Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

بهترین مقصدهای کانادا برای سفر با قطار، اتوبوس یا کشتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سفر آهسته یا slow travel که توسط کشتی‌، اتوبوس و قطار انجام می‌شود مسافران را با روش‌های سنتی و بدون عجله به مقصد رسانده و هدفش لذت بردن از مناظر حین سفر و جاذبه‎ فرهنگی و طبیعی مقصد است.

پس از دوران پاندمی و محدودیت‌های گوناگون حال بار دیگر فرصت لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری فراهم شده است. بسیاری سفر با هواپیما و رسیدن سریع‌ به مقصد را ترجیح می‌دهند، اما این شیوه معایبی چون تاخیر پروازها و هزینه بالای بلیت را دارد. این درحالیست که در سفر با اتوبوس و قطار می‌توان از همان شروع دور شدن از منزل را احساس کرد و تجربه‌ای لذت‌بخش داشت.

در ادامه لیستی از بهترین مقصدهای کانادا برای کسانی که سفر آهسته را ترجیح می‌دهند تهیه شده است. شما می‌توانید بدون بلیت هواپیما یا خودروی کرایه‌ای خود را از بیشتر کلانشهرهای کشور به آن‌ها رسانده و برخی از بهترین جاذبه‌های کشور را ببینید.

Mahone Bay, N.S.

(Source: @itstomjoseph)

این خلیج در ساحل جنوبی نوااسکوشا قرار گرفته و بعنوان همسایه آرام‌تر Lunenburg شناخته می‌شود. پس از رسیدن به این مقصد چشم‌نواز می‌توانید به بوتیک‌های محلی رفته، در نوار ساحلی قدم بزنید و از سه کلیسای بی‌نظیر شهر دیدن کنید.

برای سفر به Mahoon Bay باید به ترمینال هالیفاکس رفته، سوار اتوبوس Maritime شوید (حتما از قبل بلیت رزرو کنید) و سفر خود که کمی بیش از یک ساعت طول می‌کشد را، شروع کنید. این اتوبوس شما را به مرکز شهر برده و می‌توان با یک پیاده‌روی کوتاه خود را به مراکز اقامتی و هتل‌ها رساند.

در مدت حضور به پیاده‌روی در مسیر ده کیلومتری Dynamite Trail رفته و از قدم زدن در جنگل‌ها و حاشیه دریاچه‌ها لذت ببرید. این مسیر در فاصله‌ای کوتاه از شهر و اطراف رودخانه Martins قرار دارد. اگر به دنبال ماجراجویی آبی هستید می‌توانید قایق 35 فوتی Island Packet که از Mahone Bay Civic Marina حرکت کرده را سوار شده و به تور Sail and See بروید.

از دیگر جاذبه‌های شهر باید به مسافرخانه و بار شراب بوتیک Kitch’Inn اشاره کرد. این مجموعه در خیابان اصلی واقع شده و برای داشتن اقامت دلپذیر توصیه می‌شود. همچنین هر پنجشنبه در آن مهمانی (ceilidh) هیجان‌انگیز بهمراه موسیقی سلیتیک و خوراک لابستر برگزار می‌شود که نباید آن را از دست داد.

Florenceville-Bristol, N.B.

(Source: Lauren Mullaly)

این شهر تماشایی در دره رودخانه Saint John واقع شده و شهرت خود را پس از آن کسب کرد که خانواده McCain در سال 1956 تولید سیب‌زمین یخ‌زده در آن را شروع کردند. در این منطقه چشم‌اندازهای زیبا را همراه با غذای تازه تجربه خواهید کرد و فرصت ماجراجویی در مسیرهای کوهنوردی گوناگون اطراف شهر را دارید.

برای شروع سفر باید به ترمینال اتوبوس Maritime در Saint John بروید. از آنجا حدود سه ساعت و چهل دقیقه سفر با اتوبوس تا شهر در پیش خواهید داشت که دو مقصد دارد و پس از رسیدن به Fredericton باید سوار اتوبوسی دیگر به مقصد Florenceville-Bristol شوید.

