Saturday, April 27, 2024
16.1 C
Calgary

افزایش چشمگیر اجاره‌بها در آلبرتا و فشار روزافزون بر مستاجران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بالا رفتن هزینه‌ زندگی برای بسیاری از شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساکنین برخی از شهرهای آلبرتا برای پرداخت اجاره‌بها باید حداقل 25 دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

براساس گزارش جدید Canadian Centre for Policy Alternatives (CCPA) در بسیاری از محلات شهرهای بزرگ و اصلی آلبرتا شهروندانی که کار تمام‌وقت با درآمد حداقل دارند دیگر نمی‌توانند منازل اجاره‌ای تخوابه و دوخوابه ارزان پیدا کنند.

این مطالعه به فاصله حداقل دستمزد و هزینه اجاره آپارتمان در کانادا می‌پردازد. در این گزارش دستمزد لازم برای پرداخت اجاره‌بها، در شرایطی که بطور استاندارد 40 ساعت در هفته کار کرده و حداکثر 30 درصد درآمد را برای پرداخت اجاره‌بها هزینه کنید، محاسبه شده است.

یافته‌های CCPA نشان داده که دستمزد موردنیاز در سراسر کانادا بیشتر از حداقل دستمزد پرداختی است. همچنین حداقل دستمزد بالاتر به معنای بهبود شرایط زندگی نیست، زیرا مالکین خانه سهم بیشتری از آن را با دریافت اجاره‌بهای بیشتر طلب خواهند کرد.

بررسی‌های این گزارش نشان داده که هم‌اکنون در تمام استان‌ها دستمزد لازم برای پرداخت اجاره‌بها از حداقل دستمزد پرداختی بیشتر است. این وضعیت حتی در سه استان بریتیش‌کلمبیا، آنتاریو و آلبرتا که بیشترین حداقل دستمزد پرداختی را دارند مشاهده شده و شهروندان برای پرداخت اجاره‌بها باید بخش بیشتری از درآمد را هزینه کنند.

در این بین بدترین شرایط متعلق به شهرهای ونکوور و تورنتو است. هزینه زندگی در این دو شهر بسیار بالاست و حتی اگر دو نفر که بصورت تمام‌وقت و با حداقل دستمزد کار کنند نمی‌توانند دستمزد لازم برای پرداخت اجاره‌بهای یک واحد تکخوابه را کسب کنند (بطوری که بیشتر از 30 درصد دستمزد آن‌‎ها صرف پرداخت اجاره‌بها نشود).

آلبرتا سومین رقم حداقل دستمزد در گزارش را دارد، اما این میزان همچنان 43 درصد از دستمزد لازم برای پرداخت اجاره‌بهای یک واحد تکخوابه کمتر است.

طبق این بررسی حداقل دستمزد در آلبرتا 15 دلار در ساعت بوده، اما برای اجاره یک واحد تکخوابه به درآمد 21.41 دلار در ساعت و برای اجاره واحد دوخوابه به درآمد 25.37 دلار در ساعت نیاز است.

باید توجه داشت که این رقم میانگین بوده و شرایط در برخی شهرها بسیار بدتر است.

کلگری و محله‌های اطراف آن

در کلگری برای اجاره یک منزل تکخوابه باید حداقل 24.65 دلار در ساعت درآمد داشته باشید و این رقم برای واحد دوخوابه به 29.51 دلار در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

در شهرهای Airdrie و Cochrane نیز شرایط چندان بهتر نیست و برای اجاره یک واحد دوخوابه باید بترتیب حداقل 26.96 و 22.40 دلار در ساعت درآمد کسب کنید.

ادمونتون و محله‌های اطراف آن

در ادمونتون حداقل دستمزد لازم برای اجاره یک واحد تکخوابه 20.89 دلار در ساعت و برای اجاره یک واحد دوخوابه 25.61 دلار در ساعت است.

داده‌های گزارش نشان می‌دهند که برای اجاره یک واحد دوخوابه در Sherwood Park به 28.67 دلار در ساعت، در Leduc به 23.42 دلار در ساعت، در St. Albert به 26.56 دلار در ساعت، در Stony Plain به 26.46 دلار در ساعت، در Fort Saskatchewan به 22.58 دلار در ساعت و در Spruce Grove به 24.54 دلار در ساعت نیاز است.

Lethbridge

در شهر Lethbridge برای اجاره یک واحد تکخوابه باید حداقل 19.62 دلار در ساعت درآمد داشته باشید و این رقم برای اجاره یک واحد دوخوابه به 21.75 دلار در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

منبع: Daily Hive