Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

مرگ شش نفر در سانحه سقوط هواپیما در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام RCMP شش نفر شامل یک خلبان و پنج سرنشین در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

تیم Joint Rescue Coordination Centre Trenton (JRCC) حدود ساعت 1 نیمه شب 29 جولای گم شدن یک هواپیما که از فرودگاهی در کلگری به پرواز در آمده بود را به نیروهای پلیس Cochrane و Canmore اطلاع داد.

براساس این گزارش هواپیما روز جمعه 28 جولای در ساعت 20:47 از فرودگاه Springbank در Rocky View County آلبرتا به پرواز در آمد.

این هواپیما یک خلبان و پنج مسافر داشت و به مقصد Salmon Arm در بریتیش‌کلمبیا بلند شده بود. طبق اطلاعات کسب شده هواپیما به مقصد تعیین شده نرسید.

در ادامه یک هواپیمای نظامی CC-130H Hercules متعلق به Royal Canadian Air Force (RCAF) واقع در وینیپگ وظیفه جست‌وجو در منطقه محل سقوط در Mount Bogart که فرستنده مکان‌یاب اضطراری (ELT) هواپیما آن را نشان می‌داد، برعهده گرفت. در ادامه Alberta Parks Mountain Rescue و دیگر آژانس‌های دولتی نیز برای کمک به عملیات جست‌وجو به منطقه اعزام شدند.

بنابر اعلام خدمه هواپیمای هرکولس و تیم جست‌وجوی پارک‌های آلبرتا هیچکدام از سرنشینان هواپیما نجات پیدا نکرده‌اند. بگفته نیروهای پلیس پیکر هر شش سرنشین هواپیما کشف شده است.

هنوز علت این سانحه اعلام نشده و Transportation Safety Board of Canada (TSB) تحقیقات خود در اینباره را شروع کرده است.

اداره پلیس آلبرتا و نیروهای مسلح کانادا مراتب همدردی خود را با خانواده و دوستان کشته‌شدگان در این سانحه را اعلام کرده‌اند.

منبع: Daily Hive