Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

هشت راهکار برای خنک نگاه داشتن سگ‌ها در گرمای تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داشتن سگ به معنای آن است که باید زمان کافی برای به گردش بردن حیوان خانگی خود اختصاص دهید. هرچند تابستان و هوای آفتابی زمان خوبی برای اینکار بنظر می‌رسد اما گرمای این روزها برای بسیاری از سگ‌ها غیرقابل تحمل و حتی کشنده است.

مهمترین هدف در این شرایط باید مراقبت از سلامت حیوان خانگی باشد. برای این منظور در ادامه متخصصان وبسایت Dogtopia یکسری راهکار ارائه کرده‌اند که در صورت توجه به آن‌ها تابستان خوشی را همراه با سگ باوفای خود خواهید داشت.

آب کافی همراه داشته باشید

مهمترین نکته در ماه‌های تابستان نوشیدن آب کافی است. سگ‌ها بسیار سریع‌تر از انسان‌ آب بدن خود را از دست می‌دهند و تامین آب تازه و کافی اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید با استفاده از ظرف‌های بزرگتر و انداختن یخ در آن آب را برای مدتی طولانی‌تر خنک نگاه دارید. دادن خوراکی‌های یخی، شیرین و خوشمزه به سگ‌ها نیز آن‌ها را خنک و شاداب خواهد کرد.

ایجاد سایه‌بان

حتما از وجود سایه در محل بازی سگ خود مطمئن شوید. آلونک‌های چوبی و مسقف در روزهای تابستان بسیار گرم و غیرقابل تحمل می‌شوند، بنابراین از سایه درختان یا سایه‌بان‌های معمولی استفاده کنید تا جریان هوا نیز وجود داشته باشد.

مراقب نشانه‌های گرمازدگی باشید

ازجمله نشانه‌های گرمازدگی در سگ‌ها می‌توان به نفس نفس زدن بیش از حد، مشکل تنفس، ضربان قلب تند، براق شدن چشم‌ها، تشنگی بیش از حد، ضعف و عدم هماهنگی و در موارد شدید تشنج، استفراغ و تب اشاره کرد.

از فعالیت زیاد و گردش طولانی اجتناب کنید

همه سگ‌ها به فعالیت فیزیکی نیاز دارند اما در تابستان بهتر است گردش روزانه را در ساعات اولیه صبح یا اواخر شب که دمای هوا کمتر است انجام دهید. همچنین بهتر است مدت زمان گردش را با توجه به دما و میزان رطوبت هوا کاهش داده و در صورت وجود احتمال گرمازدگی آن را لغو کنید.

حواستان به پنجه‌های سگ باشد

گرمای تابستان دمای سطح زمین را بسیار بالا برده و این وضعیت می‌تواند به پنجه‌های سگ‌ به شدت صدمه بزند. بنابراین اگر قادر به قدم زدن با پاهای برهنه نبودید بدون شک سگ‌ها نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند. استفاده از کفش و پاپوش‌های مخصوص می‌تواند پاهای حیوان را از آسیب حفظ کند.

سگ خود را در خودروی پارک شده رها نکنید

متاسفانه بارها سگ‌های خانگی به دلیل ماندن در خودروی پارک شده دچار بیماری و حتی مرگ شده‌اند. توجه داشته باشید که اگر سگ خانگی در خودروی پارک شده، برای چند دقیقه و حتی با شیشه‌های پایین باقی بماند، احتمال گرمازدگی و بیماری‌های دیگر در او وجود خواهد داشت. بنابراین اگر به مکانی می‌روید که ورود سگ به آن مجاز نیست حتما حیوان خانگی را در خانه یا یک محیط کنترل‌شده نگهداری کنید.

موهای سگ را کوتاه کرده اما از ته نتراشید

وجود مو بدن سگ را طی ماه‌های تابستان در مقابل گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. همچنین در صورتی که موی بدن سگ بیش از حد بلند باشد بهتر است آن را کوتاه کرده تا جریان هوا بتواند از میان آن عبور و بدن سگ را خنک کند.

در صورت نیاز سگ را به مراکز مراقبتی بسپارید

اکر قصد دارید یک روز کامل را همراه با خانواده و در فضای باز سپری کنید اما سگ نمی‌تواند شما را همراهی کند حتما آن را به محل‌های بازی مسقف و مکان‌های مراقبت از سگ‌ها بسپارید.

در مرکز Dogtopia سگ‌ها می‌توانند تا حداکثر 10 ساعت در محیطی باز، پاکیزه، مطمئن و کنترل‌شده بازی کنند. در این مدت سگ‌ها همراه با همبازی‌‎ها و تحت نظر مربیان آموزش‌دیده بازی کرده و شما نیز می‌توانید آن‌ها را از راه دور از طریق تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ تماشا کنید تا از سلامتشان مطمئن شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره Dogtopia و رزرو وقت برای سپردن سگ به مرکز، به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive