Monday, April 29, 2024
5.6 C
Calgary

رکورد جدید در بازار مسکن کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش هیئت املاک کلگری (CREB) که به تازگی منتشر شده میزان فروش کوندو (واحدهای آپارتمانی) در این شهر رکوردشکنی کرده است. در ماه جون ۳٬۱۴۶ واحد آپارتمانی به فروش رفته که این تعداد یک رکورد جدید در بازار مسکن کلگری به شمار می‌رود.

در حالی که میزان فروش مسکن ۲۳٪ کمتر از سال گذشته است، همچنان میزان فروش از دوره پیش از شیوع همه‌گیری کمی بیشتر است.

فروش خانه‌های مستقل نیز رکوردشکنی کرد. میزان موجودی مسکن‌های مستقل در ماه گذشته ۱٬۶۵۱ بوده است.

۲۴٪ از مسکن‌های موجود در ماه جون زیر ۶۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت داشته‌اند. این در حالی است که ۴۵٪ از خانه‌های مشابه در سال گذشته ۶۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بودند.

موجودی مسکن نسبت به سال گذشته ۳۶٪ کاهش داشته است. تعداد مسکن‌های موجود در بازار کلگری ۳٫۴۵۸ بوده که این عدد پایین‌ترین موجودی در ۲۰ ساله گذشته است.

به گفته ان‌ماری لوری، اقتصاددان CREB، بازار کار و افزایش میزان مهاجرت منجر به افزایش تقاضا در بازار مسکن شده است. این میزان از تقاضا می‌تواند در خنثی‌سازی نرخ وام بالاتر تأثیر بگذارد. با وجود افزایش تقاضا برای واحدهای آپارتمانی، کمبود موجودی در بازار مسکن مشاهده می‌شود.

در حالی که افزایش تقاضا در بازار مسکن مشاهده می‌شود ساخت خانه‌های جدید بسیار زمان می‌برد. به طور کلی قیمت مسکن رو به افزایش است. شاخص قیمت مسکن در ماه جون به ۵۶۴٬۷۰۰ دلار افزایش یافت که نسبت به سال گذشته رشد ۴.۴ درصدی داشته است.

 

 

منبع: Dailyhive