Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

راهنمای دریافت تخفیف هنگام خرید اتومبیل الکتریکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد خرید یا لیزینگ خودروی الکتریکی را دارید حتما این نوشتار را تا انتها بخوانید.

در ماه می 2019 کانادا برنامه Zero-Emissions Vehicles (iZEV) را معرفی کرد که براساس آن دارندگان خودروهای برقی تا 5,000 دلار تخفیف دریافت می‌کنند.

اخیرا برخی شهروندان بریتیش‌کلمبیا که خودروی برقی خود را از شرکت تسلا خریداری کرده‌اند متوجه شده‌اند (از طرف نمایندگی فروش به آن‌ها اطلاع داده شده) که استان آن‌ها بودجه لازم برای اعطای تخقیف برنامه Clean Energy Vehicle (CEV) را ندارد.

در ادامه برخی شهروندان پیام‌های ارسالی نمایندگی‌های فروش را در اختیار دیلی‌هایو قرار دادند که به آن‌ها اعلام کرده یا باید از دریافت تخفیف صرف نظر کرده یا تا زمان بروزرسانی برنامه توسط دولت منتظر بمانند.

با اینحال وزیر انرژی، معادن و نوآوری کم کربن بریتیش‌کلمبیا اظهار داشته این ادعا درست نیست.

او در اینباره گفت: “بودجه برنامه CleanBC Go Electric Passenger Vehicle Rebate تمام نشده و ما قصد داریم طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین در تمام سال به مشتریان خودروهای بدون آلاینده در بریتش‌کلمبیا تخفیف ارائه کنیم.”

بگفته مقامات استانی، شرکت تسلا بدون مشورت با وزارتخانه این اطلاعات نادرست را در اختیار مشتریان و نمایندگی‌های فروش قرار داده است.

البته چنانچه استان محل سکونت شما چنین برنامه‌ای ندارد نیاز به نگرانی نیست، زیرا دولت فدرال نیز برنامه ارائه تخفیف را در برنامه iZEV پیشبینی کرده است.

این برنامه تا تاریخ 31 مارچ 2025 و یا تا زمان پایان بودجه در نظر گرفته شده، ضمانت اجرایی دارد.

خوشبختانه تا تاریخ 31 مارچ 2023 همچنان 108,123,237 دلار از بودجه برنامه برای سال مالی 2022/23 باقی مانده بود، بنابراین شانس اینکه بتوانید از این تخفیف در هنگام خرید یا لیزینگ خودروهای الکتریکی برخوردار شوید، وجود دارد.

پیش از مراجعه به نمایندگی فروش حتما به نکات زیر توجه کنید.

خودروهای الکتریکی مشمول تخفیف

دولت فدرال دستورالعمل کلی زیر را در هنگام تصمیم‌گیری بمنظور ارائه تخفیف برای خودروهای الکتریکی خریداری شده، در نظر می‌گیرد:

  • خودروی الکتریکی مذکور تمام استانداردهای Motor Vehicle Safety کانادا را دارا باشد
  • برای استفاده در خیابان‌ها، جاده‌ها و بزرگراه‌های عمومی خریداری شده باشد
  • خودروی الکتریکی مذکور حداقل چهار چرخ متحرک داشته باشد و بتوان در بزرگراه با آن رانندگی کرد (به عبارت دیگر سرعت بالایی داشته باشد)

باید توجه داشت که تنها خودروهای الکتریکی صفر مشمول دریافت تخفیف می‌شوند (به عبارت دیگر شما نمی‌توانید خودروی کارکرده بخرید). با اینحال شما می‌توانید در صورت خرید یک خودرو الکتریکی آزمایشی (خودرویی که مشتریان با آن رانندگی آزمایشی انجام می‌دهند)، چنانچه کمتر از 10,000 کیلومتر کارکرد داشته باشد، تخفیف دریافت کنید.

بگفته دولت اتومبیل‌ها حتی در صورتی که هزینه‌های تحویل، حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌های اضافی موجب شود قیمت تمام شده آن‌ها از حد تعیین‌شده فراتر رود، باز هم واجد دریافت این مشوق خواهند بود.

شما می‌توانید لیست کامل خودروهای الکتریکی واجد شرایط برای دریافت تخفیف را در اینجا مشاهده کنید. این اتومبیل‌های الکتریکی شامل مدل‌های مختلف بی‌ام‌و و تویوتا می‌شوند.

چگونه این تخفیف را دریافت کنیم؟

بنابر اعلام دولت این مشوق در زمان فروش اتومبیل و توسط نمایندگی فروش درخواست شده و مستقیما در قبض یا قرارداد لیزینگ خودرو ذکر می‌شود.

باید اطمینان حاصل کنید که نمایندگی فروش مالیات و هزینه‌های خرید یا لیزینگ اتومبیل را پیش از ثبت درخواست مشوق مالی ثبت کند. همچنین آن‌ها باید مدارک لازم برای مشتری را بمنظور امکان بازپرداخت مشوق در زمان فروش، ثبت کنند.

تخفیف فدرال همزمان با دریافت مشوق‌های مالی استان‌ها و قلمروها قابل دریافت است.

این تخفیف تنها در صورتی برای خودروهای الکتریکی لیزینگ قابل دریافت بوده که اتومبیل را برای حداقل 12 ماه لیزینگ کرده باشید. این مشوق مالی به نسبت طول مدت لیزینگ برای بازه کمتر از 48 ماه تقسیم می‌شود. برای مثال یک لیزینگ 48 ماهه مشوق مالی را بطور کامل دریافت کرده و یک اتومبیل که برای مدت 24 ماه لیزینگ شود نصف مشوق را دریاف می‌کند.

منبع: Daily Hive