Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

امواج طوفان هیلاری بزودی به کانادا می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طوفان هیلاری که طی روزهای اخیر بخش‌هایی از جنوب‌غربی ایالات‌متحده را درنوردید بزودی برخی نواحی کانادا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این طوفان که از نظر قدرت پدرجه 1 دسته‌بندی شده روز یکشنبه با سرعت 225 کیلومتر در ساعت به منطقه Baja California در مکزیک رسید.

در این روز طوفان حداقل موجب مرگ یک نفر و تخریب چندین خانه و ساختمان شد.

در ادامه هیلاری به سمت جنوب‌غربی ایالات متحده حرکت کرد و بخش‌هایی از کالیفرنیا و نوادا ازجمله شهرهای لس‌آنجلس، سن‌دیگو، پالم‌اسپرینگ و لاس‌وگاس را درنوردید. این نواحی درگیر بارش شدید باران، سیل، رانش زمین و آبگرفتگی شدند.

در صبح دوشنبه قدرت طوفان کاهش پیدا کرد و براساس اعلام مرکز ملی طوفان ایالات‌متحده هم‌اکنون پسا-استوایی دسته‌بندی می‌شود.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی ملی ایالات‌متحده این طوفان طی چند روز آینده موجب بارش شدید باران در شهرهای بیابانی کالیفرنیا می‌شود، بارندگی‌هایی که از میانگین سالانه این شهرها بیشتر است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی وقوع سیل در پالم‌اسپرینگ و خسارت‌های بجای مانده از طوفان را نشان می‌دهند.

در لس‌آنجلس و شهرهای اطراف نیز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی شدید معابر بودیم. بگفته سازمان هواشناسی لس‌آنجلس برخی از سیل‌ها در این ناحیه بسیار شدید و خطرناک بوده و تا اوایل وقت دوشنبه رکوردهای بارش باران جدید ثبت شده‌اند.

بگفته وبسایت The Weather Network هیلاری اولین طوفان استوایی بوده که از سال 1939 تاکنون به کالیفرنیا رسیده است.

همزمان با این طوفان در روز یکشنیه یک زمین لرزه 5.1 ریشتری Ojai کالیفرنیا در شمال‌غربی لس‌آنجلس را لرزاند.

در جریان طوفان بخش‌هایی از نوادا نیز بارش سنگین باران و سیل را تجربه کرد و فرودگاه لاس‌وگاس صدها پرواز خود را لغو کرد.

4688703683?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1693679724688703683%7Ctwgr%5E2f01da740f113d241112380f9543525f4a83d88e%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdailyhive.com%2Fcanada%2Fimpact-tropical-storm-hilary-canada

بنابر اعلام وبسایت The Weather Network هوای لاس‌وگاس خشک و بیابانی بوده و هر سال حدود 100 میلی‎‌متر باران در آن می‌بارد. با اینحال پیشبینی‌های NWS بارش حدود 50 میلی‌متر باران طی چند روز آتی بوده که نیمی از بارش سالانه شهر است.

براساس اعلام این سازملان هواشناسی هوای مرطوب بجای مانده از این سیستم می‌تواند طی هفته جاری بخش‌هایی از غرب کانادا را تحت تاثیر قرار دهد. البته بدون شک این سامانه به شدت گذشته نبوده و نباید انتظار بارش‌های شدید را داشته باشیم.

بنابر اعلام TWN بخش‌هایی از آلبرتا، مخصوصا در کوهستان راکی و دامنه‌های آن، احتمالا بارندگی شدید را تجربه خواهند کرد.

علاوه بر این در روزهای پایانی هفته نیز در بخش‌هایی از آنتاریو و کبک بارش باران خواهیم داشت.

منبع: Daily Hive