Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

صرفه‌جویی در زمان برای سفرهای خارجی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که به پایان تابستان نزدیک می‌شویم، پروازهای کانادا به کشورهای گرم‌سیر از سر گرفته می‌شوند.

فرقی نمی‌کند در چه زمانی از سال تصمیم می‌گیرید به خارج از کانادا سفر کنید، صف‌های طولانی فرودگاه‌ها و صف‌های بررسی مدارک در گمرک‌ها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. در این مطلب پیکوبینو نحوه صرفه‌جویی در زمان برای سفرهای خارج از کانادا را با شما بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آماده‌سازی مدارک

پیش از مراجعه به مرز زمینی یا فرودگاه، لازم است پاسپورت و مدارک واکسیناسیون خود را آماده کنید.

اگر با کودکان سفر می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم مدارک مربوط با حضانت قانونی و رضایت‌نامه‌های مورد نیاز را همراه داشته باشید.

اگر با حیوانات خانگی سفر می‌کنید نیز باید مدارکی نظیر مدرک واکسیناسیون هاری را آماده کنید.

بررسی زمان انتظار در گمرک

با بررسی شلوغ‌ترین روزها و ساعت‌های گمرک می‌توانید با سرعت بیشتری از مرز خارج شوید. به طور معمول صبح‌های زود بهترین زمان برای خروج از کشور است. عصرهای آخر هفته و دوشنبه‌ها نیز به شدت شلوغ هستند. شما می‌توانید زمان انتظار در مرز را در وب‌سایت US Customs and Border Protection مشاهده کنید. هنگام بازگشت به کانادا نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم زمان انتظار در گمرک را در وب‌سایت Canada Border Services Agency مورد بررسی قرار دهید.

بررسی زمان انتظار در فرودگاه

به طور کلی مسافران پروازهای داخلی باید دو ساعت زودتر از زمان پرواز و مسافران پروازهای بین‌المللی سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. پیش از مراجعه به فرودگاه برای تخمین زمان دقیق پرواز به وب‌سایت Canadian Air Transport Security Authority’s online tracker مراجعه کنید.

قوانین کووید-۱۹ در کشور مقصد

دولت کانادا برای کشورهای مختلف قوانین ویژه‌ای را فهرست کرده است که شامل محدودیت‌های کووید-۱۹ و الزامات ورود و خروج و همچنین ترانزیت می‌شود.

نصب ArriveCAN

پیش از شروع سفرتان اپلیکشین  ArriveCAN‌را نصب کنید. با این کار سرعت ارائه اظهارنامه گمرکی و مهاجرتی به CBSA افزایش پیدا می‌کند و شما می‌توانید در زمان خود هنگام حضور در فرودگاه‌های بین‌المللی کانادا صرفه‌جویی کنید.

دسته‌بندی خریدها

تمامی خریدهای خود را پیش از بازگشت به کانادا دسته‌بندی کنید. رسیدهای خرید را با دقت بررسی کنید تا در صورت نیاز به پرداخت عوارض و مالیات به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. از قوانین ورود الکل و دخانیات به کانادا مطلع باشید. اگر برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کرده‌اید آنها را از بسته‌بندی خارج کنید تا بازرسی آنها آسان شود.

کالاهای ممنوعه

GOLD COAST, AUS – NOV 22 2014:Passengers in check in desk.For the safety and security air travelers airlines have prohibited certain items from brought onto airplanes in carry-on and/or checked bags.

با وجود اینکه ماری‌جوانا در کانادا قانونی شده است، ورود آن به هر شکلی جرم است. شما همچنین برای ورود کالاهایی نظیر سلاح گرم، مواد منفجره، مواد غذایی، گیاه و حیوانات با محدودیت‌ها و یا ممنوعیت‌هایی مواجه خواهید بود که لازم است در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. پیش از پرواز لیست Transport Canada را چک کنید و با کالاهایی که ورودشان به هواپیما ممنوع است، آشنا شوید.

 

 

منبع: Dailyhive