Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

بایننس از بازار کانادا خارج می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بایننس، بزرگترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در دنیا، از بازار کانادا خارج خواهد شد. آن‌ها این خبر را با انتشار یک پست توییتری اعلام کردند.

در این توییت آمده: “متاسفانه امروز اعلام می‌کنیم که بایننس در همراهی با سایر بیزینس‌های اصلی ارزهای دیجیتال از بازار کانادا خارج خواهد شد.”

بگفته بایننس قوانین جدید کانادا برای استیبل کوین‌ها و محدودیت‌های لحاظ شده برای سرمایه‌گذار، صرافی‌های کریپتو را کاملا آسیب‌پذیر کرده است.

در ماه‌های اخیر کانادا قوانین خود برای پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های کریپتو را، با معرفی فرایند پیش‌ ثبت‌نام، تشدید کرده است. طبق وبسایت‌ Ontario Securities Commission، شرکت‌هایی که به قوانین پایبند نیستند با برخوردای اجرایی و جدی مواجه خواهند شد.

فعالیت بایننس در آنتاریو از سال 2022 محدود شده است.

این صرافی کریپتو اظهار داشته که تصمیم خود برای خروج از بازار کانادا را با هدف حفاظت از کاربران کانادایی تا جای ممکن به عقب انداخته، اما هیچ مسیری برای پیشبرد برنامه‌های خود پیدا نکرده است.

بگفته این صرافی مشتریان کانادایی یک ایمیل دریافت خواهند کرد که حاوی توضیحات کامل درباره تاثیر این تصمیم بر وضعیت حساب کاربری آن‌ها است.

بایننس در بخش دیگر اطلاعیه ادعا کرده هر زمان که کاربران به مجموعه گسترده‌تر از دارایی‌های دیجیتال دسترسی آزادانه داشته باشند، به بازار کانادا باز خواهد گشت.

در بخش دیگر توییت آمده: “هرچند ما با این قانون جدید موافق نیستم، اما امیدواریم بتوانیم به تعامل با قانون‌گذاران کانادایی برای دستیابی به یک چارچوب نظارتی متفکرانه و جامع ادامه دهیم.”

چانگ پنگ چائو، موسس و مدیرعامل بایننس، که او را به CZ می‌شناسند کاناداییست.

پس از آنکه FTX، رقیب بایننس، در نوامبر امسال فروپاشید و این اتفاق موجب کاهش قیمت برخی از بزرگترین کوین‌های دیجیتال شد، صنعت دارایی‌های دیجیتال هدف قوانین و محدودیت‌های بسیار در سراسر جهان قرار گرفت.

پس از زمستان بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 که بیش از یک تریلیون دلار از ارزش این بازار کاسته شد، قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان قوانین خواستار اعمال دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر برای افشای نحوه عملکرد شرکت‌های رمزنگاری و فرایند نگهداری از پول‌های مشتریان شدند.

در ماه مارچ U.S. Commodity Futures Trading Commission از بایننس و مدیرعامل آن ژائو به دلیل آنچه اجرای یک مبادله “غیرقانونی” و برنامه انطباقی “قلابی” خواندند، شکایت کرد.

ژائو در پاسخ به این شکایت و با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت که بایننس ادعای CFTC را رد کرده و این شکایت حقوقی را یک بیان ناقص از حقایق خواند.

منبع: Global News