Wednesday, May 1, 2024
1.2 C
Calgary

با قدیمی‌ترین ساختمان کلگری آشنا شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید بارهای از کنار قدیمی‌ترین ساختمان کلگری و یکی از قدیمی‌ترین بناهای استان آلبرتا عبور کردید، اما متوجه اهمیت آن نشده‌اید.

ساختمان Hount House‌ بین سال‌های ۱۸۷۶ و ۱۸۸۱ در منطقه‌ای ساخته شد که طی یک قرن تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این ساختمان که در مجاورت Deane House‌ و در منطقه  Inglewoodقرار دارد، قدیمی‌ترین سازه منطقه کلگری است.

ساختمان Deane House به عنوان یکی از نمادهای شهر کلگری شناخته می‌شود، اما Hount House که ۳۰ سال پیش‌تر از آن ساخته شده کمتر جلب توجه می‌کند.

بر اساس سیستم اطلاعات مدیریت منابع میراث (HeRMIS) این احتمال وجود دارد که Hunt House خانه یک بارکش یا مترجم شرکت Houdson’s Bay بوده باشد. این خانه یکی ۲۵ ساختمان باقی‌مانده‌ است که در سال ۱۸۸۲ در کلگری ساخته شده‌اند؛ همچنین چهارمین ساختمان قدیمی در سراسر استان آلبرتا است.

https://www.instagram.com/fortcalgary/?utm_source=ig_embed&ig_rid=e3000bf8-b7b7-4a90-9db8-d0f6ee6e1c77

بگفته اتحادیه بین‌المللی مخابرات اولین تلفن عمومی کانادا در تاریخ یک فوریه سال ۱۸۸۱ در فروشگاه ‌نوشت‌افزار Lancefield واقع در همیلتون انتاریو نصب شده است. این تلفن جایی برای سکه انداختن نداشت و افراد باید هزینه تماس خود را به صندوق‌دار می‌پرداختند. اولین تماس تلفنی آلبرتا نیز در سال ۱۸۸۵ از فورت ادمونتون با ملکی در سنت آلبرت برقرار شد. همان‌طور که تاریخ‌ها‌ نشان می‌دهند، این تماس‌ها پس از ساخت Hount House برقرار شده است.

شما هم‌اکنون می‌توانید در وب‌سایت Fort Calgary به تور مجازی Hount House بروید و در مورد منطقه، مراحل ساخت این خانه کوچک و دلیل احداث آن توسط شکارچیان بوفالو اطلاعاتی جذاب کسب کنید.

قدیمی‌ترین ساختمان آلبرتا نیز Father Lacombe Chapel نام دارد که در سال ۱۸۶۱ در شمال سنت آلبرت ساخته شده است.

منبع: Dailyhive