Sunday, April 28, 2024
7.6 C
Calgary

معرفی دعواهای حقوقی که می‌توانید از جریمه نقدی آن‌ها بهره‌مند شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش هزینه‌های زندگی بسیاری از کانادایی‌ها بدنبال روش‌های آسان کسب درآمد می‌گردند. در این نوشتار به یکی از این شیوه‌ها می‌پردازیم که به کوچکترین تلاش نیاز ندارد.

در ادامه با پنج دعوای حقوقی آشنا می‌شویم که کانادایی‌ها می‌توانند به جرایم نقدی تعیین شده آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

دعوای حقوقی 42 میلیون دلاری لوازم الکترونیکی

این پرونده در مجموع پیشنهاد جریمه 42,165,000 دلاری را داده و شهروندان کانادایی‌ها در صورت رای مثبت دادگاه می‌توانند به بخشی از این پول دسترسی پیدا کنند.

براساس اطلاعیه اخیر شرکت حقوقی Foreman & Company این پرونده یک دعوای گروهی بوده که به موضوع تثبیت قیمت و رفتارهای مرتبط با آن در قبال کانادایی‌های خریدار خازن‌های الکترولیتیک و فیلم و محصولات حاوی آن‌ها ‌می‌پردازد.

اینگونه محصولات معمولا در محصولاتی چون تلویزیون‌ها، لوازم خانگی، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی یافت می‌شوند.

قرار است درخواست‌های ارسالی در تاریخ 28 سپتامبر 2023 در دادگاه عالی آنتاریو، در تاریخ 13 اکتبر 2023 در دادگاه عالی بریتیش‌کلمبیا و در تاریخ 26 سپتامبر 2023 در دادگاه عالی کبک مورد بررسی قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پرونده به اینجا مراجعه کنید.

دعوای حقوقی 725 میلیون دلاری علیه شرکت فیسبوک

برخی کاربران کانادایی فیسبوک می‌توانند از جریمه تعیین شده برای شرکت متا در یک پرونده حقوقی بزرگ بهره‌مند شوند.

در این پرونده چندین کاربر فیسبوک از شرکت متا به دلیل اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربری و انتشار بدون اجازه اطلاعات مربوط به دوستان آن‌ها، شکایت کرده‌اند.

شاکیان پرونده مدعی شده‌اند که این غول تکنولوژی به اندازه کافی بر دسترسی یا استفاده اشخاص ثالث از داده‌ها نظارت نداشته است.

هرچند دادگاه تاکنون به نفع هیچکدام از طرفین رای نداده اما شاکیان پرونده و شرکت متا بمنظور جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر پس از برگزاری دادگاه با یکدیگر به یک توافق دست پیدا کرده‌اند.

چنانچه دادگاه با این توافق موافقت کند شرکت متا 725 میلیون دلار را برای توقف پیبگیری کلیه ادعاهای ارائه شده توسط شاکیان واجد شرایط، پرداخت خواهد کرد.

شهروندان کانادا چنانچه در ایالات‌متحده سکونت داشته و بین تاریخ 24 می 2007 تا 22 دسامبر 2022 از فیسبوک استفاده کرده‌اند می‌توانند مدعی دریافت این مبلغ شوند.

آخرین تاریخ برای طرح شکایت از فیسبوک در این پرونده 25 آگست بوده، بنابراین امیدواریم موفق به انجام آن شده باشید.

پرونده شکایت 78 میلیون دلاری قطعات خودرو

در این مورد ده‌ها پرونده حقوقی درباره قیمت‌گذاری غیرقانونی برخی قطعات اتومبیل خاص تشکیل شده و تعدادی از شهروندان کانادایی می‌توانند پول قابل توجهی از آن بدست آورند.

بگفته شرکت‌های حقوقی و بنابر اعلام دادگاه‌های شهرهای تورنتو، ونکوور و کبک، این پرونده در مجموع حدود 78 میلیون دلار را در 23 دعوای حقوقی که مدعی “توطئه غیرقانونی بمنظور تعیین قیمت قطعات خودرو برای نصب در وسایل نقلیه جدید” شده‌اند، بعنوان جریمه تعیین کرده است.