در مدت حضور حتما به موزه Potato World رفته تا درباره تاریخچه شهر اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه با رفتن به French Fry Hut از خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ لذت برده و سپس زمانی را برای گشت‌وگذار و پیاده‌روی در مسیر دو کیلومتری Shiktehawk Walking Trail اختصاص دهید. این مسیر را می‌توان با دوچرخه یا با snowshoe طی کرد.

برای اقامت می‌توانید به Shamrock Train Suites و یکی از واگن‌های آن‌ بروید. این واگن‌ها که در Shogomoc Railway Site پارک شده‌اند شما را به گذشته برده اما همزمان تمام امکانات رفاهی که در هتل‌های مدرن ارائه می‌شوند را در خود دارند.

Bell Island, N.L.

(Source: Julian Calverley)

این جزیره با مناظر حیرت‌انگیز و صخره‌های ماسه‌سنگی پر از غار و پشته‌های دریایی در ساحل اقیانوس آتلانتیک واقع شده است. Bell Island زیبا در فاصله تنها پنج کیلومتری از Avalon Peninsula قرار گرفته و با اینحال همچنان برای بسیاری از گردشگران ناشناخته و ناآشناست.

برای شروع سفر باید سوار یک قایق در Portugal Cove در بیرون St. John شوید. این ترمینال در فاصله حدودا 16 کیلومتری از شهر قرار داشته و با تاکسی قابل دسترس است. سفر با قایق تا Bell Island تنها 20 دقیقه زمان برده و در این مدت فرصت تماشای حیات‌وحش دیدنی و حتی کوه‌های یخی در ماه‌های بهار و اوایل تابستان را خواهید داشت.

حتما برای خوردن ماهی کاد تازه به Dicks’ Fish and Chips بروید. پس از آن می‌توانید به یک پیاده‌روی ساحلی در مسیر Gregory Normore که دور تا دور جزیره کشیده شده رفته یا با به تور معدن شماره 2 بت هدف آشنایی با تاریخچه جزیره بروید. در این جزیره می‌توان با پای پیاده تقریبا به هرکجا رفت و در صورت نیاز همیشه سیستم حمل‌ونقل تاکسی Lahey تنها با پرداخت 5 دلار در دسترس است.

برای اقامت در کلبه‌های رنگارنگ و آرامش‌بخش Bell Island Cottages ساکن شوید. این اقامتگاه با دو هکتار مساحت و داشتن چهار کلبه کاملا مجهز با اجاق آتش مشترک به گونه‌ای طراحی شده تا حس بودن در خانه را میان مناظر بی‌نظیر به شما القا کند.

Saint-Sauveur, Que.

(Source: Tourisme Laurentide)

این شهر در دامنه کوهستان Laurentian Mountains واقع شده و تمام جذابیت‌های Mont-Tremblant را در محیطی کاملا آرام و به دور از شلوغی دارد. این منطقه منزل بسیاری از مسیرهای دوچرخه‌سواری و اسکی cross-country، پیست‌های اسکی عالی، باغ‌های تماشایی و یک پارک آبی هیجان‌انگیز بهمراه یک ترن هوایی آلپاین است، بنابراین سفری هیجان‌انگیز و پر از آدرنالین خواهید داشت.

برای رسیدن به شهر باید در ترمینال اتوبوس Gare d’autocars de Montreal در مرکز شهر مونتریال سوار اتوبوس Galland Laurentides شوید. این اتوبوس با گذشتن از Mirabel و Saint-Jerome در نهایت به Saint-Sauveur می‌رسد، سفری که حدود یک ساعت و چهل دقیقه زمان خواهد برد.

شهر Saint-Sauveur هر فصل جذابیت‌های خودش را دارد. شما پیش از بارش اولین برف می‌توانید به یک پیاده‌روی یا تور یوگا رفته یا سوار بر تله‌سیژ به تماشای مناظر دیدنی بنشینید. در فصل زمستان نیز می‌توان به بیش از 100 کیلومتر مسیر اسکی رفته و لحظات فراموش‌نشدنی را تجربه کرد.

