Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

زیباترین نقاط کانادا برای تماشای مناظر پاییزی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل پاییز با کدو تنبل، ژاکت گرم و طبیعت نارنجی‌رنگ دوباره از راه رسید. آلبرت کامو پاییز را دومین بهار سال می‌نامد که در آن هر برگ تبدیل به یک گل شده است. در ژاپن زیبایی برگ‌های پاییزی با جذابیت شکوفه‌های گیلاس برابری می‌کند. اما چرا تماشای مناظر پاییزی اینقدر هیجان‌انگیز است؟

به باور روانشناس‌ها علت این موضوع را می‌توان در کنتراست بیشتر مناظر یا یادآوری خاطرات دوران کودکی جست‌وجو کرد. ما در این مطلب برخی از بهترین پارک‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و مناظر باشکوه کانادا برای تماشای مناظر زرد و نارنجی پاییزی را گرد آورده‌ایم. در ادامه نوشتار با این مقصدهای حیرت‌انگیز آشنا می‌شویم.

پارک منطقه‌ای تومستون، یوکان

منظره پاییز در پارک منطقه‌ای تومستون، یوکان

یوکان هر سال از ماه سپتامبر تا اکتبر تغییر رنگ می‌دهد و ناگهان همه‌جا به رنگ زرد و نارنجی در می‌آید. رنگ اخرایی و زرشکی درختچه‌های که در دامنه‌های کوهستان رشد می‌کنند شما را مسحور خود خواهد کرد. همچنین در این زمان از سال شفق‌های قطبی در آسمان یوکان ظاهر می‌شوند که جذابیت مناظر را دوچندان می‌کند.

پارک استانی گلداستریم، بریتیش‌کلمبیا

منظره پاییز در پارک استانی گلداستریم، بریتیش‌کلمبیا

این پارک باشکوه در فاصله 17 کیلومتری ویکتوریا قرار دارد و منزل یک جنگل کهن بارانی و معتدل است. شما برخی از زیباترین مناظر درختان پاییزی جزیره ونکوور را می‌توانید در این پارک مشاهده کنید. بهترین زمان برای سفر به این ناحیه ماه اکتبر است که با مهاجرت ماهی‌های سلمون همزمان می‌شود. در این زمان از سال هزاران ماهی برای تخم‌ریزی در خلاف جریان رودخانه گلداستریم شنا می‌کنند که در نوع خود پدیده‌ای حیرت‌انگیز است.

آبشار الکساندرا، نورث‌وست تریتوریز

منظره پاییز در آبشار الکساندرا، نورث‌وست تریتوریز

آبشار الکساندرا در فاصله 75 کیلومتری مرز استان آلبرتا و در منطقه نورث‌وست تریتوریز قرار دارد. این مقصد پرطرفدار پارک منطقه‌ای تووین فالز گورج برخی از زیباترین مناظر ممکن را در خودش جای داده است. این آبشار باشکوه الکساندرا با ارتفاع 32 متر، در دل طبیعت پاییزی و زرد رنگ، زیبایی بسیار بیشتر پیدا می‌کند.

دریاچه لوئیز، آلبرتا

منظره پاییز در دریاچه لوئیز، آلبرتا

منظره بی‌نظیر اطراف دریاچه لوئیز با شروع فصل پاییز چهره طلایی و جدید به خود می‌گیرد. رنگ زرد جنگل تماشایی دره لارچ ولی (دره کاج اروپایی) در نزدیکی دریاچه شما را مسحور خواهد کرد. بهترین زمان برای تماشای این زیبایی از اواسط ماه سپتامبر تا ابتدای ماه اکتبر است.

پارک بین-استانی سایپرس هیلز، ساسکاچوان

منظره پاییز در پارک بین-استانی سایپرس هیلز، ساسکاچوان

این پارک درست در مرز استان‌های آلبرتا و ساسکاچوان قرار دارد. سایپرس هیلز تنها پارک بین‌-استانی کانادا به شمار می‌رود که در محل تلاقی دامنه‌های کوهستان راکی به دشت‌ها و علفزارهای مرکزی واقع است. در فصل پاییز درختان، درختچه‌ها و پوشش گیاهی این پارک که شامل درختان کاج، صنوبر و آسپن می‌شود به رنگ زرد و نانجی در می‌آید و منظره‌ای حیرت‌انگیز پدید می‌آید.

