Friday, May 3, 2024
10 C
Calgary

ده جاذبه آلبرتا که پیش از پایان تابستان باید ببینید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با شروع تابستان نباید فرصت لذت بردن از جاذبه‌های مختلف و سرگرمی‌های جذاب را از دست داد. از تماشای مناظر چشم‌نواز گرفته تا بازدید از دریاچه‌ها و زیبایی‌های طبیعی همگی می‌توانند در برنامه سفر شما قرار داشته باشند.

در ادامه برخی از بهترین جاذبه‌های تابستانی که می‌توان در آلبرتا بازدید کرد را مرور می‌کنیم.

جاذبه‌های جاده‌ای آلبرتا

از تندیس بسیار بزرگ زنبور و سمور آبی گرفته تا قارچ‌های عظیم‌الجثه و عجیب را می‌توان با یک سفر کوتاه در جاده‌‌های آلبرتا دید. همچنین نباید بزرگترین تندیس Perogy دنیا و بزرگترین مجسمه دایناسور جهان را که برای دهه‌ها کودکان و افراد بزرگسال را مجذوب خود کرده‌اند، از قلم بیاندازیم. کافیست خودرو را روشن کرده و با سفر به شهرهای کوچک و بزرگ استان از آن‌ها دیدن کنید.

Red Rock Coulee

این منطقه چشم‌نواز و حیرت‌انگیز شما را وارد دنیایی جدید می‌کند. Red Rock Coulee در فاصله حدودا 50 کیلومتری جنوب Medicine Hat واقع شده و شامل ماسه‌سنگ‌های گرد، قرمز و بسیار بزرگ بوده که از بستر نرم‌تر جدا شده و بهترین نمونه از صخره‌های کروی شکل در آلبرتا هستند.

ابعاد این سنگ‌ها به 2.5 متر رسیده و بگفته Alberta Parks جزو بزرگ‌ترین نمونه‌ها در دنیا محسوب می‌شوند. بعلاوه در اطراف این ناحیه صخره‌های هودو بسیار تماشایی هم وجود دارند.

Frank Slide

منطقه Frank Slide در Crowsnest Pass نتیجه یک شکست بزرگ در دیواره صخره‌ای Turtle Mountain است. در ساعات اولیه صبح 29 اپریل 1903 این شکست بیش از 90 نفر از ساکنین شهر فرانک را به کام مرگ فرستاد. امروزه هر سال بیش از 100,000 نفر از این گذرگاه بازدید کرده و مجذوب عظمت و زیبایی آن می‌شوند.

پارک استانی دایناسور

این پارک جزو میراث جهانی یونسکو بوده و با دو ساعت رانندگی به شرق کلگری می‌توان به آن رسید. در این سرزمین‌های سنگلاخی و بایر فسیل‌های بسیار کشف شده و مناظر چشم‌نواز بسیار وجود دارد. پس از قدم گذاشتن به این ناحیه وارد دنیایی جدید خواهید شد که نتنها در آلبرتا بلکه در کشور هم نظیر آن وجود ندارد.

سفر جاده‌ای در تماشایی‌ترین بزرگراه‌های آلبرتا

دو بزرگراه آلبرتا برخی از زیباترین چشم‌اندازهای جاده‌ای کشور را داشته و رانندگی در آن‌ها شما را به مناظر نفس‌گیر گوناگون می‌رساند. بنابراین باک اتومبیل را پر کرده و به Icefields Parkway یا Badlands Trail بروید تا این ماجراجویی تماشایی شروع شود.

پارک استانی Writing-On-Stone

این پارک زیبا در فاصله حدودا 100 کیلومتری جنوب Lethbridge قرار داشته و برخی از زیباترین چشم‌اندازهای صخره‌ای و سنگی در دشت‌های مرکزی آمریکای شمالی را در دل خودش جای داده است. علاوه بر این در جای جای پارک می‌توان هودوها را پیدا کرد.

دریاچه Moraine

این دریاچه تماشایی در پارک ملی بنف واقع شده و بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. آب‌های فیروزه‌ای Moraine Lake  با شروع تابستان و آب شدن یخچال‌ها تغییر رنگ داده و زیبایی آن دوچندان می‌شود. منظره این دریاچه به قدری خیره‌کننده است که بین سال‌های 1969 تا 1979 بر روی اسکناس 20 دلاری نقش بست.  Moraine Lakeدر دره Ten Peaks واقع شده و اطراف آن پر از آبشار، قلل مرتفع و دیواره‌های بلند است. شما می‌توانید به قایق‌سواری، پیاده‌روی یا استراحت در سواحل پرداخته و سفری حیرت‌انگیز را تجربه کنید.

Okotoks Erratic

این صخره‌های بزرگ در دل دشت واقع شده و به باور زمین‌شناسان هنگام عقب رفتن یخچال‌ها به این نقطه رسیده‌اند. وزن این توده سنگی بیش از 18,000 تن بوده و پس از شکست به دو تکه تقسیم شده است. شما می‌توانید با رفتن به غرب شهر Okotoks آن را بازدید کرده و تصاویر تماشایی ثبت کنید.

Mount Edith Cavell

این منطقه یکی از زیباترین و مشهورترین قلل کوهستان راکی کانادا بنام Mount Edith Cavell را در خود جای داده است. دسترسی به این ناحیه بسیار آسان بوده و در مدت حضور مجذوب مناظر دریاچه یخچالی و سبزرنگ دامنه قله خواهید شد. جاده دسترسی به Cavell از تاریخ 21 جون بازگشایی شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی می‌توان در آن تردد کرد. این مسیر تا تاریخ 15 اکتبر یا اولین بارش شدید برف باز خواهد بود.

دریاچه Upper Kananaskis و لوکیشن فیلم Brokeback Mountain

آلبرتا محل فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بوده که جدیدترین آن‌ها The Last of Us است. شما می‌توانید با سفر به دریاچه حیرت‌انگیز Upper Kananaskis علاوه بر لذت بردن از زیبایی آن به محل فیلم‌برداری فیلم Brokeback Mountain بروید. برخی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهپیمایی آلبرتا در اطراف دریاچه قرار دارند و زیبایی مناظر اطراف شما را مسحور خواهد کرد.

منبع: Daily Hive