تنها در فاصله چند دقیقه‌ای از ایستگاه اتوبوس اقامتگاه شگفت‌انگیز Manoir Saint-Sauveur قرار دارد. این هتل که به تازگی بازسازی شده تمام نیازها و امکانات رفاهی موردنیاز را در خود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اسپا و امکانات ماساژ و ترمال رایگان برای تمام مهمانان اشاره کرد.

Churchill, Man.

(Source: Travel Manitoba)

شهر چرچیل بخاطر خرس‌های قطبی، بلوگا و شفق‌های قطبی شهرت دارد. شما می‌توانید با خرید بلیت قطار و رفتن به مسافرتی قطبی از وینیپگ یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سفرهای خود را شروع کنید.

برای رفتن به چرچیل باید به وینیپگ رفته و با سوار قطار VIA Rail عازم سفر شوید. بگفته Travel Manitoba این تنها خط ریلی آمریکای شمالی بوده که بر روی یخ‌های دائمی احداث شده است. این قطار دو نوبت در هفته بین دو شهر حرکت کرده و رسیدن از جنوب تا شمال استان بیش از دو و نیم روز زمان خواهد برد. در طول این سفر جذاب برخی از بهترین مناظر ازجمله جنگل‌های شمالی تا سرزمین‌های توندرا و پوشیده از برف را از داخل قطار شاهد خواهید بود.

توجه داشته باشید که در طول سفر به شمال دسترسی به Wi-Fi وجود ندارد و باید زمان خود را با مطالعه و تماشای مناظر و معاشرت با دیگر مسافران بگذرانید. پس از رسیدن به چرچیل اگر فصل تابستان بود به تورهای Zodiac، تخته پارویی (paddleboard) یا کایاک رفته تا وال‌های بولگا را که برای خوردن غذا و زاد و ولد به روخانه چرچیل می‌آیند، از نزدیک ببینید. در فصل پاییز می‌توانید سوار Tundra Buggy شده و خرس‌های قطبی مهاجر را در سواحل بزرگترین دریای داخلی دنیا ببینید. در فصل زمستان نیز به تور خارج از شهر رفته و رقص شفق‌های قطبی در آسمان را تماشا کنید.

در فاصله نچندان دور از ایستگاه راه‌آهن هتل چرچیل قرار گرفته که امکانات رفاهی و رستوران عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. البته جذاب‌ترین بخش این مجموعه بنام Aurora Domes در فاصله حدودا 20 دقیقه‌ای از چرچیل واقع شده که شامل اتاقک‌های حبابی و شیشه‌ای بوده که برای تماشای شفق‌های قطبی طراحی شده‌اند. این اتاقک‌ها سیستم گرمایش دارند و می‌توان آن‌‍‌ها را در هتل رزرو کرد.

Waterton Park, Alta.

(Source: Michael Matt/@Michealmatti)

منطقه Waterton Park بخاطر داشتن مناظر حیرت‌انگیز شهرت دارد. این ناحیه یا جمعیت 150 نفر و امکانات رفاهی بسیار در محل تلاقی دشت‌ با کوهستان راکی در جنوب آلبرتا قرار دارد. پارک ملی Waterton Lakes با مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده و زیرساخت ورزش‌های آبی بعلاوه امکانات اقامتی که از اردوگاه‌های کمپینگ تا هتل‌های لوکس را در بر می‌گیرد شما را به میان چشم‌اندازهای کوهستانی می‌برد.

برای رسیدن به این پارک باید به کلگری رفته و با رزرو بلیت در Waterton Shuttle Service عازم سفری شوید که حدود سه ساعت زمان خواهد برد.

در هر فصل سال می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز Waterton رفت. در تابستان و پاییز به آبشارها، دشت‌های پوشیده از گل‌های وحشی و تماشای حیات‌وحش دیدنی منطقه بروید. در زمستان نیز می‌توان به پیاده‌روی با snowshoe رفته یا اسکی cross-country در دل مناظر پوشیده از برف و جنگل‌های یکدست سفید را ترتیب دهید.

یکی از بهترین مجموعه‌ها برای اقامت در این ناحیه Waterton Glacier Suites نام دارد که در تمام سال پذیرای مسافران است. این اقامتگاه خانوادگی دارای سوییت‌هایی با بالکن خصوصی، منقل آتش و جکوزی است. بعلاوه می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در رستوران هتل سرو کنید.

