌اند. ۸ آتش‌سوزی خارج از منطقه در این سرشماری محاسبه نشده است.

به گفته Josee St-Onge، مسئول اطلاعات آتش‌سوزی، گرمای شدید و وزش قوی باد اطفای حریق را دشوار کرده است و گیاهانی که تاکنون آتش‌ نگرفته‌ بودند هم‌اکنون شعله‌ور شده‌اند. علاوه بر این، احتمال دارد شرایط از چیزی که هست دشوارتر شود.

وی در ادامه افزود: «ما افزایش دما و در پی آن احتمال شدت گرفتن آتش‌سوزی را پیش رو داریم. ما از تمامی منابع موجود برای اطفای حریق و ایجاد امنیت مردم استفاده می‌کنیم.»

به گفته Colin Blair، مدیر اجرایی آژانس مدیریت بحران آلبرتا، مناطق Rainbow Lake، Leduc County و Sturgeon Lake Cree Nation به تازگی دستور تخلیه را دریافت کرده‌اند.

با افزایش پشتیبانی نظامی در سراسر آلبرتا، انتظار می‌رود کمک‌های اضافی به مناطق اعزام شوند. تاکنون ۳۰۰ تن از نیروهای مسلح کانادا به منطقه اعزام شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود ۲۵۰ آتش‌نشان از ایالات متحده وارد کانادا شوند.

Raymond Supernault، رئیس سکونت‌گاهEast Prairie Métis ، در یک مصاحبه خبری گفت: «تاکنون ۱۴ خانه ویران شده است، اما کمک‌های اضافی نظامی می‌تواند نقش مهمی در بازگرداندن امنیت جوامع ایفا کند.»

در حال حاضر ساکنین این منطقه در هتل‌های High Prairie اقامت دارند.

با گسترش آتش‌سوزی و افزایش دستور تخلیه فوری، مقامات دولتی خواستار تعویق انتخابات استانی شدند. پیش از این قرار بود انتخابات استانی در ۲۹ می برگذار شود.

Members of Canadian Armed Forces are on the ground in Alberta helping with firefighting efforts. (3 Canadian Division Headquarters)

شهردار Yellowhead County از واکنش کانادا در خصوص آتش‌سوزی انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: «پنج روز طول کشید که ممنوعیت ورود به منطقه صادر شود. به نظر من مشکل آنجایی ایجاد می‌شود که مقامات به وظایف خود عمل نمی‌کنند.»

شهردار Drayton Valley نیز اعلام کرد وضعیت موجود برای ساکنین ناامن است. وی با اشاره به هدف مقامات که بازگشت مردم به منطقه است، گفت: «بادهای جنوب غربی و افزایش دما منجر به وضعیت موجود شده است.»

ساکنین Drayton Valley نزدیک به دو هفته است که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گفته شهردار Brazeau Country شمال، شرق و جنوب منطقه را آتش می‌سوزاند و وضعیت ساکنین بسیار دشوار است. لازم به ذکر است که اولین نیروهای ارتش به این منطقه اعزام شده‌اند. نیروی ارتش با حفاری در مناطق از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند.

Darryel Sowan با همراهی تیم مدیریت بحران منطقه Little Red River Cree Nation را تخلیه کرده است. وی در این خصوص گفت: «من برای غذارسانی به منطقه رفته بودم و به چشم خود ترس و وحشت مردم را از وضعیت موجود دیدم.»

Darryel Sowan, with the emergency management team for Little Red River Cree Nation, has been helping co-ordinate the evacuation effort for the community of Fox Lake. (CBC)

سازمان خدمات بومی‌های کانادا پناهگاهی را با ظرفیت ۵۰۰ نفر در John D’Or Prairie برپا کرده است. این پناهگاه موقت شامل آشپزخانه و دیگر تسهیلات می‌شود.

هم‌اکنون ۱۵۰۰ آتش‌نشان همراه با تجهیزات سنگین و ایرتانکر در حال مبارزه با آتش‌سوزی هستند. علاوه بر این، یک سد مقابله با آتش در محور Little Smoky و بزرگراه ۴۳ نصب شده است. سد مقابله با آتش زمانی ایجاد می‌شود که درختان و پوشش‌های گیاهی برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی به طور کامل از بین می‌روند.

Close to 12,000 people from both Drayton Valley and Brazeau County have been evacuated. (Government of Alberta Fire Service/The Canadian Press)

با افزایش دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد در روزهای آینده، پیش‌بینی می‌شود وضعیت و مدیریت آتش‌سوزی دشوارتر شود.

 

منبع: CBC