Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

درخواست شهروندان کلگری برای برگزاری مراسم آتشبازی روز کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در روزهای پایانی هفته گذشته هزاران شهروند کلگری با امضای یک دادخواست اینترنتی خواهان برگزاری مراسم آتشبازی در روز Canada Day شدند.

اواخر هفته گذشته شهرداری کلگری اعلام کرد که قصد دارد یک نمایش پیشرفته با نور و صدا و جلوه‌های بصری خیره‌کننده را در این روز برگزار کند. این برنامه از Fort Calgary اجرا و هدایت شده و حین برگزاری این مراسم پخش می‌شود.

انتشار این اطلاعیه موجب شد تا برخی شهروندان دچار سوءتفاهم شده و در ادامه نیز یک دادخواست توسط Common Sense Calgary تهیه شود که تاکنون حدود 6,000 نفر آن را امضا کرده‌اند.

شهرداری کلگری اعلام کرده متوجه حساسیت‌های فرهنگی پیرامون نمایش‌های آتشبازی در ارتباط با Truth and Reconciliation است. همچنین در بخش دیگر می‌افزاید که 1 جولای امسال برای بسیاری از شهروندان کلگری روز عزاداری بوده زیرا با صدمین سالگرد قانون Chinese Immigration همزمان شده است.

شهرداری تاکید کرده که علاوه بر دلایل فرهنگی، دلایل عملی دیگری نیز وجود دارد که آن‌ها را مجاب کرده مراسم آتشبازی در Canada Day را برگزار نکنند.

بگفته شهرداری کلگری سبک جدید برگزاری مراسم به آن‌ها کمک می‌کند تا از ایجاد ترافیک سنگین، سر و صدا و دیگر مزاحمت‌ها در اطراف نواحی اجرای نمایش آتشبازی در سراسر شهر جلوگیری شود. بعلاوه با پارک خودروهای کمتر در جاده‌های مسکونی در اطراف محل‌های آتشبازی، خودروهای اورژانس می‌توانند راحت‌تر خود را به نقاط مختلف شهر برسانند.

منبع: Daily Hive