Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

معرفی بهترین دوره‌های آموزشی رایگان در کتابخانه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کتابخانه تنها محل امانت گرفتن کتاب و مطالعه نیست، بلکه دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف هم در آن برگزار می‌شود. کتابخانه کلگری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فرقی نمی‌کند که شما قصد کمک کردن به کودک خود برای انجام تکالیف درسی را دارید یا می‌خواهید مهارت زبان خود را تقویت کرده یا یک مهارت شغلی جدید یاد بگیرید، در کتابخانه کلگری برای همه فرصت پیشرفت و آموزش وجود دارد.

در ادامه با شش دوره آموزشی رایگان که هم‌اکنون می‌توان با استفاده از کارت کتابخانه کلگری در آن‌ها شرکت کرد، آشنا می‌شویم.

Rosetta Stone

اگر می‌خواهید یک زبان جدید یاد گرفته یا مهارت کنونی زبان خود را تقویت کنید شرکت در دوره Rosetta Stone  کتابخانه کلگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بگفته ان ماری فرایر، مدیر منابع دیجیتال کتابخانه کلگری، این دوره تمام نیازهای موردنیاز زبان‌آموزان را بصورت یکجا پاسخ می‌دهد.

او گفت: “این دوره بر تمام مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن تمرکز دارد. بنظر من در این دوره هرکس می‌تواند پیش از سفر به دیگر کشورها زبان و واژه‌های جدید آموخته و یا برای بهبود مهارت یادگیری زبان انگلیسی در آن شرکت کند. طی سال گذشته حدود 6,300 ساعت آموزش در این برنامه ارائه شد و زبان فرانسه و سپس انگلیسی بیشترین متقاضی را داشتند.”

Library App

در این اپلیکیشن منابع مفید بسیار گنجانده شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های صوتی و نسخه‌های دیجیتال کتاب‌ها اشاره کرد. بگفته فرایر این اپلیکیشن محبوب‌ترین منبع رایگان کتابخانه است.

او در اینباره گفت: ” انتظار داریم این اپلیکیشن بیش از چهار میلیون بازدید در سال جاری داشته باشد و بی‌صبرانه منتظر آن هستیم. در این اپ اطلاعات مفید بسیار وجود دارد که در زمستان‌های سرد کلگری که مردم امکان خارج شدن از منزل را ندارند همچون یک منبع آموزشی عالی عمل می‌کند.”

البته این اپلیکیشن بجز کتاب یک سرویس استریم ویدئو بنام Kanopy نیز در خود دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توان ویدئوهای آموزشی با موضوعات گوناگون که بطور میانگین 30 دقیقه‌‌ای هستند را تماشا کرد. ازجمله موضوعات موجود می‌توان به علمی، کلاس‌های آموزش آشپزی و تاریخ اشاره کرد.

Code Combat

اگر بدنبال یادگیری مبانی اولیه کدنویسی هستید باید به سراغ بازی آموزشی Code Combat بروید. این بازی برای کودکان طراحی شده، اما هرکس می‎‌تواند با آن کدنویسی را یاد بگیرد.

بگفته فرایر آن‌خها در ابتدا بازی را برای آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان طراحی کرده، اما هرکس با هر سن می‌تواند کدنویسی را با آن فرا بگیرد. این بازی 500 مرحله داشته و مبانی کلی زبان‌های JavaScript  و Python را آموزش می‌دهد.”

Brainfuse/Solaro

کتابخانه کلگری دانش‌آموزان را فراموش نکرده و با ارائه دوره Brainfuse آن‌ها را در گذراندن برنامه درسی مهدکودک تا کلاس دوازدهم یاری می‌کند. با اینحال هرکس می‌تواند در این دوره حضور داشته باشد.

فرایر درباره این دوره گفت: “علاوه بر دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد بزرگسال نیز می‌توانند از Brainfuse  استفاده کنند. تنها در ماه اکتبر پارسال این برنامه بیش از 3,000 کاربر داشته و بسیاری از آموزش‌های آنلاین آن که هر روز بین ساعت 2 ظهر تا 11 شب ارائه می‌شود، استفاده کرده‌اند. این برنامه در دوران قرنطینه کرونا و تعطیلی مدارس و کتابخانه‌ها کمک شایانی به دانش‌آموزان کرده است.”

بگفته فرایر مدت زمان بخش‌های آموزشی برنامه 15 دقیقه بوده و آموزش شطرنج نیز در آن گنجانده شده است.

نکته مهم دیگر آن بوده که Solaro با سیستم آموزشی آلبرتا هماهنگ است. شما می‌توانید با استفاده از آن برای امتحان‌ها آماده شده و تمرین درس‌های گوناگون را انجام دهید. بگفته فرایر این برنامه در ماه اکتبر حدود 4,000 بار استفاده شده است.

Cypress Resume

این دوره پس از شروع در ماه اپریل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند یا شرکت در آن و طی سه مرحله یک رزومه حرفه‌ای و باکیفیت تهیه کنند. بنابراین هرکس که بدنبال تهیه رزومه و پیدا کردن شغل است می‌تواند از آن نهایت استفاده را ببرد.

LOTE4Kids

شما در این دوره می‌‎توانید کتاب‌های تصویری را به 50 زبان ازجمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، اوکراینی، پنجابی، تاگالوگ، عربی، آلمانی و روسی مطالعه کنید. کتابخانه کلگری اعلام کرده طی چند ماه گذشته تقاضا برای یادگیری زبان اوکراینی افزایش پیدا کرده است.

شما می‌توانید با همراه داشتن کارت کتابخانه کلگری در این دوره‌ها شرکت کنید؛ بعلاوه امکان حضور آنلاین در آن‌ها نیز وجود دارد.

منبع: Daily Hive