Bowen Island, B.C.

(Source: Destination BC/Alex Guiry)

هرچند این جزیره در فاصله چند کیلومتری از Howe Sound و در غرب ونکوور قرار دارد، اما با رسیدن به آن گویی وارد جهانی دیگر شده‌اید. با اینحال گردشگران زیادی به Bowen سفر نمی‌کنند و همین آن را به مقصدی آرام و بکر تبدیل کرده است. مناظر چشم‌نواز و محیط حیرت‌انگیز جزیره آن را کاملا ایده‌آل می‌کند.

برای رسیدن به جزیره باید در مرکز شهر ونکوور سوار اتوبوس 257 Horseshoe Bay Express شده و سفری 35 دقیقه‌ای به بندر کشتی را شروع کنید. از آنجا سوار قایق BC Ferries شده و سفری 20 دقیقه‌ای به Snug Cove در ساحل شرقی جزیره خواهید داشت.

بلافاصله با خروج از بندر Snug Cove وارد دنیایی تماشایی و پر از جاذبه می‌شوید. ساحل شنی با پای پیاده تنها پنج دقیقه با شما فاصله داشته و می‌توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید و با رزرو تور کایاک Bowen Island Sea به گشت‌وگذار در نوار ساحلی بروید. همچنین می‌توان با کرایه دوچرخه برقی Bowen eBike به یک ماجراجویی تمام‌عیار در سرتاسر جزیره رفت.

مجموعه Kitoki Inn با داشتن سه کابین جنگلی برای اقامت کاملا ایده‌آل بوده و خود دلیل خوبی برای سفر به جزیره است. این کابین‌ها در همزیستی با طبیعت طراحی شده و امکانات رفاهی، آشپزخانه کامل، کتابخانه، انواع بازی و پازل و مناظر چشم‌نواز جنگلی را با هم دارند. حمام ژاپنی و فضای باز Kitoki نیز برای استراحت و کسب آرامش در دل جنگل و سایه درختان کاملا ایده‌آل است.

Kingston, Ont.

(Source: Tim Forbes)

شهر کینگستون، بعنوان اولین پایتخت استان کانادا، دروازه ورود به Thousand Islands بوده و برخی از زیباترین ساختمان‌های تاریخی، قدیمی‌ترین بازار عمومی آنتاریو و موسیقی و صنعت غنی را باهم دارد. شما می‌توانید در طول روز به پیاده‌روی رفته، دوچرخه‌سواری کنید و یا سفری دریایی داشته باشید. همچنین اگر کمتر ماجراجو هستید می‌توانید به بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کارگاه‌های تولید نوشیدنی بروید.

برای شروع سفر باید به مرکز شهر تورنتو رفته و با قطار VIA Rail خود را به حاشیه کینگستون برسانید. از ایستگاه قطار تنها با 10 دقیقه پیاده‌روی به محل سوار شدن اتوبوس No. 4 می‌رسید که شما را به مرکز شهر می‌رساند.

سوار شدن به کشتی کروز و خوردن شام در Thousands Islands بهمراه موسیقی زنده و خوراکی‌های لذیذ تجربه‌ای حیرت‌انگیز خواهد بود. اگر طرفدار وعده‌های غذایی تازه و farm-to-table هستید به Frontenac County رفته و منو کامل آن‌ها که با مواد اولیه تازه و مخصوص هر فصل تهیه می‌شود را امتحان کنید. همچنین امکان رفتن به تور غذا برای داشتن تجربه‌ کامل از خوراکی‌ها به عاشقان غذا توصیه می‌شود.

برای اقامت می‌توانید به هتل بوتیک‌ ویکتوریایی Rosemount Inn در مرکز شهر کینگستون بروید. این ملک به تازگی بازسازی شده و بخشی از تاریخچه شهر را در 11 اتاق خود جای داده است. بعلاوه هر روز صبح با سینی صبحانه در اتاق از شما پذیرایی می‌شود که آن را در جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

منبع: CBC