Thursday, May 2, 2024
0.5 C
Calgary

رشد معاملات مسکن در کلگری با وجود کاهش شدید عرضه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آمار The Calgary Real Estate Board بازار املاک شهر شاهد رشد معاملات بوده و ماه گذشته با وجود کمبود عرضه شاهد ثبت یک رکورد جدید بودیم. همزمان میانگین قیمت خانه‌های شهر نیز بالا رفته است.

https://www.instagram.com/cityofcalgary/?utm_source=ig_embed&ig_rid=098a27d8-2dfe-4be8-b9fa-47b6c545fea8

افزایش معاملات و رسیدن تعداد واحدهای فروخته شده به 2,729 مورد تا حد زیادی به دلیل رشد بازار خرید و فروش واحدهای کاندو در کلگری است.

در حال حاضر بازار املاک شهر در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته اما نرخ بالای فروش باعث شده تا بیش از پیش شاهد چالش کمبود عرضه و موجودی لیست‌های فروش باشیم. طی ماه آگست تعداد منازل موجود برای فروش تقریبا به نصف مقدار نرمال کاهش یافت و از 6,000 به 3,254 عدد رسید.

آن-مری لوری، اقتصاددان ارشد CREB، در اینباره گفت: “نرخ‌های بهره بالاتر باعث شده تا خریداران یا از تصمیم خود برای خرید منصرف شوند یا به خرید منازل ارزان‌تر بازار تمایل پیدا کنند. چالش کنونی عرضه منازل کافی برای فروش، مخصوصا در بازار خانه‌های detached، است. در ماه آگست تعداد خانه‌های عرضه شده در بازار، با وجود رشد منازل عرضه شده در لیست، به مقدار بسیار پایینی کاهش یافت. وضعیت کنونی بازار به سود فروشندگان بوده و شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم.”

میانگین قیمت املاک شهر کلگری در ماه آگست برای هشتمین ماه پیاپی بالا رفت و حال به رقم 570,700 دلار رسیده است. در این بین منازل row-style بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

https://www.instagram.com/homeyyc/?utm_source=ig_embed&ig_rid=ad3c2a3d-d10f-42a6-a7bc-35a70f219c03

نرخ فروش منازل detached در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده اما تعداد پایین منازل ارزان‌قیمت (با قیمت کمتر از 700,000 دلار) باعث شده تا این میزان رشد بیشتری پیدا نکند. هم‌اکنون میانگین قیمت املاک detached در کلگری 696,700 دلار است.

تعداد منازل demi-detached موجود در لیست فروش نیز در مقایسه با ماه جولای تغییر چندانی نکرده است. با اینحال قیمت این نوع منازل بسیار پایین‌تر از سال گذشته بوده و بطور میانگین 623,000 دلار معامله شده‌اند.

در این ماه تعداد خانه‌های row-style اضافه شده به لیست فروش نیز افزایش یافت اما فروش بالای این منازل باعث شد تا چندان این موضوع به چشم نیاید. میانگین قیمت این نوع املاک کلگری به 413,200 دلار رسیده است.

نرخ فروش منازل کاندو نیز طی ماه آگست در مقایسه با ماه گذشته و همچنین مدت مشابه سال پیش افزایش پیدا کرده. همزمان با تمایل خریداران به املاک ارزان‌قیمت تقاضا برای کاندو نیز بالا رفته و همین موضوع باعث شده تا نسبت میزان فروش به تعداد خانه‌های جدید اضافه شده به لیست به 98 درصد برسد! میانگین قیمت کاندو در کلگری به 309,100 دلار رسیده که رشد قیمت 1 درصدی در مقایسه با ماه گذشته و 13 درصدی در مقایسه با سال پیش را نشان می‌دهد.

منبع: Daily Hive