Monday, April 29, 2024
7.7 C
Calgary

سرعت بالای افزایش اجاره‌بها در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش Rentals.ca که به تازگی منتشر شده، اجاره‌بها در کلگری نسبت به دیگر شهرهای کانادا با سرعت بیشتری افزایش پیدا می‌کند.

میانگین سالانه اجاره‌بها در کلگری ۱۶.۱٪ و در مونترال ۱۵.۳٪ افزایش داشته است. بازار اجاره‌بهای کانادا در ماه جون نسبت به ماه جولای با سرعت کمتری افزایش یافته است.

در حالی که اجاره‌بها در کلگری افزایش پیدا کرده، این شهر هنوز هم به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین شهرهای کانادا و مقصد بسیاری از کانادایی‌ها برای مهاجرت است.

بر اساس این گزارش، اجاره‌بهای یک آپارتمان یک‌خوابه در کلگری ۱۷۸۹ دلار است و اجاره‌بهای آپارتمان دوخوابه از ۲۰۰۰ دلار تا ۲۰۳۶ دلار در ماه می‌رسد. هزینه اجاره‌بها نسبت به ماه جون برای آپارتمان‌های یک‌خوابه و دوخوابه به ترتیب ۱.۹٪ و ۱.۷٪ بوده است.

در حال حاضر میانگین اجاره‌بها در کانادا با افزایش سالانه ۸.۹ درصدی به ۲۰۷۸ دلار رسیده است.

مقایسه میانگین اجاره‌بها در جولای سال جاری با جولای ۲۰۲۱ نشان از افزایش ۲۱ درصدی اجاره‌بها در سطح ملی دارد. این عدد چیزی برابر با ۳۵۴ دلار در ماه است.

هم‌اکنون نرخ میانگین اجاره‌بها در آلبرتا از بریتیش کلمبیا بالاتر است.

یک آپارتمان دوخوابه در آلبرتا ۱۵٪ و در بریتیش کلمبیا ۹٪ افزایش قیمت داشته است. این نرخ برای یک آپارتمان سه‌خوابه در آلبرتا ۱۴٪ و در بریتیش کلمبیا ۶٪ افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا به شدت حس می‌شود. میانگین اجاره‌بهای تمامی املاک و مستغلات کانادا در Rentals.ca فهرست‌بندی شده است. این پایگاه داده نشان می‌دهد میانگین سالانه اجاره‌بها در آپریل ۲۰۰۸ افزایش ۱۱.۳ درصدی را تجربه کرده است.

 

 

منبع: Dailyhive