Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

راز قتل بانوی رودخانه Nation فاش شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پرونده قتل خشنی که در سراسر کانادا معروف شده بود، پس از گذشت بیش از ۴۰ دهه حل شد.

هویت بقایای پیکر زنی که در رودخانه Nation پیدا شده بود به کمک پیشرفت‌ در علم پزشکی قانونی تشخیص داده شد. نام این زن جول پرچمن لنگفورد ملقب به Lalla است.

لنگفورد در سال ۱۹۷۵ به قتل رسید و درست ۴۸ سال بعد پلیس انتاریو در خصوص این پرونده اطلاع‌رسانی کرد.

به گفته بازرس دنیل نادو از شعبه تحقیقات جنایی OPP، با کمک علم تبارشناسی ژنتیکی و همکاری تیمی از متخصصان پرونده لنگفورد بسته شده و پیکر این زن به خانواده‌اش برگردانده شد.

مظنون این پرونده نیز ردنی نیکولز ۸۱ ساله است که در گذشته در مونترال زندگی می‌کرد و هم اکنون ساکن فلوریدا است. به گفته پلیس جول و ردنی یکدیگر را می‌شناخته‌اند.

با وجود اینکه نیکولز سال گذشته به قتل متهم شده بود پلیس انتاریو در این خصوص اطلاع‌رسانی نکرد.

پلیس OPP‌ در بیانیه رسمی خود اعلام کرد: «اطلاع‌رسانی زودهنگام می‌توانست در روند دادگاه و همچنین استرداد متهم از ایالات متحده مشکلاتی را به وجود آورد.»

اطلاعات مقاله‌ای که در سال ۱۹۷۳ در The Gazette منتشر شده نشان می‌دهد نیکولز کاپیتان یک تیم راگبی در مونترال بوده است.

بر اساس اطلاعات The Jackson Post، لنگفورد با همسرش سابقش مالک باشگاه Jackson Health Club در تنسی بوده است. او بعد از طلاق به کانادا مهاجرت می‌کند و پس از آن خانواده از وی بی‌خبر می‌شوند.

در تاریخ ۳ می ۱۹۷۵ جسد این زن در رودخانه Nation و در نزدیکی یک پل پیدا می‌شود.

طبق اطلاعات وب‌سایت گمشده‌های کانادا، این زن لباس آبی بر تن داشت، یک کابل تلویزیون دور گردنش پیچیده شده بود و دست و پایش با کراوات بسته شده بودند.

دکتر مایکل آرتنفلید جرم‌شناس در خصوص سختی پرونده‌های مشابه با این پرونده می‌گوید: «تا زمانی که مقتول شناسایی نشود تحقیقات ادامه پیدا نمی‌کنند.»

این پرونده در سال ۲۰۱۷ توسط پلیس انتاریو مجدد باز شد تا به صورت سه‌بعدی مقتول شناسایی شود. پلیس در آن زمان با استفاده از FIGG یا شجره‌نامه تحقیقاتی ژنتیکی سعی بر حل این پرونده داشت. این علم ترکیبی از آزمایش‌های ژنتیکی با تحقیقات تبارشناسی است که برای شناسایی مقتولین ناشناس استفاده می‌شود.

در آن زمان متخصصان از این روش برای شناسایی مقتول استفاده کردند، اما این روش بعد از ۴۸ سال برای شناسایی مظنون مورد استفاده قرار گرفت.

دنیس پرچمن، خواهرزاده لنگفورد، پس از درگذشت چند تن از اعضای خانواده خود به دنبال حل این پرونده رفت. او که از روند پروند دلسرد شده بود در سال ۲۰۲۰ برای آزمایش DNA فراخوانده شد.

DNA Doe که یک سازمان غیرانتفاعی است توانست به کمک DNA که در پایگاه داده‌های شجره‌نامه ژنتیکی در سال ۲۰۲۰ بارگذاری شده بود به این پرونده کمک کند.

لنگفورد در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ و در حضور خانواده، مقامات کانادایی و FBI در Highland Memorial Gardens به خاک سپرده شد.

والدین لنگفورد برای دخترشان سنگ یادبودی با عنوان «به یاد جول پی لنگفورد، مفقود ‌شده اما فراموش نشده» تهیه کرده بودند. جول متولد ۳۰ مارس ۱۹۲۷ و مفقود شده از ۲۲ آپریل ۱۹۷۵ بود. این سنگ قبر به «سرانجام در خانه و در آرامش» تغییر کرد.

 

منبع: Dailyhive