Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

معرفی بهترین مقصدهای گردشگری استرالیا و نیوزلند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اینکه بیشتر جمعیت دنیا در نیمکره شمالی زندگی می‌کنند اما نیمکره جنوبی نیز پر از جاذبه‌های تماشایی و جذاب است. در این بین دو کشور استرالیا و نیوزلند برخی از بهترین مقصدهای گردشگری را در دل خود جای داده‌ و ماجراجویان را از سراسر دنیا را به سوی خود می‌کشند.

استرالیا بخاطر داشتن سواحل حیرت‌انگیز و بی‌انتها و شهرهای جذاب با محیط هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده خود شهرت دارد. نیوزلند نیز پر از جنگل‌های بارانی، کوهستان‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های کریستالی بی‌نظیر بوده و تفریحات سرگرم‌کننده و مهیج گوناگون برای گردشگران دارد.

هرکدام از این دو کشور ارزش سفر کردن را داشته و جذابیت‌های طبیعی حیرت‌انگیز، ساکنین مهمان‌نواز و فرهنگ بی‌نظیر و فریبنده را در آن‌ها خواهید یافت.

با آغاز پاییز فصل سفر در کانادا برای بسیاری به پایان می‌رسد، اما این گروه می‌توانند برای یک سفر بهاری و تابستانی به استرالیا و نیوزلند برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه برخی از بهترین مقصدهای گردشگری استرالیا و نیوزلند معرفی شده‌اند.

سیدنی، New South Wales، استرالیا

شهر سیدنی همیشه میزبان رویدادهای فرهنگی و سرگرم‌کننده بسیار بوده و از اینرو سفر به آن می‌تواند فرصت خوبی برای بودن آشنا شدن با فرهنگی دلفریب و جدید باشد.

شما می‌توانید در طول روز به بارها، کافه‌ها و رستوران‌های گوناگون رفته و در بندرگاه مشهور آن به قدم زدن بپردازید و از خانه اپرای مشهور سیدنی دیدن کنید. با غروب آفتاب زندگی شبانه شروع شده و می‌توان برخی از بیادماندنی‌ترین خاطرات را تجربه کرد.

علاوه بر این سیدنی بخاطر داشتن سواحل بی‌نظیر شهرت داشته که در بین آن‌ها می‌توان به Bondi Beach اشاره کرد. حتما به یکی از سواحل طلایی رفته، در آب‌های زلال آن شنا کنید و اگر بدنبال ماجراجویی می‌گردید تخته موج‌‍سواری را برداشته و به دل دریا بزنید.

ملبورن، ویکتوریا، استرالیا

ملبورن بزرگترین کلانشهر استرالیا بوده که جاذبه‌های بسیاری در گوشه و کنار آن یافت می‌شود. این شهر بخاطر خیابان‌ها و پیاده‌راه‌های خود شهرت داشته و گردشگران می‌توانند ساعت‌ها در آن‌ها به بازدید از فروشگاه‌ها، هنرهای خیابانی و بیزینس‌های کوچک و عجیب مشغول شوند.

در ملبورن می‌توان فرهنگ و هنر بی‌نظیر شهر را در گالری‌های گوناگون ازجمله National Gallery of Victoria جست‌وجو کرد. شما می‌توانید در Old Melbourne Gaol درباره شرورترین مجرمان استرالیا اطلاعات کسب کرده و به رویدادهای موسیقی و تئاتر گوناگون در شهر بروید.

اگر بدنبال ماجراجویی هستید به Great Ocean Road رفته و در یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی دنیا رانندگی کنید. نقطه شروع این سفر تنها یک ساعت از شهر فاصله داشته و بهترین شانس برای تجربه زیبایی‌های بی‌نظیر استرالیا و تماشای صخره‌های ساحلی باشکوه، دشت‌های سرسبز، سواحل سحرآمیز و حیات‌وحش بکر است.

Cairns، کویینزلند، استرالیا

این جنگل استوایی با طبیعت دست‌نخوره خود پر از آبشارهای باشکوه، سواحل تماشایی و ماجراجویی است.

شما می‌توانید در مدت بازدید مسیرهای کوهنوردی و پیاده‌روی متعدد منطقه را پیموده و از دل جنگل‌ها و مناظر طبیعی عبور کنید. بازدید از پارک ملی Daintree، یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های استوایی استرالیا، گزینه دیگریست که پیش روی شماست. سفر به Skytrail Rainforest Cableway نیز فرصتی عالی برای خانواده‌هاست تا مناظر سبز و حیات‌وحش منطقه را از بالا تماشا کنند.

آکلند، North Island، نیوزلند

شهر آکلند برخی از بهترین جاذبه‌های سرگرم‌کننده را در اختیار گردشگران می‌گذارد. شما می‌توانید به بالای برج 328 متری Sky Tower رفته و برخی از بهترین مناظر شهر را تماشا کنید. بازدید از موزه‌های محلی نیز شما را با فرهنگ Maori آشنا می‌کند. سفر با کشتی کروز یا گردش روزانه در پارک Auckland Centennial Park با ساحل بی‌نظیر Karekare Beach و Waitakere Falls نیز می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر باشد.

این شهر چندفرهنگی یک مقصد خوشمزه برای عاشقان غذا نیز بوده و برخی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها در آن یافت می‌شود. از رستوران‌های ساحلی گرفته تا فسدفودهای محلی و زنجیره را می‌توان در جای جای شهر بیابید. گزینه دیگر تهیه مواد اولیه در فروشگاه‌های محلی و پخت غذاهای نیوزلندی در اقامتگاه است که آن را حداقل برای تهیه یک وعده به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بدون شک سفر به آکلند بدون نوشیدن قهوه نیوزلندی کامل نمی‌شود، بنابراین به یکی از کافه‌های عالی شهر رفته و آن را سفارش دهید.

Queenstown، South Island، نیوزلند

این منطقه در سواحل تماشایی Lake Wakatipu واقع شده و هر سال تعداد زیادی گردشگر از آن دیدن می‌کنند. این شهر بندری و تفریحی در هر زمان از سال شما را غرق ماجراجویی و هیجان می‌‌کند.

در اطراف شهر می‌توان تپه‌های زیبا، رشته‌کوه‌های بلند و دریاچه‌های متعدد با مسیرهای پیاده‌روی گوناگون را پیدا کنید. علاوه بر این تورهای متعدد برای تماشای حیات‌ش، کایاک و قایق‌سواری هم انتظار شما را می‌کشند. اگر به دنبال آرامش هستید به Queenstown Gardens رفته و در میان گیاهان و گل‌های وحشی بزنید و از شلوغی‌ها فرار کنید.

اگر عاشق ورزش‌های زمستانی هستید به The Remarkables بروید. این رشته کوه تماشایی برخی از بهترین مسیرهای اسکی نیوزلند را در خود جای داده و فرصت این را خواهید داشت تا یک راید عالی را در محیطی با امکانات اقامتی و رفاهی فوق‌العاده تجربه کنید.

منبع: Daily Hive