پارک استانی وایتشل، مانیتوبا

منظره پاییز در پارک استانی وایتشل، مانیتوبا

اگر یک ساعت و نیم با اتومبیل به سمت شرق وینیپگ رانندگی کنید به پارک استانی وایتشل می‌رسید. این پارک شگفت‌انگیز یکی از بهترین نقاط مانیتوبا برای تماشای مناظر پاییزی است. شما می‌توانید با پیمایش مسیر نه کیلومتری پاین پوینت تغییر رنگ جنگل‌های شمالی را به زیباترین شکل ممکن ببینید.

دورست، آنتاریو

منظره پاییز در دورست، آنتاریو

برای تماشای منظره 360 درجه دریاچه بیز و نواحی اطراف آن باید از برج دیده‌بانی دورست بالا بروید. این مقصد جاده‌ای مشهور در حاشیه پارک آلگانکویین قرار دارد و از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر زیباتر از هر زمان دیگر می‌شود.

ساتن، کبک

منظره پاییز در ساتن، کبک

با شروع پاییز کبک بسیاری به کوه ساتن سفر می‌کنند. این مقصد محبوب اسکی در جنوب مونتریال قرار دارد و از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر غرق در رنگ می‌شود. شما در این مدت می‌توانید با سوار شدن تله‌سیژ از تماشای کوهستان رنگارنگ لذت ببرید. همچنین اگر به پیاده‌روی علاقه دارید مسیرهای جنگلی بسیاری برای شما وجود دارد.

کوگلاکتاک، نونوو

منظره پاییز در کوگلاکتاک، نونوو

در نونوو پاییز خیلی زود از راه می‌رسد و معمولا این منطقه توندرا از اواخر آگست یا اوایل سپتامبر چهره پاییزی به خود می‌گیرد. شما می‌توانید در جنوب کوگلاکتاک، دهکده‌ای زیبا در نواحی غربی قلمرو، برخی از این مناظر زیبا را تماشا کنید.

پارک طبیعی آیریش‌تاون، نیو برانزویک

منظره پاییز در پارک طبیعی آیریش‌تاون، نیو برانزویک

مانکتن منزل یکی از بزرگترین پارک‌های شهری کانادا است که در فصل پاییز زیبایی چشم‌نواز پیدا می‌کند. بازدیدکنندگان آیریش‌تاون می‌توانند از جنگل‌های آکادی، زمین‌های باتلاقی، یک دریاچه تماشایی و منظره شگفت‌انگیز پرندگان لذت ببرند.

جزیره کیپ برتون، نوا اسکوشا

منظره پاییز در جزیره کیپ برتون، نوا اسکوشا

کمتر منظره‌ای را در پاییز می‌توان پیدا کرد که به اندازه جزیره کیپ برتون زیبا و دلنشین باشد. جاده پر پیچ و خم جزیره در طول صخره‌های ساحلی حرکت می‌کند و یکی از بهترین مسیرهای رانندگی کانادا برای این زمان از سال است.

مسیر پیاده‌روی کنفدراسیون، پرینس ادوارد آیلند

منظره پاییز در مسیر پیاده‌روی کنفدراسیون، پرینس ادوارد آیلند

برای غرق شدن در دل طبیعت پاییزی به یک دوچرخه‌سواری هیجان‌انگیز در مسیر کنفدراسیون بروید. جنگل‌های این منطقه مملو از درختان افرا، گیلاس، صنوبر، توس و راش است که در این زمان از سال به رنگ قرمز و زرد در می‌آیند و چهره پرینس ادوارد آیلند را دگرگون می‌کنند.

کرنر برووک، نیوفندلند

منظره پاییز در کرنر برووک، نیوفندلند

از اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر ساحل غربی نیوفندلند به رنگ‌های آتشین در می‌آید. در این زمان اگر به دره هامبر در نزدیکی کرنر برووک بروید می‌توانید شکوه پاییز را در میان درختان افرا تماشا کنید.

منبع: CBC