Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

معرفی یک برنامه جدید مهاجرتی category-based

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا یک برنامه مهاجرتی جدید را بر مبنای سیستم فعلی Express Entry معرفی کرده است.

هر سال صدها هزار نفر از سراسر دنیا برای دستیابی به آینده‌ای بهتر به کانادا مهاجرت می‌کنند. طی سال گذشته کانادا رکورد جدیدی برجای گذاشت و 431,645 ساکن دائم وارد کشور شدند.

کمبود نیروی کار باعث شده تا وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) یک برنامه جدید و category-based را با هدف یافتن نیروی کار لازم برای فرصت‌های شغلی در سراسر کشور ایجاد کند.

در اطلاعیه IRCC آمده: “دولت کانادا یک سیستم مهاجرتی جدید را با هدف سرعت بخشیدن به رشد، قدرت‌ گرفتن بزینس‌ها و حل مشکل کمبود نیروی کار و قوی شدن جوامع فرانسوی کشور ایجاد می‌کند. در صورت دستیابی به این اهداف رفاه اقتصادی و اجتماعی کانادایی‌ها طی سال‌های آتی تضمین خواهد شد.”

بگفته شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، این برنامه category-based به کشور اجاره خواهد داد تا دعوتنامه‌های درخواست اقامت دائم احتمالی را با توجه به مهارت‌ها، آموزش یا توانایی‌های زبان خاص صادر کند.

او در اینباره گفت: “هرکجا که می‌روم از زبان کارفرمایان سراسر کشور می‌شنوم که با بحران شدید کمبود نیروی کار باتجربه دست و پنجه نرم می‌کنند. این تغییرات در سیستم Express Entry به ما تضمین خواهد داد که آن‌ها نیروی کار ماهر موردنیاز برای رشد و موفقیت خود را بدست می‌آورند.”

براساس اعلام دولت فدرال طی سال جاری اولین برنامه category-based بر متقاضیانی که تسلط کامل به زبان فرانسوی داشته یا تجربه کاری در زمینه‌های خاص دارند، تمرکز خواهد داشت.

حوزه‌های مدنظر در سال جاری شامل بهداشت و سلامت، علم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و مهارت‌های STEM، حمل‌ونقل، کشاورزی و agri-food و مشاغلی ازجمله نجاری، لوله‌کشی و پیمانکاری خواهد بود.

کسانی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند طی هفته‌های آتی باید منتظر انتشار جزئیات و اطلاعیه‌های بیشتر درباره دعوتنامه‌ها باشند.

دولت باور دارد که انتخاب مهاجر بصورت category-based برنامه Express Entry را بهبود بخشیده و به آن توانایی پاسخ به نیازهای در حال تغییر اقتصادی و بازار کار کانادا را خواهد داد.

منبع: Daily Hive