Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

بالاترین نرخ اجاره‌بها در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش Rentals.ca که به تازگی منتشر شده، قیمت اجاره‌بها در کانادا همچنان در حال افزایش است.

اجاره‌بهای مسکن در سراسر کانادا در ماه سپتامبر افزایش قابل‌توجهی داشته است. میانگین اجاره‌بها در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست ۱.۵٪ و نسبت به سال گذشته ۱۱.۱٪ افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش نرخ دو رقمی تورم اجاره‌بهای سالانه به بالاترین میزان خود در ۹ ماه گذشته رسیده است. هم‌اکنون میانگین اجاره مسکن در سراسر کانادا ۲٬۱۴۹ دلار است.

در میان شهرهای کانادا، ونکوور بالاترین افزایش اجاره‌بها را داشته است. در حال حاضر، میانگین اجاره‌بهای یک آپارتمان یک‌خوابه در ونکوور ۲٬۹۷۶ دلار و یک آپارتمان دوخوابه ۳٬۹۰۸ دلار است.

هزینه اجاره مسکن در شهرهای ونکوور، برنابی و تورنتو به ترتیب ۱۰.۱٪، ۲۲.۴٪ و ۴.۹٪ در سال افزایش پیدا کرده است.

میانگین اجاره‌بهای واحدهای آپارتمانی و آپارتمان‌های هدفمند در ماه سپتامبر ۲٬۰۷۸ دلار بود که نسبت به ماه قبل ۱.۶٪ و نسبت به سال گذشته ۱۳.۳٪ افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، اجاره‌بهای آپارتمان‌های یک‌خوابه با افزایش سالانه ۱۵.۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت سالانه را تجربه کرده و به ۱٬۹۰۵ دلار رسیده است.

میانگین اجاره‌بهای آپارتمان دوخوابه با افزایش ۱۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲٬۲۶۸ دلار و آپارتمان سه‌خوابه با افزایش ۱۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲٬۵۱۴ دلار رسیده است.

بیشترین افزایش میانگین اجاره‌بها در استان‌ها، با اجاره ماهیانه ۲۵۰۰ دلار، به ترتیب در بریتیش کلمبیا و انتاریو ثبت شده است. کمترین میزان افزایش اجاره‌بها نیز در ساسکاچوان با ۱٬۱۱۵ دلار در ماه مشاهده شد.

به گفته Rentals.ca، بسیاری برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش میزان پرداخت وام‌های مسکن به دنبال هم‌اتاقی هستند. تعداد این افراد نسبت به سال گذشته ۲۷٪ افزایش پیدا کرده است. این رشد در بریتیش کلمبیا ۴۰٪ و در انتاریو ۷۸٪ بوده است.

بالاترین نرخ اجاره‌بها در ماه سپتامبر در ونکوور با ۱٬۵۹۰ دلار و در تورنتو با ۱٬۳۰۸ دلار ثبت شده است.

امروزه پیدا کردن یک خانه با اجاره‌بهای مناسب در کانادا واقعا دشوار شده است.

 

منبع: Dailyhive