Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

بهترین نقاط شهر کلگری برای فرار از موج گرما

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری همچنان درگیر موج گرما بوده و انتظار می‌رود طی چند روز آینده هم این شرایط ادامه داشته باشد.

در ادامه این نوشتار یک لیست از مکان‌های مناسب برای فرار از گرما معرفی شده تا هنگام مراجعه به منزل یا محل کار و در صورت نیاز برای خنک شدن به آنجا بروید. بازدید از بیشتر این مکان‌ها رایگان بوده و امکان این را خواهید داشت تا برخی نیازهای روزانه خود را نیز رفع کنید.

مراکز خرید

بدون شک مراکز خرید با داشتن سیستم مطبوع مکانی عالی برای فرار از گرمای این روزها هستند. شما می‌توانید در هنگام حضور از فروشگاه‌ها بازدید کرده و در صورت نیاز به فود کورت رفته و غذا هم بخورید. خوشبختانه مراکز خرید تا ساعات اولیه شب باز هستند و پس از پایان ساعت کاری ادارات و در راه رسیدن به منزل امکان رفتن به آن‌ها بمنظور خنک شدن وجود دارد.

آدرس: Southcentre Mall، Chinook Mall، Market Mall، Marlborough Mall، Cross Iron Mills، Sunridge Mall

ایستگاه‌های خنک‌کننده

شهرداری کلگری بمنظور کمک به شهروندان در گرمای شدید تابستان ایستگاه‌های خنک‌کننده را در نقاط مختلف شهر نصب کرده است. در این ایستگاه‌ها امکان نوشیدن آب خنک، پر کردن ظرف آب، شیر آب مخصوص حیوانات خانگی و دوش آب سرد وجود دارد.

آدرس: شما می‌توانید نقشه مکان‌هایی که ایستگاه‌های خنک‌کننده نصب شده را در اینجا مشاهده کنید.

استخرهای روباز

اگر برای خنک شدن آب‌تنی را ترجیح می‌دهید به ده‌ها استخر روباز و عمومی شهر رفته و از گرمای هوا فرار کنید. یکی از بهترین نقاط برای این منظور استخر روباز Olympic Plaza است که بسیاری از شهروندان را به سوی خود می‌کشاند.

آدرس: شهر کلگری ده‌ها استخر روباز دارد که نقشه کامل آن‌ها را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

گالری‌های هنری

خوشبختانه شهر کلگری تعداد زیادی گالری هنری دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه یا با هزینه بسیار پایین از آن‌ها دیدن کنید. به این ترتیب نتنها از گرمای هوا خلاص می‌شوید بلکه می‌توانید از تماشای آثار هنری لذت ببرید.

آدرس: ازجمله بهترین گالری‌های هنری شهر می‌توان به Contemporary Calgary، The Esker Foundation و Glenbow at the Edison اشاره کرد.

جاده‌های کوهستانی

اگر خودروی شخصی با سیستم تهویه مناسب دارید بهتر است از شهر خارج شده و به یکی از مسیرهای کوهستانی تماشایی و البته خنک اطراف بروید. برای این منظور یکی از مسیرهای کوتاه در اطراف شهر را انتخاب و به دل جاده بزنید.

آدرس: مسیر Diamond Valley برای خوردن بستنی، مسیر Stettler برای لذت سوار شدن قطار بخار و مسیر Lacombe را برای بازدید از موزه و تماشای معماری ادواردین پیشنهاد می‌شوند.

کتابخانه کلگری

محیط کتابخانه کلگری برای خنک شدن و فرار از گرمای هوا کاملا ایده‌آل است. بعلاوه شما می‌توانید هنگام حضور کتاب موردعلاقه خود را مطالعه کرده و به انجام فعالیت‌های جذاب دیگر مشغول شوید. برای اطلاع از رویدادها و برنامه‌های گوناگون کتابخانه به اینجا مراجعه کنید.

آدرس: برای مشاهده لیست کامل فعالیت‌ها و محل برگزاری آن‌ها به اینجا مراجعه کنید.

مراکز تفریحی

اگر می‌خواهید از گرمای هوا فرار کرده و همچنان فعالیت فیزیکی و سرگرم‌کننده داشته باشید باید به یکی از مراکز تفریحی شهر بروید. در این بین می‌توان به باشگاه‌های سنگنوردی و استخرها اشاره کرد که در نقاط مختلف شهر یافت می‌شوند.

آدرس: برای سنگنوردی به شعبه‌های باشگاه‌ Calgary Climbing Centre در نقاط مختلف شهر رفته یا به Southland Leisure Centre بروید. برای مشاهده لیست کامل مراکز تفریحی شهر به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive