Sunday, April 28, 2024
15.5 C
Calgary

جایگاه دانشگاه‌های کانادا در بین برترین‌های دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس رتبه‌بندی امسال QS World University Rankings کانادا 31 نماینده در بین 1,499 دانشگاه مورد بررسی دارد و سه مورد از آن‌ها در میان 100 رتبه برتر هستند.

براساس این رتبه‌بندی که روز سه‌شنبه منتشر شده دانشگاه تورنتو (U of T) در رتبه 21 دنیا جای گرفته که در مقایسه با رتبه 34ام پارسال بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد. همچنین از نظر شهرت علمی امتیاز بسیار بالایی کسب کرده و در رتبه 11ام دنیا قرار گرفته است.

دانشگاه مک‌گیل نیز جایگاه خود را در مقایسه با پارسال یک رتبه بهبود بخشیده و در رتبه 30ام بهترین دانشگاه‌های دنیا و دوم کانادا قرار گرفته است.

با اینحال بیشترین بهبود رتبه در بین موسسات آموزشی کانادا متعلق به دانشگاه بریتیش‌کلمبیا (UBC) است. این دانشگاه موفق شده از رتبه 47ام به 34ام برسد و همچون پارسال در رتبه سوم کانادا جای گیرد.

چهارمین موسسه آموزشی برتر کشور دانشگاه آلبرتا است که در رتبه 111ام دنیا قرار دارد. از دیگر دانشگاه‌های برتر کانادا که در این رتبه‌بندی حضور دارند باید به Uni of Waterloo، Concordia، McMaster، Dalhousie، Carleton، York U و Simon Fraser اشاره کرد.

برای انجام این رتبه‌بندی QS از یک شیوه روش‌شناختی پیشرفته استفاده کرده است. آن‌ها برای این منظور از شاخص‌هایی چون شهرت دانشگاه، شهرت ریاست دانشگاه و نرخ دانشجویان دانشکده و سه معیار جدید پایداری، نتایج اشتغال و شبکه تحقیقات بین‌المللی را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرده‌اند.

براساس این فاکتورها دانشگاه U of T امتیاز کلی 86.3 از 100، دانشگاه مک‌گیل امتیاز 83.7 و دانشگاه UBC امتیاز 81.5 را کسب کرده‌اند.

امسال کانادا موفق شد از نظر نرخ دانشجویان ممتاز بین‌المللی هفتمین امتیاز بالا در دنیا را کسب کند.

در این رتبه‌بندی موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) بعنوان بهترین دانشگاه‌ دنیا انتخاب شده و پس از آن دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

با مراجعه به اینجا می‌توانید رتبه‌بندی کامل را مشاهده کنید و درباره متودولوژی مطالعه اطلاعات بیشتری بدست آورید.

منبع: Daily Hive