Saturday, April 27, 2024
9.3 C
Calgary

دلیل منقش شدن پرچم کانادا به نماد برگ افرا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرقی نمی‌کند که متولد کانادا باشید، یا پس از مهاجرت به این کشور خودتان را کانادایی بدانید! حتما چیزی در اطراف شما وجود دارد که روی آن برگ افرای قرمز یا همان نماد کانادا چاپ شده است.

آیا به این موضوع فکر کردید که چرا فقط یک برگ افرای قرمز روی پرچم نقش بسته است؟ ما این سوال را از کانادایی‌ها خودمان پرسیدیم و جواب‌های شگفت‌انگیزی دریافت کردیم. یکی از دوستان گفت این برگ نماد علاقه ما به طبیعت است.

با وجود اینکه طبیعت برای کانادایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، دلیل وجود این برگ افرای نمادین بسیار عمیق‌تر است.

بر اساس اطلاعات پارلمان کانادا، در قرن نوزدهم برگ افرا به عنوان نماد هویت کانادایی انتخاب شد. پیش از آن تاریخ نیز برگ افرا روی سکه‌ها، کتاب‌ها، مدال‌ها، بنرها و دیگر اشیا به چشم می‌خورد.

این نماد از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸، در طول جنگ جهانی اول، روی کلاه‌ نیروی‌های اعزامی کانادا چاپ می‌شد. در این دوره، برگ افرا به نماد غرور، شجاعت و وفاداری کانادا تبدیل گشت.

در وب‌سایت میراث فرهنگی کانادا می‌خوانیم: «غم‌انگیزترین جایی که از برگ افرا استفاده شده، مقبره‌های مردان و زنانی است که جانشان را در دو جنگ جهانی از دست دادند.»

در ادامه برای چندین سال برگ افرا به صورت آزمایشی روی پرچم کانادا چاپ می‌شد، تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۶۴ کمیته ویژه انتخاب پرچم، طرح فعلی را انتخاب کرد.

طرح آخر که توسط جورج استنلی اهل کلگری طراحی شده بود به دلیل سادگی و زیبایی چشم‌نواز مورد تأیید تمام اعضای کمیته قرار گرفت.

جان متسون، نماینده پارلمان، در نامه‌ای به استنلی نوشت: «جرج عزیز، طرح پیشنهادی شما توسط ۷۸ تن از اعضای پارلمان تأیید شد. به نظر من این پرچم می‌تواند به‌خوبی در خدمت کانادا باشد.»

لحظه رونمایی از پرچم کانادا در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۶۵ در Parliament Hill توسط هیئت ملی فیلم کانادا ثبت شده است.

با وجود اینکه شربت افرا بسیار خوشمزه‌ است و قرمز شدن برگ‌های این درخت زیبا در پاییز ما را مجذوب خود می‌کند، اما این در واقع سربازان کانادایی و از خودگذشتگی آنها است که الهام‌بخش پرچم کانادا می‌باشد. اگر برگ افرا روی مقبره جانباختگان جنگ نبود، شاید پرچم کانادا طرحی متفاوت پیدا می‌کرد.

منبع: Daily hive