Thursday, May 2, 2024
4.8 C
Calgary

نرخ اجاره‌بهای خانه در کلگری از مونتریال پیشی گرفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش جدید Kijiji با افزایش نرخ اجاره‌بهای خانه در کلگری حال شاهد پیشی گرفتن آن از دیگر کلانشهرهای کشور هستیم. بر این اساس در حال حاضر برای اجاره خانه در کلگری باید از بیشتر شهرهای آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا مبلغ بیشتری بپردازید.

در این گزارش کلگری با 1,718 دلار جایگاه سیزدهم نرخ اجاره‌بها را کسب کرده است. نکته جالب اینکه 11 مورد از 12 شهری که بالاتر از کلگری قرار دارند متعلق به استان‌های آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا هستند و در این بین تنها هالیفاکس استثنا است.

بررسی این وبسایت نشان داده که نرخ اجاره‌بها در کلگری از شهرها ویندزور و سادبری در آنتاریو بیشتر بوده و شهر مونتریال را نیز پشت سر گذاشته است.

این درحالیست که نرخ اجاره‌بهای شهر شمالی استان یعنی ادمونتون از شهرهایی چون وینیپگ و ساسکاتون هم کمتر است. براساس داده‌های Kijiji تنها شهرهای شربروک، رجینا و کبک نرخ‌های اجاره‌بهای کمتر از ادمونتون دارند.

ونکوور با میانگین نرخ اجاره‌بهای ماهانه 2,585 دلار در صدر لیست قرار گرفته، رقمی که بسیاری از کانادایی‌ها توان پرداخت آن را ندارند. زندگی در ونکوور 12 درصد از تورنتو که رتبه دوم لیست را به خودش اختصاص داده گران‌تر است. میانگین نرخ اجاره‌بهای ماهانه در تورنتو 2,302 دلار است.

بطور کلی براساس بررسی Kijiji میانگین نرخ اجاره‌بهای ماهانه مسکن در کانادا 2,420 دلار بوده و برای منازل مختلف بصورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • خانه detached – 2,420 دلار
  • Townhome – 2,393 دلار
  • آپارتمان کاندو – 2,183 دلار
  • مولتیپلکس – 1,740 دلار
  • آپارتمان زیرزمین – 1,566 دلار

بگفته Kijiji اگر توان مالی شما پایین است بهترین گزینه اجاره آپارتمان زیرزمین خواهد بود.

این گزارش نشان داده که نرخ اجاره‌بهای آپارتمان‌های دوخوابه با یک بالکن با آن‌هایی که بالکن ندارند یکسان است.

همچنین در بخشی از این گزارش به آینده نرخ اجاره‌بها پرداخته شده و پیشبینی کرده که به این زودی‌ها شاهد کاهش آن نخواهیم بود و در سال جاری باز هم بالاتر می‌رود.

منبع: Daily Hive