Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

جریمه 7,500 دلاری بخاطر شلیک به خرس سیاه در پارک جسپر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه یک مرد اهل ادمونتون بخاطر آنکه تابستان گذشته به یک خرس سیاه در پارک جسپر شلیک و او را مجروح کرده، مجرم شناخته شد.

با رای دادگاه سرژ پینشو 42 ساله به دلیل زیر پا گذاشتن محدودیت شکار و براساس قانون پارک‌های ملی کانادا به پرداخت 7,500 دلار جریمه محکوم شد.

طبق حقایق و شواهد ارائه شده به دیوان عدالت در سنت آلبرت، روز شنبه 6 آگست 2022 پینشو بهمراه دو دوست خود به پیاده‌روی در Overlander Trail به سمت Mount Colin Centennial Hut رفتند.

در جریان این سفر پینشو یک تفنگ ساچمه‌زن Mossverg Model 510 20-gauge را بطور آشکار همراه داشت.

این مسیر بسیار محبوب بوده و بسیاری از کوهنوردان به آن سفر می‌کنند. پینشو در ادامه بخاطر خستگی از سفر منصرف شد و به تنهایی شروع به بازگشت کرد.

براساس شواهد او حدود ساعت 12:15 p.m. و در مسیر رسیدن به پارکینگ Sixth Bridge با یک خرس سیاه روبرو می‌شود.

این خرس حدود 30 متر با او فاصله داشته و در سمت دیگر دره‌ای کوچک بود.

در این لحظه پینشو یک تیر هوایی برای هشدار شلیک کرده و خرس وحشت‌زده چند قدم به سمت او نزدیک شد. سپس حدود پنج ثانیه پس از شلیک هشدار پینشو به سمت خرس تیراندازی می‌کند.

یکی از دوستان پینشو پس از شنیدن صدای شلیک نام او را صدا زده و سپس با Parks Canada تماس می‌گیرد. بگفته پینشو آنتن‌دهی موبایل در محل تیراندازی ضعیف بود.

پس از مراجعه نگهبان‌های پارک جسپر آن‌ها دو پوکه شاتگان و آثار خون خرس را مشاهده کردند.

شواهد نشان داده که خرس سیاه به دلیل شلیک تیر مجروح شده و نگهبان‌ها موفق به پیدا کردن او پس از شلیک نشدند.

دادستان آدام کاربانی ابتدا به جریمه بین 8,500 تا 10,000 دلار، ممنوعیت دوساله حمل سلاح و 12 ماه ممنوعیت استفاده از مجوز Parks Canada برای پینشو رای داد.

او همچنین اظهار داشت حمل سلاح توسط پینشو در تعطیلات آخرهفته نادرست بوده است. همراه داشتن اسلحه گرم در پارک‌های ملی، مگر آنکه بطور ایمن حمل شود، ممنوع است.

در نهایت و پس از اعتراض وکیل پینشو، او به پرداخت 7,500 دلار جریمه طی یکسال محکوم شد. همچنین اموال کشف شده از او طی تحقیقات ضبط شدند.

منبع: CBC