Sunday, April 28, 2024
15.5 C
Calgary

چالش‌های آتش‌سوزی‌ جنگلی بریتیش کلمبیا در میانه تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بریتیش کلمبیا در حالی یکی از مخرب‌ترین آتش‌سوزی‌های جنگلی را تجربه می‌کند که فصل تابستان هنوز به میانه خود نرسیده است.

به گزارش سازمان خدمات آتش‌نشانی بریتیش کلمبیا، از آپریل ۲۰۲۳ تا کنون ۱٬۱۸۷ مورد آتش‌سوزی در این استان ثبت شده است. نزدیک به ۴۰۰ مورد آتش‌سوزی فعال نیز تا اواسط جولای در استان مشاهده شده است.

در این فصل آتش‌سوزی ۱٬۳۹۳٬۵۱۰.۶۸۸ هکتار آتش گرفته که چیزی برابر با ۱۳٬۹۳۵ کیلومترمربع است. برای درک بهتر این وسعت لازم است بدانید که جزیره ونکوور ۳۲٬۰۰۰ کیلومترمربع و ونکوور ۱۱۵ کیلومترمربع وسعت دارد. در نتیجه آتش‌سوزی سال جاری استان بریتیش کلمبیا ۱۰۰ برابر ونکوور وسعت دارد.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی مراکز خدمات آتش‌نشانی مناطق Prince George، Cariboo و Northwest وضعیت کارکنان این مراکز دشوار است.

در حالی که کمک‌های استرالیا و آمریکا در هفته گذشته وارد بریتیش کلمبیا شد، انتظار می‌رود کمک‌های بیشتری از گارد ساحلی و نیروهای مسلح کانادا (CAF) به زودی به استان بریتیش کلمبیا برسند.

به گفته بیل بلر، وزیر شرایط بحرانی کانادا، دولت فدرال با درخواست نیروهای مسلح کانادا مبنی بر کمک‌های بیشتر به سازمان خدمات آتش‌نشانی و مدیریت بحران موافقت کرده است.

به گفته وزیر شرایط بحرانی بریتیش کلمبیا، Bowin Ma، قرار است نیروهای مسلح کانادا برای پشتیبانی از سازمان خدمات آتش‌نشانی دو هلیکوپتر و یک هواپیمای هرکولس به منطقه اعزام کند. علاوه بر این، CAF یک تیم شناسایی را در Prince George مستقر کرده تا بحران جاری را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

به گفته یکی از منابع فدرال، ۲۰۰۰ پرسنل خدمات آتش‌نشانی و ۳۵۰ پرسنل بین‌المللی از ایالات متحده، مکزیک و نیوزلند به زودی وارد بریتیش کلمبیا خواهند شد.

آتش‌سوزی‌های اخیر پیامدهای فراوانی نظیر کاهش کیفیت هوا در مناطق زیادی از استان را همراه داشته است.

ممنوعیت برپایی آتش در کمپ همچنان باقی است. علاوه بر این، مسدود شدن بزرگ‌های منتهی به جنگل‌های در حال آتش‌سوزی منجر به قطع دسترسی شهرها و ایجاد اثرات منفی در اقتصاد منطقه شده است.

استان بریتیش کلمبیا همچنین در سوگ از دست دادن یکی از آتش‌نشان‌های ۱۹ ساله خود است.

 

 

منبع: Dailyhive