Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

چرا حداقل دستمزد در آلبرتا افزایش پیدا نمی‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آخرین افزایش حداقل دستمزد در آلبرتا پنج سال می‌گذرد. هرچند در کوتاه‌مدت هیچ امیدی به افزایش این رقم وجود ندارد، اما فدراسیون کارگری آلبرتا می‌خواهد با اعمال فشار شرایط را تغییر دهد.

گیل مک‌گووان، رئیس فدراسیون کارگری آلبرتا، در اینباره گفت: “از زمان آخرین افزایش دستمزد هزینه زندگی در آلبرتا 18 درصد افزایش پیدا کرده است. این بالاترین نرخ رشد تورم در بیش از 40 سال گذشته است.”

شهروندان آلبرتا افزایش سریع هزینه‌های زندگی را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند. اخیرا بسیاری از گزارش‌ها از هم‌خوانی نداشتن حداقل دستمزد با نرخ اجاره‌بها در کلگری خبر داده‌اند. نتایج بررسی آن‌ها نشان می‌دهد که برای زندگی در این شهر باید حداقل هر ساعت 25 دلار دستمزد پرداخت شود.”

مک‌گووان در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: “با وجود رشد هزینه‌ها در تمام بخش‌ها، دولت آلبرتا حداقل دستمزد را افزایش نداده است و ظاهرا برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد. همه ما شاهدیم که این تصمیم یک استراتژی عمدی برای سرکوب دستمزدها است، در حالی که آلبرتایی‌ها در بدترین شرایط مالی هستند.”

به گفته دولت آلبرتا نیازی به افزایش حداقل دستمزد نیست، زیرا اقداماتی را برای کاستن از هزینه‌ها انجام داده است. البته مک‌گووان این اقدامات را کافی نمی‌داند.

مک‌گووان افزود: “بهترین روش که دولت می‌تواند از طریق آن به شهروندان در شرایط تورمی کنونی کمک کند اطمینان یافتن از پرداخت دستمزدهای کافی است. هر اقدام دیگر کاملا نمایشی و بی‌فایده خواهد بود.”

مک‌گووان از عموم مردم و رسانه‌ها می‎‌خواهد که دولت را در قبال این موضوع پاسخگو کنند.

او در اینباره گفت: “اگر آن‌‎ها در شرایط اسف‌بار کنونی قصد افزایش دادن حداقل دستمزد را ندارند پس چه زمانی می‌خواهند این اقدام را انجام دهند؟ آیا اصلا افزایش دستمزدی در آینده خواهیم داشت؟ آیا آن‌ها شناختی از مفهوم حداقل دستمزد دارند؟ درحالی که آلبرتایی‌ها برای پرداخت قبض‌‌ خود دچار مشکل شده و دستمزد پرداختی هر روز ارزش خود را از دست می‌دهد، لایق شنیدن پاسخ به این پرسش‌ها هستند.”

منبع: Daily Hive