در این بین چندین برند خودروسازی ازجمله شرکت‌های تویوتا و استون‌مارتین هم به چشم می‎‎‌خورند.

براساس این پرونده رانندگانی که از تاریخ 1 جولای 1998 تا 30 سپتامبر 2016 اقدام به خرید یا لیزینگ یک اتومبیل جدید این شرکت‌ها کرده‌اند، واجد شرایط دریافت این مبلغ برای جبران خسارت می‌شوند.

چنانچه شما جزو این افراد هستید می‌توانید درخواست خود را در اینجا ثبت کنید. آخرین تاریخ برای ثبت درخواست 30 اکتبر 2023 است.

دعوای حقوقی 4.9 میلیون دلاری علیه شرکت LifeLabs

در صورت نهایی شدن نتیجه پرونده قضایی LifeLabs چنانچه شرایط لازم را داشته باشید مبلغی دریافت خواهید کرد. این مبلغ به تعداد شاکیان پرونده بستگی خواهد داشت.

این پرونده حقوقی به دلیل یک نقص امنیتی بزرگ که در سال 2019 تشکیل شده است.

براساس اعلام شرکت KPMG که در زمینه مشاوره مالیاتی و حسابرسی فعالیت دارد چنانچه دادگاه به سود شاکیان رای دهد شرکت LifeLabs به پرداخت مبلغ 4.9 میلیون دلار و در صورت افزایش تعداد شاکیان به پرداخت 4.9 میلیون دلار دیگر، متهم خواهد شد.

شاکیانی که درخواست معتبر خود را تنظیم کنند واجد دریافت 50 تا 150 دلار، با کسر مالیات و هزینه‌های دادگاه، می‌شوند.

برای دریافت این مبلغ باید جزو مشتریان LifeLabs بوده و اطلاعات شخصی شما در سیستم‌هایی که در تاریخ 16 دسامبر 2019 دچار درز اطلاعاتی قرار شدند، ثبت بوده باشد.

قرار است جلسه نهایی پرونده در تاریخ 25 اکتبر 2023 برگزار شود.

دعوای حقوقی علیه CRA

یک پرونده غذایی جدید علیه آژانس درآمد کانادا (CRA) تشکیل شده که می‌تواند مقداری پول نقد به جیب کانادایی‌ها بازگرداند.

بر این اساس شاکیان خواستار آن هستند که دادگاه دولت کانادا را به دلیل نقض حقوق خصوصی و خدمات نظارت بر اعتبار، به پرداخت جریمه نقدی محکوم کند.

بنابراین اگر از تاریخ 1 مارچ 2020 تا 31 دسامبر 2020 متوجه دریافت پیام یا دیگر رفتارهای مشکوک در حساب کاربری خود شده‌اید می‌توانید درخواست خود را در این پرونده ثبت کنید.

منظور از حساب کاربری همان CRA My Account (که بسیاری برای دسترسی و ثبت درخواست بمنظور دریافت مزایایی چون CCB از آن استفاده کرده‌اند)، حساب My Service Canada یا دیگر حساب‌هاییست که از خدمات اعتبار مارک‌دار (GCKey) استفاده می‌کنند.

بگفته آژانس درآمد کانادا چنانچه شرایط بالا را دارا باشید بطور خودکار در این پرونده حضور داشته و نیازی به انجام اقدامات بیشتر نخواهید داشت.

هنوز هیچگونه توضیحی درباره میزان جریمه پرداختی به شهروندان ارائه نشده است.

بگفته CRA جریمه محاسبه شده در این پرونده بطور کامل به شهروندان پرداخت می‌شود. دادگاه چگونگی تقسیم و پرداخت مبلغ جریمه به شاکیان را تعیین خواهد کرد.

هنوز تاریخ دقیق دادگاه برای اعلام نتیجه نهایی پرونده مشخص نشده است.

منبع: Daily Hive