Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

اخراج خلبان ایر کانادا بخاطر انتشار پست‌های “غیرقابل قبول”

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا یک خلبان شرکت هواپیمایی ایر کانادا به دلیل انتشار چندین پست “غیرقبل قبول” در شبکه‌های اجتماعی از کار اخراج شده است.

شرکت ایر کانادا برای اولین بار این موضوع را هفته گذشته در شبکه اجتماعی X اعلام کرد. براساس این پست یکی از خلبان‌های ایر کانادا در روز دوشنبه 9 اکتبر به دلیل پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از خدمت کنار گذاشته شد.

شرکت ایر کانادا اظهار داشت که “ما قاطعانه خشونت را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم.”

این شرکت در ادامه و پیرو همین خبر با انتشار یک پست در شبکه X گفت: “خلبان مورد نظر پس از روندی که از روز دوشنبه آغاز شد دیگر برای ایر کانادا کار نمی‌کند.”

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که Stop Antisemitism، گروهی که خود را یک “سازمان پیشرو غیرحزبی مستقر در آمریکا می‌خواند” اطلاعات و تصاویری را از یک خلبان ایر کانادا بازنشر کرد که در آن تابلوهایی با مفاهیم ضد یهود را ظاهرا در یک راهپیمایی همیستگی با فلسطین حمل می‌کرد.

این گروه در ادامه یک بروزرسانی درباره پست‌های خود منتشر کرد که در آن یک لینک به اطلاعیه ایر کانادا درباره این واقعه وجود داشت.

شرکت ایر کانادا اطلاعات بیشتری درباره هویت خلبان منتشر نکرده است.

این رویداد پس از آن رخ می‌دهد که حماس در جدیدترین موج حملات هزاران راکت را از باریکه غزه به سمت سرزمین‌های اسرائیلی پرتاب کرد و جنگجویان حماس موفق به عبور از مرز اسراییل شدند. آن‌ها در این تهاجم حداقل 1,400 شهروند را به قتل رساندن و 199 شهروند عادی و سربازان را به گروگان گرفتند.

بنیامین ناتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از این حمله اعلام کرد که کشورش درگیر جنگ است.

براساس آخرین آمار از روز شنبه و پس از حملات تلافی‌جویانه اسرائیل تاکنون 2,750 نفر در غزه کشته شده‌اند. در حال حاضر نیز حملات هوایی اسرائیل و پرتاب راکت از غزه به سمت اسرائیل ادامه دارد.

این خشونت‌ها تاکنون موجب مجروح شدن هزاران نفر در دو سوی مرز شده است.

براساس اعلام Global Affairs Canada در حال حاضر بیش از 4,227 کانادایی در اسرائیل و 475 کانادایی در سرزمین‌های فلسطینی حضور دارند.

به گفته Global Affairs آن‌ها با شهروندان کانادایی در ساحل غربی رود اردن و نوار غزه در تماس هستند، شرایط بسیار پیچیده است و به دنبال راه‌حل‌هایی برای کمک به آن‌ها می‌گردند.

تاکنون مرگ پنج شهروند کانادایی در جریان تهاجم حماس به اسرائیل تایید شده است.

منبع: Daily Hive