Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

بالاترین نرخ رشد سالانه جمعیت در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بالاترین نرخ رشد سالانه جمعیت در ۴۰ سال گذشته، یعنی از سال ۱۹۸۱ تاکنون، در آلبرتا به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مقامات استانی، جمعیت آلبرتا از ابتدای جولای گذشته ۱۸۴٬۰۰۰ نفر یا ۴.۱ درصد، افزایش پیدا کرده است. این اعداد و ارقام نسبت به سال گذشته (در سال‌ ۲۰۲۱-۲۰۲۲ رشد جمعیت ۱.۸ درصدی ثبت شد)، افزایش بی‌سابقه‌ای داشته‌اند. علاوه بر این بالاترین نرخ رشد جمعیت از سال ۱۹۸۱ به شمار می‌رود.

آلبرتا همچنین توانسته بالاترین سود خالص سالانه را در مقایسه با دیگر استان‌ها کسب کرده است.

در تاریخ یک جولای ۲۰۲۳ جمعیت آلبرتا ۴٬۶۹۵٬۲۹۰ بوده است.

بر اساس گزارش استانی نرخ رشد جمعیت در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ از یک آپریل تا ۳۰ جون ۵۰٬۰۶۱ نفر بود که رشد ۱.۱ درصدی جمعیت را نشان می‌دهد. این بالاترین نرخ رشد جمعیت در سه ماهه دوم از سال ۱۹۷۱ است.

در این رشد بی‌سابقه جمعیت شاهد مهاجرت افراد زیادی از استان‌های دیگر به آلبرتا هستیم. انتاریو با ۶٬۷۰۰ نفر در صدر جدول و پس از آن بریتیش کلمبیا با ۳٬۵۰۰ نفر و منیتوبا با ۱٬۷۰۰ نفر بیشترین تعداد مهاجر به آلبرتا را داشته‌اند.

مهاجران بین‌المللی نیز نقش مهمی در افزایش جمعیت داشتند. در سه ماهه دوم سال ۰.۶۸ درصد مهاجر بین‌المللی و پس از ان ۰.۳۰ درصد مهاجر بین‌استانی و ۰.۱۰ درصد رشد طبیعی جمعیت به ثبت رسیده است که در افزایش جمعیت استان آلبرتا تأثیرگذار بودند.

در سه ماهه دوم سال ۴٬۷۶۴ نفر به صورت طبیعی به جمعیت استان افزوده شدند که شامل ۱۲٬۴۷۵ تولد و ۷٬۷۷۱ فوت می‌شود. بالاترین نرخ رشد طبیعی جمعیت با ۰.۱۰ درصد به استان‌های آلبرتا و منیتوبا تعلق دارد.

منبع: Dailyhive