Sunday, April 28, 2024
9.3 C
Calgary

خطر آتش‌سوزی و جمع آوری ۶۰۰ هزار خودروی تولیدی دو برند معروف در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر مالک وسایل نقلیه تولید شده توسط هیوندای یا کیا هستید، این احتمال وجود دارد که مشکلات ترمز در خودروی شما منجر به آتش‌سوزی خطرناک شود.

این دو شرکت سازنده به دلیل وجود مشکل در سیستم ترمز فراخوان جمع‌آوری بیش از ۶۰۰٬۰۰۰ خودرو و SUV را در سراسر کانادا صادر کرده‌اند. احتمال آتش‌سوزی در این خودروها حتی در صورت پارک و خاموش بودن آن نیز وجود دارد.

بر اساس گزارش آژانس حمل و نقل کانادا، خودروها و SUV‌های هیوندای که باید جمع‌آوری شوند شامل Tuscon، Elantra، Veracruz، Accent و چند مدل دیگر تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ می‌شوند.

«احتمال دارد روغن ترمز به ماژول کنترل سیستم ترمز ضد قفل ای‌بی‌اس نشت کند و باعث ایجاد اتصال شود.»

فهرست کامل خودروهایی که احتمال خطر آتش‌سوزی در آنها وجود دارد را در این لینک مشاهده کنید.

به گفته هیوندای ۳۲۶٬۹۴۲ خودرو در کانادا تحت تأثیر این فراخوان قرار دارند. مالکین خودروهای تولید شده توسط هیوندای که به دلیل این مشکل باید به نمایندگی‌ها بازگردانده شود از این شرکت سازنده ایمیل دریافت خواهند کرد. در صورت دریافت ایمیل لازم است برای تعویض سیستم ترمز ای‌بی‌اس به نمایندگی‌ها مراجعه کنید.

خودروهای فراخوان‌داده شده توسط کیا شامل Sportage، Optima، Forte، Rondo، Borrego، Sorrento، Rio و تعدادی مدل دیگر ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ می‌شود. به گفته کیا ۲۷۶٬۲۲۵ خودرو در کانادا دارای مشکل در سیستم ترمز هستند و باید برای تعمیر به نمایندگی‌ها بازگردانده شوند.

آژانس حمل و نقل کانادا در این خصوص می‌گوید: «برخی خودروها ممکن است دارای مشکلاتی در سیستم کنترل هیدرولیکی باشند که در نهایت به دلیل اتصالات کوتاه منجر به آتش‌سوزی می‌شود.»

کیا نیز مانند هیوندای از طریق ایمیل به مالکین این خودروها اعلام می‌کند برای تعویض فیوزهای HECU به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

شرکت‌های کیا و هیوندای به مشتریان خود توصیه می‌کنند تا قبل از مراجعه به نمایندگی‌ها و رفع این مشکلات خودروهای خود را در فضای باز و با فاصله زیاد با خودروهای دیگر پارک کنند.

هیوندای و کیا در ماه آگوست نیز فراخوان دیگری را برای وسایل نقلیه خود صادر کرده‌اند.

 

 

منبع: Dailyhive